תמיכה מפתיעה ברב מיכה הלוי: "כאישה חילונית – הוא האדם הנכון במקום הנכון לשמש כרב הראשי לישראל"

זהבה שילון, אשתו של איש הטלויזיה יגאל שילון פרסמה בפייסבוק פוסט תמיכה במועמדותו של הרב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי: "כאישה חילונית בעלת זיקה ליהדות, ומהיכרותי את האיש המיוחד הזה, אני סמוכה ובטוחה שהוא יהיה רב לכלל הציבור הישראלי ולא רק לציבור הדתי"

הרב מיכה הלוי
הרב מיכה הלוי. צילום: מענדי קורנט

זהבה שילון, פעילה חברתית ואשתו של איש הטלויזיה הותיק יגאל שילון, פרסמה בפייסבוק פוסט תמיכה מפתיע במועמדותו של הרב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי לישראל. הדברים שהעלתה, חושפים טפח מיוחד באישיותו ופועלו של הרב מיכה במשך שנים ארוכות.

"המלצה על הרב מיכה הלוי כמועמד לרב הראשי לישראל.
שמי זהבה שילון ואני פעילה חברתית בהתנדבות משנות השמונים עד היום. כבוד גדול נפל בחלקי לתת את המלצתי הכנה על הרב מיכה הלוי כמועמד לרב הראשי לישראל.

אפתח בגילוי נאות, אני מכירה ומוקירה את הרב מיכה הלוי מתחילת שנות ה-90 בתקופת גלי העלייה של יהודי ברית המועצות. היכרותנו החלה כשהייתי מתנדבת בויצו תל אביב ותושבת שכונת נחלת יצחק שקלטה משפחות רבות של עולים חדשים. מעבר לצרכים החומריים, העולים היו צריכים להכיר גם את החיים היהודיים, החגים, המנהגים ועוד. הרב מיכה הלוי התגייס ברצון רב ובמלוא הרגישות לסייע במשימה זו, ושימש כעמוד תווך מרכזי בהנגשת היהדות לעולים, בצורה נעימה ונקייה מכל רבב או שידול לחיים דתיים.

חשוב לי להדגיש את המאפיין המרכזי ביותר באישיותו ובפועלו של הרב מיכה הלוי, שריגש אותי מאז ומתמיד, ועורר אצלי התפעלות ואמפתיה – הצניעות הרבה, קבלת השונה, והיכולת להיות ולעשות בשביל כולם – דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד.

- פרסומת -

דוגמה שממחישה זאת ניתן למצוא בסיוע שהעניק הרב לתושבי השכונה, משפחה יהודית לא דתית, שהבן הצעיר שלה חבר לקבוצה קיצונית. ההורים שלא ידעו את נפשם מרוב חשש ותסכול, לא הצליחו להתמודד עם המצב בכוחות עצמם, ובצר להם פנו להיוועץ עם הרב מיכה הלוי. הרב הגיע לדבר עם המשפחה, שוחח עם הבן תוך הדגשת מצוות כיבוד אב ואם, וסייע בשלום בית ובמציאת שביל הזהב.

לימים אם המשפחה חלתה ונזקקה לטיפול מציל חיים שהצריך ניתוח בחו״ל. הרב שביקש לסייע שוב למשפחה, פנה אליי כדי שאבדוק במה יוכל לעזור. הוא בחר לפנות דרכי על מנת שלא ישתמע חלילה שעזרתו תלויה בצורה כלשהי ב"תמורה דתית" כמו חזרה בתשובה.

הרב פתח חשבון לתרומות ע"ש המשפחה, וגם אשתו נרתמה לקבוצה שפעלה לגייס תרומות, וכך תוך שבוע גויס הסכום הנדרש, רובו ע"י הרב. כמו כן, הרב מיכה הלוי התקשר עם משפחה יהודית בצרפת שאימצה את החולה ובעלה במהלך האשפוז הארוך שהציל את חייה, ורתם את תושבי שכונת נחלת יצחק שידאגו לבני המשפחה שנותרו בארץ.

במקרה אחר, בו צעירה לא הסכימה להתחתן כדת משה וישראל, הרב נפגש עימה, והקשיב לה בכוונה מלאה. לאחר שפירט בפניה על משמעות החתונה היהודית והציג לה אפשרויות בחירה שונות, הצעירה החליטה לקיים חופה וקידושין בחתונה יהודית.

כך הרב מיכה לוי נהג תמיד ונוהג גם כיום – בסובלנות, ברגישות, בגמישות, בגישור בין פערים, במציאת פתרונות למצבים מורכבים, ובעשיית טוב נטולת אינטרסים וללא תנאים.

קצרה היריעה מלספר על שיתוף הפעולה של הרב בכל פעילות בה ביקשתי את מעורבותו ועל היענותו לכל בקשה שלי, חרף מודעותו לכך שאיני אישה דתית. כך למשל, באחת השנים נאות לשבת עם העולים החדשים לסדר פסח ראשון, עם כל בני משפחתו ובני משפחתי, באולם בית הכנסת. כשהבחנתי בכך שאנשים החלו לעזוב את המקום בשל הקור, ביקשתי מהרב רשות לכבות את המזגן. הרב לא איפשר לי זאת, אך הרים על ידיו את בנו הצעיר שיעשה זאת.

כאישה חילונית בעלת זיקה ליהדות, אני מאמינה באמת ובתמים וללא כל ספק, כי הרב מיכה הלוי ראוי לשמש כמנהיג ולכהן כרב הראשי לישראל.
מהיכרותי את האיש המיוחד הזה, אני סמוכה ובטוחה שהוא יהיה רב לכלל הציבור הישראלי ולא רק לציבור הדתי, וזאת ללא תנאים לחזרה בתשובה או לכל תמורה אחרת.

בימים כאלה, בהם אחדות העם הינה במעלה ראשונה, הרב מיכה הלוי הוא, לעניות דעתי, האדם הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון לשמש כרב הראשי לישראל."