הרמטכ״ל למפקדי גולני בדרום לבנון: ״צוברים הישגים חשובים. מעריכים שכ-1,500 פעילי חיזבאללה נהרגו״

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ערך השבוע סיור בשטח עם כוחות חטיבת גולני וחטיבה 188 הפועלים בדרום לבנון. במהלך הביקור, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב יחד עם מפקדי פיקוד הצפון, הגיס הצפוני, ואוגדה 36, והתייחס להישגים המשמעותיים שהושגו במערכה מול ארגון הטרור חיזבאללה.

במהלך דבריו, הרמטכ"ל ציין כי עד כה נהרגו על פי ההערכות כ-1,500 פעילי חיזבאללה, כאשר מדובר בהערכה שמרנית מאוד, שכן ייתכן ומספר ההרוגים בפועל גבוה יותר. "חיזבאללה מסתיר את מספר ההרוגים ואת ההיקף המלא של המפקדים שנהרגו," ציין הלוי. הוא הדגיש כי לצד הכמות המשמעותית של ההרוגים, הארגון מתמודד עם פגיעה קשה במבנה הפיקודי שלו, כאשר רבים מבכיריו ומפקדיו נהרגו או נפגעו.

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בחפ"ק חטיבת גולני.צילום: דובר צה"ל

הלוי הדגיש את חשיבותם של ההישגים המבצעיים שהושגו עד כה, וציין כי עצם הכניעה של לוחמי חיזבאללה מעידה על ירידה במורל ובביטחון העצמי שלהם. הרמטכ"ל הוסיף כי הצלחות אלו מעבירות מסר לאיראן, אשר בנתה על חיזבאללה כזרוע מרכזית באזור, והפתיעו גם אותה.

הלוי הבהיר כי צה"ל ממשיך לפעול בהתקפות מדויקות ושמירה על יוזמה בשדה הקרב, ומבטיח כי "כל יום תהיה הפתעה קשה מאוד לחיזבאללה." הכוחות בשטח נדרשים להמשיך ולהביא הישגים משמעותיים לצד מניעת הישגים מצדו של האויב.