העדות הקשה של הלוחם: ״חולק רשימה עם נסראללה, סינוואר וסדאם חוסיין״

שלמה שריד, לוחם המילואים שהממשל האמריקאי הטיל עליו סנקציות אישיות בעקבות פעילותו בצו 9 נלחם ברצועת עזה: ״אני יכול לאבד את חיי בזמן הלחימה, אז הסנקציות מבחינתי הן כמו פציעה קלה בדרך אל היעד״

שלמה שריד, ברצועת עזה. צילום: באדיבות המצולם

שלמה שריד, לוחם במילואים וממנהיגי תנועת צו 9 שב לאחר מאבק משפטי ממושך לשירות מילואים פעיל ובימים אלו נלחם ברצועת עזה. שריד, שעליו הטיל הממשל האמריקאי סנקציות אישיות חמורות שיתף את תחושותיו בפוסט אישי שכתב בדף הפייסבוק שלו.

"לא, לא, לא, תנצחו אותי, לא תנצחו אותי כל כך מהר – סנקציות אמריקאיות אישיות! מה זה אומר?בערב צח לפני כחודש התבשרתי שמרגע זה אני חולק רשימה עם חסן נסראלה, יחיא סינוואר, בן לאדן וסדאם חוסיין״, כתב שריד.

הוא הוסיף: ״בעקבות פעילות מחאה אזרחית שלי, נגד מדיניות ממשלת ישראל שנותנת סיוע ישירות לחמאס בזמן מלחמה. חשבונות הבנק שלי הוקפאו לצמיתות ללא יכולת לערער על הדבר ההזוי הזה, ללא דיון, ללא התראה, ללא שום מעבר דרך מסגרות אכיפת החוק בישראל, ובהתבסס על מידע שגוי שעבר לממשל האמריקאי דרך אמצאי התקשורת״.

לדבריו, ״הבנקים בישראל פשוט מפחדים מהממשל האמריקאי ומשתתפים פעולה עם הסנקציות מחשש שאם לא, הם יפגעו: פרוטקשן!״

- פרסומת -

הוא הסביר מהי משמעות הסנקציות האמריקאיות: ״קודם כל זו תחושה שמכבש מתכנן לעבור מעליי ואח"כ לחזור ולוודא שאני לא מרים את הראש, מה שכמובן גורם לי לעשות ההפך״.

״ברמה האישית״, המשיך, ״זו התמודדות בירוקרטית ומשפטית על מנת לחיות חיים נורמלים ולהצליח לפרנס את משפחתי ולגדל את ילדיי. כרטיסי האשראי שלי בוטלו, אין לי אפליקציות להעברת כספים, הפעולות בחשבון מאוד מוגבלות ודורשות הגעה לסניף ואישור של מנהל הבנק לכל פעילות בחשבון״.

עוד המשיך וכתב: ״מבחינה רגשית ההבנה של אוזלת היד של מערכות המדינה והתלות שלנו באמריקאים ממש מתסכלת. בהקשר של העשיה שלי כאזרח לקידום מטרות המלחמה ובראשן קידום של החזרת החטופים תוך כדי פגיעה קשה בחמאס- זה דווקא גורם לדחיפה מאוד גדולה להמשך העשיה ולהבנה שאני לוקח חלק בפעילות מאוד משמעותית״.

את הפוסט סיכם שריד: ״אני לוחם, ואני כותב את הפוסט הזה מפאתי נוציראת עמוק בתוך הרצועה, יצאתי ללחימה בידיעה שאני יכול לאבד את חיי בזמן שאני לוחם אז הסנקציות מבחינתי זה כמו פציעה קלה בדרך אל היעד, שמים תחבושת וממשיכים הלאה״.

״ביידן וחבריו אם אתם חושבים שלחץ כלכלי יעצור את הרוח שלנו אתם מתבלבלים. נמשיך בכל הכח לפעול כדי שהפשע ההיסטורי הזה של סיוע ישירות לחמאס תוך כדי מלחמה יעצר״, סיים.