הסרת כיסוי הראש של חברת מועצת העיר פתח תקווה: מפגינה נעצרה לאחר תקיפת חגית תלם

במהלך הפגנה שהתקיימה בכיכר גורן, פתח תקווה, התרחש אירוע חריג שזעזע את הציבור המקומי. חברת מועצת העיר פתח תקווה, חגית תלם, אשר מייצגת את מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי, הייתה קורבן לתקיפה על רקע דתי מצד אחת המשתתפות במחאה.

האירוע המצער התרחש כאשר תלם עברה באזור המחאה שהתקיימה בסמוך לקניון כפר גנים. אחת המפגינות, שלבשה חולצה של תנועת המחאה "חופשי בארצנו", ניגשה אליה, הסירה בכוח את כיסוי הראש שלה, וגידפה אותה. לדברי עדים במקום, תלם כינתה את המפגינים "בוגדים במדינה" קודם לתקרית, ובתגובה למעשיה התפתח עימות מילולי ופיזי קל.

בסרטון שפורסם על ידי כתב פוליטי, נראית תלם כשהיא אוספת את כיסוי הראש שלה מהרצפה ומעניקה דחיפה קלה למפגינה אחרת, שנדחפת בחזרה על ידה. בעקבות האירוע, תלם הגישה תלונה במשטרה בגין תקיפה סתם ואיומים, והמשטרה עצרה את המפגינה החשודה באירוע.

האירוע עורר תגובות קשות בקרב הציבור והנהגת המדינה. חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, הביעה את זעזועה מהמקרה: "מי את אשה מרשעת שמושכת את כיסוי ראשה של אשה בבריונות? זה מזכיר לי גזירת פיאות וזקנים, וזו שיא ההשפלה במדינת ישראל", כתבה גוטליב בחשבונותיה ברשתות החברתיות. "אנרכיסטית ערלת לב תולשת את כיסוי הראש מעל ראשה של אשה. לאן עוד יגיעו השמאלנים הקיצוניים אחוזי השנאה?"

עו"ד צביקה וישנגרד, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת יחדיו-הציונות הדתית בפ"ת גינה את התקיפה: "מפלגת הציונות הדתית מגנה את תקיפת חברת מועצת העיר פתח תקווה חגית תלם, את האלימות והפגיעה בכבודה כאשה דתייה. סמלי הדבר שהיום אנו מציינים את ר"ח מנחם אב, שבו כל עם ישראל נדרש לחשבון נפש לאומי והשנה יותר מתמיד."

- פרסומת -

עוד הוסיף וישנגרד: "אנו חייבים לעצור את מכונת הרעל והשנאה כלפי הימין ואנשי הציונות הדתית שלצערינו פושה בהפגנות השמאל. פגיעה אלימה בתושבת העיר והסרת כיסוי ראשה זאת חציית קו אדום. באלימות ושנאה לא נחזיר את החטופים ולא ננצח את חמאס אלא להפך."

הבוקר, תחת הנחיית מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, עצרה המשטרה את המפגינה שנראתה בתיעוד מסירה את כיסוי הראש של תלם. המשטרה הבהירה כי היא פועלת להוקיע אלימות מכל סוג שהיא, ומסרה כי "מעשה כזה מסכן את יסודות החברה וביטחונה".

חגית תלם מצידה הביעה את כוונתה להגיש תביעה אזרחית נגד החשודה ולמצות את הדין עמה עד תום, כשהיא מלווה בעורך הדין יאיר שחם.

האירוע המדובר מציב אתגר משמעותי לחברה הישראלית, כאשר מתגלה חוסר הסובלנות והאלימות במרחב הציבורי. המחאה, שהפכה לזירת התגוששות פוליטית וחברתית, מביאה לדיון מחודש על גבולות חופש הביטוי והפעולה הציבורית בישראל.