האלוף שכבש את עזה: נפטר ישעיהו גביש – מפקד פיקוד דרום במלחמת ששת הימים

האלוף ישעיהו (״שייקה״) גביש נפטר בסוף השבוע. ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: ״אנחנו נלחמים היום במלחמתנו לאור מורשת דור המייסדים של צה״ל״

ישעיהו גביש
אלוף ישעיהו גביש. צילום: דובר צהל

האלוף (בדימוס) ישעיהו גביש נפטר ביום חמישי האחרון (ה') בגיל 99, והותיר אחריו שני בנים, חמישה נכדים ושישה נינים. לפני שנה בדיוק, נפטרה אשתו גיטה, בגיל 94.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל עם צאת החג נמסר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו, מרכינים ראש עם מותו של האלוף (בדימוס), ישעיהו (״שייקה״) גביש.

האלוף (בדימוס) גביש ז״ל הוביל בתפקידו האחרון את פיקוד הדרום בניצחון במלחמת ששת הימים, ופיקד (במיל') על מרחב שלמה במלחמת יום הכיפורים.

ב-1970 מונה למנכ"ל "כור מתכת", חטיבת המתכת והפלדה בקונצרן כור וסמנכ"ל כור, ובאוגוסט 1982 מונה למנכ"ל כור וכיהן בתפקיד עד פרישתו לגמלאות ב-1988.

- פרסומת -

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: "קורות חייו של שייקה גביש שזורים בסיפורו של צה״ל, ומהווים השראה עבור כולנו. אנחנו גדלנו וחונכנו על דור הלוחמים שהוא הוביל, ממלחמת העצמאות ועד מלחמת יום הכיפורים. בשנים הרבות האחרונות זכו מפקדים רבים בצה״ל לשמוע את האלוף (בדימוס) גביש ז״ל, ללמוד ממנו ולשאוף ללכת בדרכו. אנחנו נלחמים היום במלחמתנו לאור מורשת דור המייסדים של צה״ל. יהי זכרו ברוך".

האלוף (בדימוס) גביש ז"ל יובא למנוחות בטקס צבאי מלא, מחר (א׳), ד' בתשרי התשפ"ה, 6 באוקטובר 2024, בשעה 15:00 בבית העלמין קריית שאול.