דע מה מעליא ממך: מסעדת 'מעליא' בקרית ענבים היא סיבה מספיק טובה לצאת מהעיר בשביל לאכול מעולה

מסעדת מעליא קרית ענבים
צילום אסף קרלה (4)

ביקורת מסעדה: מעליא, קרית יערים
כשר, בשרי, מחיר: ממוצע פלוס

אחרי נסיעה של פחות מחצי שעה לא-משנה-מאיפה-אתם-באים על כביש 1 בין ירושלים לתל אביב, באחד האזורים היפים ביותר של הרי יהודה ופרוזדור שער הגיא, נמצא אזור קולינרי מתחדש וכשר עליו כבר סיפרנו לכם, ובו נפתחות בזו אחר זו מסעדות שף כשרות ואיכותיות שתמיד נעים לבקר בהן.

אנחנו מדברים כמובן על קרית ענבים ומתחם האוכל הממוקם סמוך לפארק "ג'ננה". סטייה קטנה של דקה מהכביש הראשי, תביא אתכם למקום נפלא ובו שוכנת המסעדה הבשרית הכשרה "מעליא" – מעולה, בארמית.

בר ומבחר יינות מושקע. צילום: אסף קרלה

המקום, המשלב אווירה חמימה עם עיצוב מודרני, הוא הפנינה הקולינרית שלא תרצו להחמיץ – במיוחד אם אתם מחפשים חוויה בשרית ייחודית המשלבת מטבח עילי עם אווירה ישראלית נינוחה.

פתיחה מרשימה – פלטת לחמים וסלט שוק

הארוחה שלנו החלה במנה שנראתה פשוטה לכאורה, אך כללה רבדים של טעמים שהפתיעו אותנו בכל ביס – פלטת לחמים. הפלטה כללה פרוסות לחם מחמצת ולחם בייגל ירושלמי פריך ואפוי בצורה מושלמת, לצד ממרחים שונים שגרמו לכל ביס להתפוצץ בטעמים. קרם הפלפלים החרפרף עם לימון כבוש היה שילוב מנצח של חמצמצות ונגיעות חריפות, בעוד הממרח הנוסף, שמבוסס על שמיר, הוסיף עומק ועדינות לכל מנה. כדי להשלים את החוויה, צירפו גם פלפל ירוק על האש קצוץ דק – מנה שבפשטות שלה הייתה גאונית.

- פרסומת -

המשכנו עם סלט השוק, מנת דגל ירושלמית שמביאה את מחנה יהודה אליכם לצלחת. הסלט היה חגיגה צבעונית של עגבניות שרי בצבעים שונים – אדום, צהוב וירוק – יחד עם צנוניות פריכות ותפוחי אדמה קטנים. הטחינה שעטפה את הירקות הייתה בדיוק במידה הנכונה, והוסיפה עקיצות עדינות של חמיצות.

פלטת לחמים. צילום: דתילי
צילום: אסף קרלה

מנות ביניים – סיגרים וטרטר סינטה

אם אתם חובבי מנות קטנות ומדויקות, הסיגרים של שקדי העגל הם חובה. מדובר באחת המנות המושלמות במסעדה – הסיגרים היו פריכים מבחוץ ורכים מבפנים, והבשר שבתוכם היה עשוי בדיוק מושלם. הסיגרים הוגשו לצד טחינה וסומק, שהעניקו להם עוד רובד של טעמים ייחודיים. אין ספק שזו מנת פתיחה שלא תשאיר אף אחד אדיש.

לאחר מכן, התפנקנו עם טרטר הסינטה, מנה שלוקחת בשר נא לרמה אחרת לגמרי. הטרטר הוגש בצורה אלגנטית, ומדי ביס נפרשו בפני השולחן טעמי בשר טרי בשילוב עם חמיצות קלה שהגיעה מהקרקרים הדקים שנלוו למנה. המנה מדגישה את הטריות והאיכות של חומרי הגלם שבמסעדה, והופכת לחוויה ייחודית שמרוממת את הארוחה כולה.

מנה נוספת שניסינו, אבל היא דווקא פחות הצליחה לטעמנו, היתה זו של הקטאיף טלה. בשר האסאדו הונח בתוך כיסונים רכים שהזכירו לחוח ולא הצליחו להחזיק את הבשר היטב ולהחמיא למנה מספיק. לצד המנה הוגש גם סלטון עלים בתיבול מעולה וסלט כרוב חריף שלא התבלט לטובה אבל גם אין לנו שום מילה רעה להגיד עליו.

מסעדת מעליא קרית ענבים
צילום: אסף קרלה
צילום: אסף קרלה
פילה דג לברק
הלברק היה צלוי בצורה מושלמת. צילום: דתילי

לעיקרית לקחנו פילה לברק צרוב על הפלנצ'ה על מצע של ניוקי ברוטב עגבניות – הדג היה עשוי בצורה מדויקת ופריך בחלקו העליון, עם בשר עדין ומתמסר בחלקו התחתון. הוא הוגש על מצע של ניוקי, אשר היה קליל, רך, ומלא בטעמים חמוצים-מתקתקים שגרמו לכל מנה להתמזג בצורה מושלמת בפה. הניוקי, שהוגש עם רוטב עשיר ומאוזן, הוסיף עוד ממד של מרקם שהיה קשה להפסיק לאכול.

סיום מתוק – טארט לימון וקצפת עם רוטב פירות יער

לקינוח, לא ויתרנו על טארט הלימון עם קצפת עדינה ורוטב פירות יער שעטף את הצלחת בטוויסט מתוק-חמצמץ. המנה הייתה לא רק מרשימה מבחינת הנראות שלה אלא גם הביאה את הארוחה לסיומה המושלם עם טעמים עדינים שהשאירו לנו טעם של עוד.

האווירה במעליא היא שילוב מושלם בין עיצוב מודרני-תעשייתי לבין חום ישראלי אותנטי. בר היין המרשים במרכז המסעדה מושך את העין, והעיצוב הפתוח שמחבר את המטבח לשולחנות יוצר תחושת שקיפות ונגישות. השירות היה קשוב ומקצועי, וכל שאלה נענתה באדיבות על ידי המלצרית שלנו ומוטי, מנהל המסעדה, שהוסיף ידע נרחב על המנות ועל המקום.

סיום מעולה, לארוחה מעולה. מעליא. צילום: דתילי
צילום: אסף קרלה

חשוב לומר שלמעליא כדאי מאוד מאוד להזמין מקום מראש. בשעות הערב המקום מלא, וגם לסרוויס הצהריים שהם פתחו רק לאחרונה מגיעים יותר ויותר סועדים שמשלבים ביקור במקום לפגישות עסקים שקטות או כחלק מבילוי רומנטי באחד ממלונות הספא היוקרתיים שבאזור.
בנוסף, המקום נסגר לעיתים לטובת אירועים פרטיים כגון ערבי חברה, בריתות ברמה גבוהה, כנסים וכדו' שנערכים בחלל המסעדה.

מחוץ למעליא תמצאו מדשאה נעימה להסתובב בה ומזג אוויר צלול כיין שנעים גם סתם לשבת ולדבר בו.
לסיכום, מסעדת מעליא בקריית ענבים היא לא רק מקום נהדר לחובבי בשר, אלא גם יעד מושלם לארוחת צהריים או ערב בזמן חופשה במלונות היוקרה שבאזור. האוכל מדויק ומוקפד, השירות מקצועי, והאווירה נינוחה אך אלגנטית. זהו המקום האידיאלי להשלים בו חוויית סוף שבוע מפנק או מפלט זוגי רומנטי.