לקראת מלחמה בלבנון: נתניהו הציג סקירה מדינית־ביטחונית בועדת החוץ והביטחון

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת החוץ והביטחון קיימה היום דיון חסוי, שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפק סקירה מדינית וביטחונית מעמיקה, תוך התמקדות בעיקר באיום האיראני ובחזיתות השונות, בצפון, בדרום ובזירה הבינלאומית. הוא פירט את האסטרטגיה של ישראל בנוגע לתוכנית הגרעין של איראן והצעדים שננקטים להתמודדות עם האיומים הביטחוניים והמדיניים הנוכחיים.

נתניהו התמקד בדבריו על הסכנה האסטרטגית מאיראן, אותה הוא תיאר כאויב מרכזי המנסה ללפוף את ישראל משני צדדים – מצד אחד גרעין ומצד שני רשתות טרור התומכות בפלישה קרקעית בו-זמנית מרצועת עזה, סוריה ולבנון. לדבריו, ישראל נמצאת בעיצומם של מהלכים אסטרטגיים שיסכלו את התוכנית האיראנית ויחזירו את האיזון לטובת ישראל.

אנשי פיקוד העורף בזירת הנפילה הבוקר בקריית ביאליק. צילום: דובר צה"ל

במהלך הדיון, ראש הממשלה הקדיש זמן נרחב לזירה הצפונית והאיום הממשי מצד חיזבאללה. הוא ציין כי התקיפות מצד חיזבאללה נמשכות באופן עקבי, וכי ישראל מגיבה בנחישות אך שואפת לשנות את מאזן הכוחות באזור. לדבריו, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ביצע טעות קשה כשהחליט לקשור את עצמו ואת הארגון שלו להנהגת חמאס בעזה. כעת, נסראללה ניצב בפני ביקורת גוברת מצד גורמים בלבנון הטוענים כי הוא מביא על המדינה חורבן נוסף.

המאבק בגרעין האיראני והמאמצים להחזרת החטופים

ראש הממשלה הדגיש את המחויבות הבלתי מתפשרת של ישראל למאבק בתוכנית הגרעין האיראנית. לדבריו, אין שום כוונה לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, והמדינה פועלת בכל החזיתות על מנת לחסום את איראן במאמצים אלה. הוא הזכיר את התקיפות האחרונות של ישראל נגד המורדים החות'ים בתימן, אשר לדבריו מהוות חלק מהמאבק הכולל נגד איראן וזרועות הטרור שלה ברחבי המזרח התיכון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועדת החוץ והביטחון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
- פרסומת -

במהלך הסקירה, נתניהו התייחס למצב בעזה ולמאמצים להחזרת החטופים. הוא ציין כי על אף שחמאס דחה הצעות ישראליות ואמריקניות לשחרור החטופים, ישראל ממשיכה להפעיל לחץ צבאי ומדיני על הארגון. לדבריו, האסטרטגיה היא להמשיך במתקפה הצבאית במקביל לניסיונות לשלול מחמאס את יכולת השליטה בסיוע ההומניטרי, שמהווה מקור כוח כלכלי ושלטוני עבורו.

לאחר סקירת ראש הממשלה, חברי הוועדה העלו שאלות על נושאים מגוונים נוספים, ובהם חוק הגיוס, פעילות אונר"א, שלטון צבאי בעזה וההתמודדות עם הגרעין האיראני. ח"כ יולי אדלשטיין ציין כי יתקיים דיון נוסף בנושא, שבו יובאו עמדות הצבא וגורמי הביטחון באופן מפורט יותר, תוך בחינת ההיבטים המדיניים והביטחוניים של ההצעות שהוצגו בדיון.