שר הביטחון יואב גלנט: "חיזבאללה הוא ארגון ללא ראש – אין מי שיקבל החלטות"

שר הביטחון יואב גלנט, קיים הבוקר הערכת מצב בבור המבצעים של פיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה בפיקוד.

שר הביטחון יואב גלנט בצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר ערך שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד, האלוף אורי גורדין, וקציני המטה. במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירה מקיפה על ההתקדמות בשטח, כאשר כוחות צה"ל ממשיכים בפעולות הקרקעיות להשמדת תשתיות הטרור של חיזבאללה בסמוך לגבול לבנון, לצד סיכולים ממוקדים בדרגי הפיקוד של הארגון.

במהלך הערכת המצב, גלנט הצהיר כי ארגון חיזבאללה, שאיבד את מנהיגיו ובראשם חסן נסראללה, חווה את אחד המשברים הקשים בתולדותיו: "חיזבאללה הוא ארגון ללא ראש, נסראללה חוסל, גם מחליפו ככל הנראה חוסל. כיום, הארגון נמצא במצב שבו אין לו מי שיקבל החלטות ואין יכולות אש משמעותיות כפי שהיו לו בעבר. כל המערך שבנו במשך שנים בעזרת השקעות עצומות מאיראן – קורס לנגד עיניהם".

השר גלנט עם אלוף פיקוד צפון אור גורדין. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בהמשך דבריו, גלנט התייחס להשפעה האזורית של הלחימה ואמר: "הפעולות שלנו נצפות ברחבי המזרח התיכון. כשיתפוגג העשן מעל לבנון, האיראנים יבינו שהם איבדו את הנכס היקר להם ביותר – את חיזבאללה. שנה אחרי תחילת המלחמה, אנחנו רואים את חמאס כארגון מפורק, ואת חיזבאללה כארגון מוכה ושבור, ללא הנהגה או יכולת פיקוד ושליטה".

שר הביטחון הדגיש כי המטרה העליונה של המערכה היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון מלא: "אנחנו פועלים כדי שהתושבים ידעו שאין דבר בצד השני שיכול לאיים עליהם. הפעולות שאתם עושים יאפשרו לנו להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון בבוא העת, ולשנות את המצב לחלוטין".

- פרסומת -