הערכת צה"ל: חזבאללה תכנן מתקפה רחבת היקף – סוכל רוב הנזק

על פי פרטים שהביא כתב גל"צ דורון קדוש ביומן הבוקר, חזבאללה תכנן מתקפה רחבת היקף עם מאות רקטות וכטב"מים - אך בצה"ל מעריכים שרוב האיומים סוכלו בהצלחה. בשלב זה, במערכת הביטחון מתמקדים באיום האיראני המתקרב.

צילום: דובר צה"ל

לאחר מתקפת המנע המשמעותית שביצע צה"ל אתמול בדרום לבנון, נחשפים פרטים נוספים על תכנית התקיפה של חזבאללה והיקף האיום שנמנע. על פי הערכות בצה"ל, חזבאללה תכנן לשגר בין 500 ל-600 רקטות לעבר הצפון, לצד עשרות רבות של כטב"מים שיועדו לפגוע במטרות במרכז הארץ. בפועל, הארגון הצליח לשגר פחות מ-50% מהכמות המתוכננת, כשמספר רקטות פגעו בצפון הארץ ובסמוך לבסיסי צה"ל, אך כל הכטב"מים יורטו או נפלו לפני שהגיעו ליעדם. המטרה הרחוקה ביותר שהכטב"מים הגיעו אליה הייתה מול חופי הקריות-חיפה, רחוק מבסיס גלילות.

בצה"ל מעריכים כי חזבאללה נמנע בשלב זה משימוש בטילים מדויקים, תוך שמירה על יכולת זו לעתיד.

גורמי מודיעין בישראל מודים כי לא היה מידע מדויק על תכנית התקיפה של חזבאללה, מה שגרם לצה"ל לצאת לתקיפה רחבה בדרום לבנון. צה"ל השמיד אלפי משגרי רקטות כדי לפגוע בכמה שיותר מהמטרות הפוטנציאליות, תוך שידעו רק הערכה כללית לגבי השעה בה תתבצע התקיפה.

חימוש
צילום: דובר צה"ל

מאמץ מודיעיני נוסף: האם איראן תצטרף לעימות?

בצה"ל מתרכזים כעת באיסוף מודיעין על האפשרות למתקפה איראנית או חות'ית. הערכה בישראל היא כי האיראנים עדיין מתלבטים האם להצטרף לעימות, ובמערכת הביטחון מביעים סיפוק מכך שבשלב זה הם נמנעו מתקיפה לצד חזבאללה. גורם ביטחוני ציין: "נראה שהם עדיין בהתלבטות".

- פרסומת -

גורם ביטחוני בכיר הדגיש אתמול את הצורך בפרופורציות נכונות בהתייחסות למבצע הנוכחי: "זו רק נקודה מבצעית אחת בדרך, זה אירוע מוצלח, אבל האתגר בלבנון עוד רחוק מלהסתיים."