שר הביטחון גלנט הוציא צווי מעצר מנהליים כנגד 4 מתיישבים יהודים

ההודעה על המעצרים המנהליים הודלפה בידי מערכת הביטחון לתקשורת לפני ההודעה הרשמית לעצורים, למשפחות ולעורכי דינם. עו"ד נתי רום מארגון חוננו "ידע כל אזרח בישראל כי ביטחונו האישי מופקד בידי אנשים שאינם ראויים לכך - כישלון מוחלט".

שר הביטחון יואב גלנט. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ללא ראיות וללא משפט – שר הביטחון יואב גלנט חתם הערב (ה') על 4 צווי מעצר מנהלי כנגד מתיישבים יהודים. המתיישבים, חלקם נשואים ואבות לילדים, נעצרו בחשד לארועים בשומרון, לאחר שהמשטרה לא הצליחה לבסס כנגדם ראיות, הורה שר הביטחון על מעצרם המנהלי. צווי המעצר אשר חתם שר הביטחון גלנט הערב מתווספים ל- 21 צווי מעצר מנהלי כנגד יהודים אשר חתם גלנט עד כה, סה"כ חתם השר גלנט על 25 צווי מעצר מנהלי כנגד יהודים, מדובר בשר ביטחון אשר הוציא הכי הרבה צווי מעצר כנגד יהודים.

ההודעה על הצווים הודלפה לתקשורת לפני שנמסרה הודעה רשמית לעצורים, למשפחותם ולעורכי הדין. מתיישב אחד נעצר לתקופה של 4 חודשים, והשאר נעצרו לתקופה של חצי שנה.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו תקף את הצווים מנהליים "השר גלנט שובר את שיאו האישי, וחותם הערב על הצו ה-25 כנגד יהודים במשמרת שלו, מדובר על שר הביטחון אשר חתם על הכי הרבה צווים מקום המדינה כנגד יהודים. במקום להתפטר שר הביטחון וראש השב"כ, האחראיים על המחדל הבטחוני הגדול שידענו, ממשיכים עם הקונספציה ובסיכון ביטחון המדינה. הם משחררים נוחבות, בכירי חמאס ומחבלים, אבל עוצרים עוד ועוד יהודים. ידע כל אזרח בישראל – כי ביטחונו האישי מופקד בידי אנשים שאינם ראויים לכך – כישלון מוחלט".

עו"ד עדי קידר מחוננו הוסיף "שוב שר הביטחון ומדינת ישראל עסוקים במה יגידו אנשים מעבר לים במקום לעסוק במטרות המלחמה. בעוד לוחמינו מחכים ומייחלים לפקודת התקפה, שוב מתרכז הדרג המדיני בהפקרת בטחון תושבי יהודה ושומרון".

- פרסומת -