הוריו של אלקנה הי"ד בכנסת: "כל עצירה או הפסקה פירושה כניעה לחמאס וויתור על מטרות המלחמה"

על רקע הדיבורים בנוגע להפסקת הלחימה הגיעו הוריו של אלקנה ויזל הי"ד לכנסת והשמיעו את הדרישה להכרעת החמאס. "לא הקרבנו את ילדינו לשווא כדי שבעוד כמה שנים או בעתיד הקרוב נצא שוב פעם לסבב נוסף".

אימו של אלקנה ויזל ז"ל. צילום: דוברות

משפחות שכולות מפורום הגבורה הגיעו היום (שני) לכנסת והשתתפו בוועדות השונות במטרה לדבר עם חברי הכנסת ולדרוש מהם את המשך הלחימה עד להכרעתו של ארגון החמאס. בין המשפחות שהגיעו היו גם בנימין וגילה ויזל, הוריו של אלקנה הי"ד שנפל בקרבות ברצועת עזה. במהלך דבריהם בכנסת דרשו ההורים השכולים להמשיך בלחימה עצימה ולהפסיק את הדשדוש בשטח. כמו כן הם הדגישו כי מדינת ישראל יודעת להכריע ולשנות מציאויות תוף זמן קצר, ודרשו שכך יהיה גם במקרה של המלחמה הזאת.

גילה ויזל, התייחסה במהלך דבריה בכנסת לציון תשעה חודשים למלחמה. לדבריה, "ציינו אתמול תשעה חודשים לפרוץ המלחמה, מלחמה כואבת, מלחמה אכזרית שאנחנו נלחמים מול אויב נאצי, אכזר וצמא דם. לכן, חובה עלינו כמדינה חזקה וחפצת חיים לא לתת שום לגיטימציה לעצירת הלחימה ולו לשנייה אחת. כל עצירה או הפסקה בגלל הסכמים, פירושה כניעה לחמאס וויתור על מטרות המלחמה. חובה עלינו להמשיך ולהילחם לניתוק סופי של החמאס בכל הכוח, בלחימה עצימה והגעה לכל מקום שבו הם קיימים. זו גם הדרך להחזרת חטופנו היקרים, החיים והמתים בכבוד לו הם ראויים".

"אם נפלתי בקרב – אל תהיו עצובים כשאתם נפרדים ממני". אלקנה ויזל עם אשתו וילדיו. צילום: ללא

"חיילנו היקרים, ובניהם בני, לא נפלו לשווא. הם יצאו למלחמה הזאת בראש מורם, בנחישות, מבלי להתפשר, ומתוך הבנת המטרות, צדקת הדרך, מאוחדים כולם, ללא ויכוחים ומריבות. לא הקרבנו את ילדינו לשווא כדי שבעוד כמה שנים או בעתיד הקרוב חלילה נצא שוב פעם לסבב נוסף שעלול להיות כואב וקשה פי כמה. בואו לא נשלה את עצמנו בדמיונות שווא אודות שקט, הפסקת אש, הסכמים, נסיגה, שחרור המחבלים. אלו הדברים שכתב גם בננו, אלקנה, במכתב הצוואה שאותו השאיר. אנחנו יודעים להכריע ולשנות מציאויות קשות באפס זמן, עשינו זאת בעבר פעמים רבות ואין שום סיבה שזה לא יקרה גם כאן ועכשיו. אני מבקשת שתמשיכו בכל העוז, זכותנו לחיות כאן בשקט", הוסיפה גילה ויזל.

בעלה, בנימין ויזל, הוסיף, "הממשלה קבעה מטרות ויעדים שמקובלים על כולם: החזרת החטופים והכרעת החמאס. ראש הממשלה אמר שאנחנו נשיג כל איש חמאס שנמצא על פני הגלובוס, ונעשה את זה הכי טוב שאנחנו יכולים. נראה שאחרי תשעה חודשים אנחנו מדשדשים, בטח עם החטופים – תשעה חודשים זה הרבה יותר מידי, והעם היושב בציון שואל את עצמו למה? לא עשינו עד היום מבצעים הרואיים באפס זמן, שינינו משוואות ברגע אחד ויצרנו מציאות חדשה – מה קרה לנו?"

- פרסומת -

"איפה המילה החזקה שלכן להתאחד ביחד, לסיים את המלחמה, להחזיר עשרות אלפים שנמצאים מחוץ לביתם, את החטופים. מיטוט החמאס והחיזבאללה הן חלק ממטרות המלחמה, אז מדוע זה לא קורה. אנחנו ממש מבקשים להבין, לא רק אנחנו שנמצאים פה, מדינה שלמה ששואלת את עצמה מה קורה פה. במקום זה אנחנו משחקים כל הזמן לידיים של החמאס, מכניסים להם משאיות סיוע בזמן שהחטופים שלנו מתים ברעב. אנחנו מבקשים מכם לעזוב את כל הדברים ולהתאחד, כל היושבים בבית הזה ולקבל החלטה שהציבור ישמע אותה, לסיים את הסאגה הזאת במהירות, כפי שמדינת ישראל יודעת לעשות", אמר בנימין ויזל.