פתיחת שנה מדממת: שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ירי בכביש 35

שנה"ל שנפתחה הבוקר בבתי הספר בארץ נמהלה בעמב גדול עם הבשורות על חילוץ גופותיהם של שישה חטופים ומותם בפיגוע הבוקר של אישה ושני גברים, שוטרים, שנרצחו בפיגוע ירי בכביש 35 סמוך למעבר תרקומיא לכיוון חברון

צילום דוברות צוות הצלה

הבוקר, בשעה 07:09, התקבלו קריאות במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום במרחב נגב על פיגוע ירי לעבר כלי רכב בכביש 35 סמוך למעבר תרקומיא לכיוון חברון. למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של מגן דוד אדום הכוללים מסוק מד״א, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים.

לאחר ביצוע פעולות החייאה, נאלצו פראמדיקים של מגן דוד אדום לקבוע את מותם של אישה וגבר כבני 30. פראמדיקים של מד״א פינו לבית החולים סורוקה במסוק מד״א גבר נוסף כבן 50 תוך ביצוע פעולות החייאה ובבית החולים נקבע מותו.

חובש רפואת חירום במד"א צוריאל אדרי ופראמדיק מד"א דוד דהן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: "מדובר בפיגוע קשה מאוד, ראינו על תלולית בצד הכביש רכב עם סימני ירי, מהרכב חולצו 3 נוסעים, 2 גברים ואישה. גבר ואישה כבני 30 היו מחוסרי הכרה עם פגיעות ירי בגופם, הם היו ללא דופק וללא נשימה, נלחמנו על חייהם וביצענו פעולות החייאה וכעבור דקות בסיוע כח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 30. גבר כבן 50 שהיה גם הוא מחוסר הכרה סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו למנחת המסוקים שם המתין מסוק מד"א שפינה אותו לבית החולים סורוקה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הגבר השלישי כבן 30 פונה למנחת ולצערנו שם נקבע מותו ."

חובש בכיר במד"א מרדכי עזרן ופראמדיקית מד"א אפרת הירש, הוסיפו: "מהרכב חולץ גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצעי ירי הוא היה ללא דופק וללא נשימה הענקנו לו טיפול רפואי, נלחמנו על חייו ופינינו אותו למנחת סמוך לחבירה עם מסוק מד"א ולצערנו במנחת נאלצנו לקבוע את מותו."

- פרסומת -

פרארמדיק בכיר במסוק מד"א רפי שבע סיפר: "מייד עם קבלת הקריאה על הפיגוע עלינו לאויר עם המסוק והגענו למנחת סמוך, חברנו לניידות טיפול נמרץ של מד"א שהביאו למנחת 2 גברים במצב אנוש, אחד מהם גבר כבן 30 היה תוך פעולות החייאה ולאחר מאמצים להציל אותו נאלצנו לקבוע את מותו במנחת, גבר כבן 50 שהיה גם הוא במצב אנוש, ניסינו להלחם על חייו ופינינו אותו במסוק תוך פעולות החייאה באויר שנמשכו עד שהגענו לבית החולים ומסרנו אותו לטיפול הצוות הרפואי ולאחר זמן קצר נקבע מותו."