צה"ל ממשיך בפעילות קרקעית ותקיפות אוויריות בלבנון ובעזה: יותר מ-230 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה

פעילות כוחות אוגדה 98 בלבנון. צילום: דובר צה"ל

במהלך היממה האחרונה, צה"ל ממשיך להגביר את הלחץ על ארגוני הטרור בדרום לבנון וברצועת עזה, במאמץ להרחיק את האיומים מעל תושבי מדינת ישראל. כוחות הקרקע של צה"ל פועלים בדרום לבנון, כשהם מתמודדים עם כוחות חיזבאללה בהיתקלויות קרקעיות ובתקיפות מהאוויר. עמדות שיגור, אמצעי לחימה כבדים בהם טילי נ"ט רבים, וחוליות טרור נחשפו ונוטרלו כחלק מהמאמץ להסרת איום מיישובי הצפון.

במקביל, הכוחות הקרקעיים ממשיכים לפעול גם ברצועת עזה, בהובלת אוגדה 162, אוגדה 252 ואוגדת עזה, כאשר הלוחמים מתמודדים בקרבות קרקעיים עם מחבלים, ובאמצעות תקיפות מדויקות מהאוויר. במהלך הקרבות נמצאו רימונים, נשקים מסוג "קלאצ'ניקוב", ומשגרי רקטות אשר היו מוכנים לשיגור לעבר ישראל. תשתיות טרור רבות הושמדו, כאשר הכוחות פועלים בתוך מרחבים אורבניים ובין תשתיות חמאס.

חיל האוויר הישראלי תקף במהלך היממה האחרונה כ-185 מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון וכ-45 מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפות התמקדו במבנים צבאיים, עמדות תצפית, מחסני אמל"ח, משגרי רקטות מוכנים לשיגור וחוליות פעילים משני הארגונים. התקיפות בוצעו במקביל לפעולות הקרקעיות של כוחות צה"ל באזורי הלחימה והיוו חלק משמעותי מהמאמץ המשותף של כוחות הקרקע והאוויר.

צילום: דובר צה"ל

שיתוף פעולה בין כוחות הקרקע והאוויר

התקיפות האוויריות בוצעו במאמץ מתואם עם כוחות הקרקע שפועלים בלבנון ובעזה, תוך מטרה ברורה לצמצם את יכולות ארגוני הטרור לפגוע באזרחי מדינת ישראל. בצה"ל מדגישים כי הפעולות האינטנסיביות צפויות להימשך, וכי הפגיעה הנרחבת במטרות התשתיתיות והצבאיות של הארגונים מהווה מכה קשה עבור חמאס וחיזבאללה.

- פרסומת -

במסגרת המבצע הנוכחי, המוכר בשמו מבצע "חיצי הצפון" בגבול הלבנוני, צה"ל ממשיך לפעול במלוא המרץ להשגת מטרות המלחמה, תוך הגנה על תושבי הצפון והשבתם לבתיהם בביטחון. מאמץ זה מתנהל במקביל ללחימה בזירות נוספות ברחבי המדינה.

צה"ל קורא לציבור להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא רשמיים, ולהיצמד אך ורק להודעות הרשמיות של כוחות הביטחון.