שר התרבות והספורט פגש את שגריר טורקיה

שר התרבות והספורט מיקי זוהר נפגש הערב (ב') עם שגריר טורקיה בישראל כמאל אוקם, והביע תנחומים בשם ממשלת ישראל על האסון הכבד שפקד את המדינה ואת האזור עקב רעידת האדמה שגבתה את חייהם של כ-2000 איש עד כה.

השר זוהר נפגש עם שגריר טורקיה לפגישת עבודה מקצועית לשיתוף פעולה בתחומי התרבות והספורט בין המדינות. בפתח פגישתם, ביקש השר זוהר מהשגריר למסור את התנחומים לממשלת טורקיה ולעם הטורקי והציע לשגריר הטורקי כל סיוע שיידרש.

כזכור, שתי רעידות אדמה עוצמתיות הכו היום (שני) את טורקיה וסוריה והורגשו גם בישראל. תחילה, הייתה זו רעידה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר, שהובילה להרס של בתים ובניינים רבים במדינה, מעל ל-2,300 הרוגים ואלפי נפגעים בדרגות שונות. ע"פ ההערכות, מספר הנפגעים מתקרב ל-10,000 איש. רעידה זו הורגשה גם בישראל, סוריה ולבנון, כשעל פי המשטרה ומשרד החוץ – לא דווח על נזק או נפגעים בארץ. תשע שעות לאחר מכן, התקבלו דיווחים על רעידת אדמה נוספת ברחבי המדינה, כמעט באותה העוצמה – 7.7 בסולם ריכטר.

צה"ל הודיע כי משלחת סיוע שתיקרא ״ענפי זית״ של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד החוץ, תצא הערב למוקד ההרס בטורקיה, בו התרחשו רעידות האדמה. המשלחת, בהובלת פיקוד העורף, תמריא במטוסי חיל האוויר מבסיס נבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. כוח ראשון יצא לטורקיה כבר בשעות אחר הצהריים ויקלוט את המשלחת כשתנחת במקום.

- פרסומת -

בתקשורת העולמית סבורים כי רעידת האדמה הראשונה שהורגשה במהלך הלילה הינה החזקה ביותר שפגעה בטורקיה מאז 1939, אז רעידת אדמה באותו סדר גודל הרגה 30,000 בני אדם, על פי USGS, המכון הגיאולוגי של ארה"ב. ע"פ דיווחים ראשוניים, כמה אלפי בניינים ובתי מגורים קרסו בעקבות הרעידה החזקה.