מהו שיא המיוחד נקבע במייצג לשחרור החטופים

קריאה לשחרור החטופים במשחק השחמט צילום: SE יח"צ

נשבר השיא: 1,004 שחמטאים במייצג מיוחד לשחרור החטופים בשיא המשתתפים במשחק סימולטאני! שלושה ימים של חגיגת שחמט בינלאומית בעיצומה של המלחמה ננעלו הערב בירושלים במשחק שחמט סימולטאני ענק בכיכר ספרא עם 1,004 משתתפים שישבו בצורת סמל מאבק החטופים. שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "גם ברגעים אלו לא שוכחים את החטופים ורוצים שיהיו כאן איתנו, נמשיך לקדם את השחמט הישראלי"

שיא חדש! 1004 שחמטאים ושחמטאיות במגוון גילאים מכל חלקי הארץ השתתפו הערב במשחק הסימולטאני הגדול בתולדות ישראל בכיכר ספרא שבירושלים ונעלו חגיגת שחמט בינלאומית אדירה בת שלושה ימים.

הערב נסגר האירוע המרגש עם אלף שחמטאים ושחמטאיות מכל רחבי הארץ בכיכר ספרא. באיגוד הישראלי לשחמט החליטו להצדיע באירוע המיוחד לכוחות הביטחון וההצלה ולצאת בקריאה לשחרור החטופים עם מייצגי ענק מיוחדים ומרשימים כששיאם- ישיבה בצורת סמל המאבק.

כמו כן, השולחנות באירוע הוקדשו לסוגיות חשובות שונות: שולחן הצדעה לכוחות הביטחון, שולחן לזכרו של השחמטאי רס"ן יהודה נתן כהן שנפל בעזה וחבריו יבואו להנציחו, שולחן לזכר ישראל אשל מייסד איגוד השחמט בהשתתפות בנו נתן אשל ו9 מצאצאיו, שולחן הצדעה למד"א, שולחן להעלאת המודעות לבעלי מוגבלויות, שולחן הצדעה להייטק הישראלי ועוד.

גם השר מיקי זוהר וזאב אלקין השתתפו בחגיגה צילום: SE יח"צ
- פרסומת -

שר התרבות והספורט ח"כ מיקי זוהר אמר: "אני מברך על החלטת איגוד השחמט לעצב את השולחנות בצורת סמל החטופים, זה מבורך וחשוב – אנחנו לא שוכחים אותם לרגע גם ברגעים כאלה שיש אווירה טובה ומשחקים שחמט, אנחנו רוצים אותם איתנו. בימים האחרונים התקיימה אליפות מדהימה עם שחמטאים מכל העולם ואני גאה להיות חלק מהתקדמות והתפתחות ענף השחמט בישראל נמשיך לפעול לפיתוח הענף, הנגשתו לציבור הישראלי וקיום תחרויות בינלאומיות".

נשיא האיגוד הישראלי לשחמט ח"כ זאב אלקין התייחס לתקופה הפורה של ענף השחמט בישראל: "אנחנו בעיצומם של ימי אליפויות שחמט ואירועי שחמט בסדר גודל חסר תקדים וגם כאן אנחנו שוברים שיא במספר המשתתפים, נפלא לראות חגיגת שחמט בירושלים".

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ד"ר צביקה ברקאי, מסר: "אנחנו גאים לקיים את האירוע המיוחד הזה ולהשלים שלושה ימים של חגיגת שחמט אדירה עם שחמטאים מכל העולם בימים בהם מדינת ישראל זקוקה מאוד לתמיכה הבינלאומית הזו, וכאן בכיכר ספרא אנחנו גם שוברים את השיא עם משחק סימולטאני בהשתתפות 1004 שחמטאים והכל באירוע הוקרה והצדעה לחיילי צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה וקריאה לשחרור החטופים".