ראש הממשלה נתניהו ללוחמים בגבול לבנון: "אתם דור הניצחון, והעולם כולו משתאה ממעשיכם"

צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (ראשון) ביקור מיוחד במפקדת אוגדה 36 בגבול לבנון, על רקע המערכה המתמשכת מול חיזבאללה. במהלך הביקור קיים נתניהו הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד אוגדה 36, תא"ל מורן עומר. הביקור מגיע בתקופה שבה צה"ל ממשיך בפעולות קרקעיות משמעותיות בדרום לבנון, כחלק מהמאמצים לנטרל את תשתיות הטרור של חיזבאללה ולסכל את האיומים הנשקפים ליישובי הצפוןף כשחיילי אוגדה 36, בהם חיילי גולני, נמצאים בין הכוחות המתמרנים בלבנון.

במהלך הערכת המצב, עודכן ראש הממשלה על הישגים משמעותיים שהושגו עד כה, הכוללים את השמדת יכולות חיזבאללה והתקדמות הכוחות הקרקעיים בלבנון. הסקירה כללה גם את פריסת הכוחות ואת היעדים האסטרטגיים להמשך המערכה. הלחימה בדרום לבנון מהווה חלק מהמאמץ הכולל שמנהל צה"ל במקביל למבצע בדרום רצועת עזה.

נתניהו עם מפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין והמזכיר הצבאי רומן גופמן. צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר הסקירה, נתניהו שוחח עם מפקדי החטיבות באוגדה 36 על האתגרים בלחימה הרב-זירתית שנמשכת כבר למעלה משנה, ובירך אותם על המאמץ והנחישות שהם מפגינים.

בהמשך, פגש נתניהו את לוחמי אוגדה 36 והעביר להם מסר אישי, שהביע את הערכתו העמוקה: "אני נמצא פה עם חיילי צה"ל בגבול הצפון. כמה מטרים מכאן נמצאים חבריהם מעבר לגבול, מפרקים את תשתיות הטרור שחיזבאללה הכין כדי לתקוף את יישובינו."

צילום: חיים צח, לע"מ
- פרסומת -

עוד הוסיף נתניהו: "אתם גיבורי התהילה. אתם – יחד עם חבריכם, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בעזה, ביו"ש, במרחב כולו – אתם מחוללים נפלאות, אתם אריות. לפני שנה אנחנו ספגנו מכה איומה. ב-12 החודשים שעברו אנחנו משנים את המציאות מקצה לקצה. כל העולם משתאה מהמכות שאתם מנחיתים על אויבינו ואני מצדיע לכם ואומר לכם: אתם דור הניצחון. יחד נילחם ויחד ננצח – בעזרת ה'".