בעקבות המלחמה: 'חודש ארגון' בבני עקיבא יפעל במתכונת שונה

קומונריות בבני עקיבא
קרדיט: בני עקיבא
קומונריות בבני עקיבא
קרדיט: בני עקיבא

מאז פרוץ המלחמה בשמחת תורה – כלל הפעילות של תנועת בני עקיבא מתמקדת בעשייה ובפעילות מסביב לשעון. מוקד חירום ארצי לסיוע לעורף, פעילות חינוכית במלונות המפונים, סיוע לחיילי צה"ל , אנשי כוחות הביטחון ומשפחות המגויסים , חמ"לים שונים ועוד ועוד.

מציאות זו פוגשת בלוח השנה את חודש הארגון שצפוי להיפתח בשבת הבאה- שיא הפעילות השנתית, החוויתית והערכית של התנועה. עקב המצב הקשה בו שרוי עם ישראל נערכו דיונים מעמיקים בתנועה אם וכיצד לקיים השנה את חודש הארגון.

בסופו של תהליך התקבלה ההחלטה לקיים את חודש הארגון במתכונת שונה לחלוטין משנה רגילה. הנושא המקורי שתוכנן לחודש זה שונה בהתאם למצב והוא יעמוד השנה בסימן "הננו- למען עם הנצח" ויתמקד בעשיה למען עם ישראל- עשיה בעורף, סיוע למשפחות, חיזוק החוסן הלאומי, חיזוק הרוח ערבי לימוד, סיוע לחיילי צה"ל, חמ"לים ועוד. ללא חגיגות, פחות צביעת קירות, כשהפעילות כולה תהיה מותאמת לימים הקשים שעוברים על עם ישראל.

ע"פ ההחלטה תהיה התנהלות מותאמת באופן ספציפי לכל סניף בהתאם למצב – סניפים שנמצאים במלונות ובמקומות האירוח, סניפים שיכולים לפעול בחופשיות יחסית, סניפים שמתמודדים עם פגיעות שונות בקהילה וצריכים לחזק משפחה שכולה, וסניפים שיכולים לפעול רק בכפוף להגבלות. הכל ע"פ הוראות פיקוד העורף, כשלכל סניף מאלו התנועה תעניק את הכלים הנכונים על מנת שכל מקום וכל סוג סניף יוכל להאיר את האור המיוחד שלו בתקופה הזו.

- פרסומת -

ההחלטה כמובן תיבחן כל העת ע"פ המצב בשטח, כששאלות רבות נותרו עדיין בדיון – כגון המבנה של השבת, היכולת לייצר תוצרים שונים, קיום המפקד במוצ"ש ועוד. בהמשך יינתן לכך מענה בהתאם להתפתחויות.