במשרד התחבורה מבטיחים: תוך 8 שנים כל מערך התחבורה בירושלים הולך להשתנות

השבוע אושר בועדת הכספים תקציב של 360 מיליון שקלים לטובת פיתוח הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, כשלדברי בכירים במשרד התחבורה, עם 31 קילומטרים של מסילות, 53 תחנות ורכבות חדשות, הקו הנוסף יחולל מהפכה נוספת בתחבורה הציבורית בירושלים – כמו זו שחוללה פתיחת הרכבת הקלה לראשונה ב-2011.

העבודות להארכת קו הרכבת הקלה (ארכיון). צילום: דוברות

השבוע אושר בועדת הכספים תקציב של 360 מיליון שקלים לטובת פיתוח הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, שיחבר בין רמות בצפון לגילה בדרום, עם שלוחות לתלפיות ולגוננים, ולדברי בכירים במשרד התחבורה, צפוי "לשנות את כללי המשחק".

מדובר בקו שאורכו 31 קילומטרים, מתוכם 2.5 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות, והוא יוכל לשרת כרבע מיליון נסיעות ביום והעבודות עליו יחלו כבר בשבועות הקרובים.

המקטעים הראשונים שיוכשרו כוללים את קרן היסוד, עמק רפאים ומקטע החאן – שם תתחבר הרכבת לתוואי של רכבת ישראל החדשה המובילה לתל אביב.

צילום אביחי טבק

מנגישים את העיר לכל תושביה

בין השנים 2028 ל-2032 יושלם הקו הכחול, שיהפוך את ירושלים לעיר עם רשת רכבות קלות מהמתקדמות בעולם. "המטרה שלנו היא לוודא שכל תושב בעיר ימצא את עצמו במרחק הליכה מתחנת רכבת קלה", אמר מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן.

- פרסומת -

שרת התחבורה מירי רגב לא הסתירה את גאוותה במהלך: "ירושלים מובילה את המדינה בעשור שלם בתחום התחבורה הציבורית. עם הקו הכחול, האדום והירוק – אנחנו מניחים את היסודות לעתיד טוב יותר, נגיש יותר ונקי יותר".

העבודות להארכת קו הרכבת הקלה (ארכיון). צילום: דוברות

רשת התחבורה הציבורית בירושלים תשרת מאות אלפי תושבים ותהווה דוגמה ומופת לערים אחרות בארץ. "ההצלחה האדירה של הרכבת הקלה כבר מוכיחה שיש אלטרנטיבה לרכב הפרטי. ירושלים שוברת את כל המוסכמות – והיא מראה איך תחבורה ציבורית צריכה להיראות", הוסיף בן זקן.