השבוע אושר בועדת הכספים תקציב של 360 מיליון שקלים לטובת פיתוח הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, שיחבר בין רמות בצפון לגילה בדרום, עם שלוחות לתלפיות ולגוננים, ולדברי בכירים במשרד התחבורה, צפוי "לשנות את כללי המשחק".
מדובר בקו שאורכו 31 קילומטרים, מתוכם 2.5 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות, והוא יוכל לשרת כרבע מיליון נסיעות ביום והעבודות עליו יחלו כבר בשבועות הקרובים.
המקטעים הראשונים שיוכשרו כוללים את קרן היסוד, עמק רפאים ומקטע החאן – שם תתחבר הרכבת לתוואי של רכבת ישראל החדשה המובילה לתל אביב.
מנגישים את העיר לכל תושביה
בין השנים 2028 ל-2032 יושלם הקו הכחול, שיהפוך את ירושלים לעיר עם רשת רכבות קלות מהמתקדמות בעולם. "המטרה שלנו היא לוודא שכל תושב בעיר ימצא את עצמו במרחק הליכה מתחנת רכבת קלה", אמר מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן.
שרת התחבורה מירי רגב לא הסתירה את גאוותה במהלך: "ירושלים מובילה את המדינה בעשור שלם בתחום התחבורה הציבורית. עם הקו הכחול, האדום והירוק – אנחנו מניחים את היסודות לעתיד טוב יותר, נגיש יותר ונקי יותר".
רשת התחבורה הציבורית בירושלים תשרת מאות אלפי תושבים ותהווה דוגמה ומופת לערים אחרות בארץ. "ההצלחה האדירה של הרכבת הקלה כבר מוכיחה שיש אלטרנטיבה לרכב הפרטי. ירושלים שוברת את כל המוסכמות – והיא מראה איך תחבורה ציבורית צריכה להיראות", הוסיף בן זקן.