ההיקף הכולל של הפרויקט הינו כ-3 מיליארד ש"ח והפרויקט צפוי להביא בשורה תחבורתית, בטיחותית מרחבית וחברתית אמיתית לכל תושבי הגליל המערבי, חיבור הפריפריה הצפונית למרכז הארץ ושיפור הנגישות של אזור הצפון. הישובים העיקריים שיהנו מהכביש החדש הם כמובן כל ישובי הקריות – אתא, מוצקין, ביאליק וים, הערים עכו, נהריה, כרמיאל ומעלות תרשיחא, קיבוצים וכפרים לאורך ציר 70.
כמו כן יהנו מהארכת הכביש המטיילים הרבים, במיוחד בתקופת הקיץ, שיקצרו את זמן הנסיעה מהמרכז לאזור הגליל המערבי בדקות חשובות.
הארכת הכביש תשפיע משמעותית על הפחתת הגודש בציר 70 ובכביש 4, פיתוח עתידי של מערך הרכבות בשל שמירה על רצועת דרך למסילת רכבת, הפיכת עכו – נהריה ומרכזי התעסוקה והתעשייה שבסביבתם לאטרקטיביים יותר, השפעות ישירות על התעסוקה בצפון – תוספת של אלפי משרות חדשות על פני תקופת הקמה של כ-3 שנים.
הפרויקט ייצא לפועל באמצעות ועדת מכרזים בין משרדית בראשות החשב הכללי, של משרדי האוצר והתחבורה במתכונת של מכרז בינלאומי ויבוצע בשיטת ppp. כבר היום ישנה התעניינות גדולה מאוד בקרב חברות ומשקיעים זרים להגיע ולהשקיע בפרויקטי תשתית בישראל והשוק מצפה למכרז.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': הממשלה ממשיכה לפעול לטובת כל אזרחי ישראל. הארכת כביש 6 היא פרויקט לאומי והחיבור בין מרכז הארץ לפריפריה נמשכת בכל הכח. מעבר לנסיעה נוחה ואיכותית יותר שתוריד את העומס מצירים מרכזיים אחרים, ההחלטה הזו תביא להוספת מקומות עבודה ולהעלאת איכות החיים לתושבי הגליל המערבי. אנו ממשיכים לפעול עבור אזרחי ישראל ולחיזוק החוסן הכלכלי של ישראל.