לאחר דו"ח טרכטנברג – פרוייקט פינוי-בינוי הגדול בישראל יוצא לדרך:

נחתם הסכם להקמת 1,660 דירות בבית שמש במסגרת פרויקט פינוי-בינוי, היזם פיליפ הוברט היו"ר והבעלים של חברת "פנינת השמש": "המטרה היא שזוגות צעירים ישיגו דירה איכותית וחדשה בפחות ממיליון שקלים במרכז המדינה".

יהודה גולן 27/09/2011

עיסקת הנדל"ן הגדולה במדינה במסגרת פרוייקט פינוי בינוי יוצאת לדרך: בשבוע שעבר נחתם הסכם בין חברת "פנינת השמש" לבין חברת "השבחת נכסים פינוי ובינוי תמ"א 38 בע"מ", שבשליטת איש העסקים יעקב אסרף. ההסכם קובע כי חברת "פנינת השמש" שבבעלות היזם פיליפ הוברט, תרכוש מאסרף את הזכויות על מתחם פינוי-בינוי גדול במרכז בית שמש ותקים במקום 1,660 דירות.

מדובר במתחם המשתרע על פני הרחובות בן גרא, גור אריה, בני דן, ביאליק, המעפילים ורחוב אליעזר חיים, בשטח כולל של כ- 104 דונם והוא מרוחק כחמש דקות נסיעה מתחנת הרכבת של בית שמש ומכביש 38 לכיוון שער הגיא וכביש ירושלים-תל-אביב.

- פרסומת -

במתחם מתגוררות כיום 265 משפחות שרובן המכריע חתמו כבר על הסכם לפינוי דירתם במסגרת הפרוייקט. על פי ההסכם יקבלו המשפחות המתגוררות במתחם, דירות חדשות, משודרגות וגדולות יותר במקום הדירות הישנות שייהרסו. בנוסף לדירות שיקבלו דיירי הבניינים שייהרסו, תקים חברת "פנינת השמש" במתחם עוד כ- 1,350 דירות חדשות בנות שני חדרים, שלושה וארבעה חדרים וכן דירות גן ופנטהאוזים, שיימכרו בשוק החופשי במחירים שינועו בין 550 אלף שקלים ל- 980 אלף שקלים בממוצע במחיר של כ- 6,500 שקלים למ"ר.

"מדובר בפרוייקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר שהיה עד כה במדינת ישראל בהיקף כספי של כ- 1.5 מיליארד שקלים", אמר פיליפ הוברט והוסיף: "זאת למעשה האפשרות הטובה ביותר לישראלים בני מעמד הביניים להגיע כיום לדיור בר השגה, כלומר לרכוש דירה בפחות ממיליון שקלים במרכז הארץ, במרחק של כחצי שעה נסיעה מתל-אביב, חצי שעה מירושלים, רבע שעה מכביש 6 ורבע שעה מנתב"ג".

במסגרת הפרוייקט ייבנו במתחם קרוב ל- 40 בניינים חדשים בני כשמונה קומות כל אחד וכן שטחי מסחר. במתחם יוקמו גם פארקים ושטחים ירוקים על שטח של כ- 25 דונם וכן גן שעשועים, גני ילדים ובתי ספר. אחד היתרונות הגדולים של הפרוייקט הוא שהדיירים המתגוררים כיום בבניינים הישנים לא ייאלצו להתפנות למגורי ביניים בשכירות משום שעל פי התוכנית בשלב הראשון ייבנו מספר בניינים חדשים, אליהם יועברו מיד הדיירים מהבניינים הישנים שייהרסו ובמקומם ייבנו בניינים חדשים נוספים שיוצאו למכירה חופשית.

פיליפ הוברט שעוסק גם ביזמות ונדל"ן בגרמניה מאמין ששוק הדיור בישראל בשנים הקרובות יהיה שוק של זוגות צעירים ובני מעמד הביניים בעיקר לנוכח המלצות וועדת טרכטנברג שכללו המלצה לקדם פרוייקטים של פינוי-בינוי כחלק מהניסיון להגדיל את היצע הדירות בישראל ולהוריד מחירים: "אנחנו רואים בגל המחאה החברתית האחרון שהגיעו מים עד נפש ובני מעמד הביניים לא מוכנים עוד לותר על חלום הדירה. לכן השוק יכוון את עצמו לדירות במחירים אטרקטיביים. מאחר שבאזורי הפריפריה הממשלה תצטרך לדאוג למקומות עבודה חדשים כדי שאנשים ירכשו שם דירות ותהליך כזה נמשך שנים לא מעטות הרי שרק במרכז ניתן יהיה להציע דירות חדשות, כאשר פרוייקטים של פינוי בינוי הם הפתרון הטוב ביותר לתוספות בניה של מאות דירות בזמן קצר יחסית".

הוברט ציין עוד כי: "אנחנו זיהינו את בית שמש כעיר בעלת פוטנציאל גדול מאד לממש את החזון שלנו לבנות באיכות גבוהה ובמחירים מתאימים לזוגות צעירים ולבני מעמד הביניים ומאחר שגם עיריית בית שמש וראש העיר משה אבוטבול מעוניינים מאד לספק לתושבי העיר והסביבה דירות איכותיות במחירים סבירים, הרי שכל אלה מסייעים להצלחת הפרוייקט".

הפרוייקט אמור לקבל בתוך זמן קצר את האישורים הנדרשים ובעוד כחצי שנה על פי הערכת היזמים תתחיל מכירה מוקדמת, על הנייר של הדירות החדשות בפרוייקט. מי שמלווה את הפרוייקט הוא משרד עורכי דין שקל ושות.