ארגון 'חותם' למשטרה: חקרו את השחתת השלט שלנו בתל אביב

בעקבות השחתת השלט של חותם שהוצב בתל אביב הגישו בארגון תלונה למשטרה בדרישה למצות את הדין עם משחיתי השלט. "מדובר בפשע שנאה אנטישמי ומזעזע נגד חופש הביטוי והמחאה שלנו בעיר תל אביב"

השלט שהושחת. צילום: דוברות חותם

ארגון חותם הגיש תלונה למשטרה בדרישה לחקור מי השחית את שלט המחאה שתלו בארגון ברחוב רוטשילד בתל אביב. השחתת השלט נעשתה שעות ספורות לאחר שנתלה ולאחר הסתה של דמויות מרכזיות בעיר כנגד תליית השלט. בארגון מסבירים כי ההשחתה והמחאה היא ההוכחה לכך שהם צודקים בטענתם וקיימת אנטישמיות בתל אביב שאותה יש לעצור בהקדם.

בין המסיתים נגד השלט הייתה סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר, ציפי ברנד. לדברי ברנד, "הו שלט דוחה, מסית ומפלג נדהמתי לראותו הבוקר בלב שדרות רוטשילד. בכוונתי לפנות ליועמ״שית למצות את הדין עם העומדים מאחוריו המסיתים בחוצות העיר, ולרה״ע ולבחון מיידית את האמצעים העומדים ברשותנו כדי להסירו מהמרחב הציבורי. אנו, תושבי העיר הליברלית והמכילה בישראל חזקים מכל נסיונות של קיצוניים לפלג ולהסית".

תגובות הסתה דומות לברנד נשמעו גם מעיתונאים ומגופים שונים שמחאו על עצם הצבתו של השלט במרכז תל אביב. "אם זה אמיתי מישהו לגמרי הסיר את הכפפות", כתבה לירי בורק שביט, פעילת בולטת במחאות נגד הממשלה. בתנועת השמאל הקיצוני 'קומי ישראל' כתבו בתגובה לתליית השלט: "הרצחת וגם ירשת קלאסי". עם זאת נציין כי תושבים רבים מהאזור הביעו תמיכה בשלט והרגישו שהוא מבטא את המועקה שלהם, זאת בנוסף לאנשים שהביעו תמיכה בזכות של ארגון חותם לתלות את השלט.

שלי טפיירו, כתבת המשפט של תאגיד השידור הישראלי, צייצה בחשבון שלה: "מה שמותר לצד הנאור במפה הפוליטית כולל תמונת ענק של נבחרי ציבור שעליה נזרקים עגבניות בכיכר העיר, אסור בתכלית האיסור לצד הביביסטי/משיחי/קיצוני (תבחרו את המונח המתאים) כי לפי הגברת "הליברלית" יש למצות את הדין עם "המסיתים", ורצוי גם לסתום להם את הפה- למה? כי ככה זה "בדמוקרטיית" ת"א".

- פרסומת -

אורי מלמד, תושב תל אביב, מציין: "אחרי שנה וחצי של קמפיין הסתה בלתי פוסק על כל תחנת אוטובוס, קיר פנוי ובניינים שלמים כאן בשדרות רוטשילד, סופסוף קמנו בשישי בבוקר לשלט אחד בכיוון הנכון – די לאנטישמיות בתל אביב. אני יליד תל אביב. הוריי ילידי העיר. סבתא שלי עליה השלום נולדה כאן. זו היתה עיר סובלנית. מאד סובלנית. בשנה וחצי האחרונות המצב הידרדר. העוינות והתוקפנות כלפי מי שמחצין מראה דתי גלויה להפליא. אני יודע שרוב תושבי העיר שלנו לא תומכים בזה. אבל הפלג הקפלניסטי הקיצוני נותן את הטון והגיע הזמן לקמפיין נגדי. כמובן שהשלט הבודד הזה הצליח להטריף בדיוק את מי שהשלט מדבר עליו. על ראש האנטישמי בוער הכובע. וכמובן שמישהו דאג להשחית את השלט כבר ביום שישי".

נזכיר כי ביום שישי האחרון עלה ארגון חותם בקמפיין שילוט בשדרות רוטשילד בת"א תחת הכותרת "די לאנטישמיית בת"א". הקמפיין מגיע על רקע הודעת עיריית תל אביב כי תאסור קיומן של תפילות במרחב הציבורי. בשילוט תחת הכותרת "די לאנטישמיות בתל אביב" נראה ילד קטן עטוף בטלית ובידו סידור המבקש להתפלל. בארגון הסבירו כי הם לא יאפשרו לרון חולדאי וחבר מרעיו לרמוס את היהדות בתל אביב, עיר יהודית בה המוני יהודים שומרי מסורת מושתקים, בעוד מוסלמים תומכי חמאס יכולים לעשות כאוות נפשם במרחב הציבורי.

בארגון חותם הגיבו להשחתת השלטים ואמרו: "הגשנו תלונה למשטרת ישראל כנגד הפורעים בתל אביב שהשחיתו באלימות ובסכינים את שלט המחאה שלנו נגד אנטישמיות בתל אביב. הברבריות הזו מוכיחה כמה מחאתנו צודקת, ואנו מקווים כי משטרת ישראל תניח את ידה על העבריינים. מדובר בפשע שנאה אנטישמי ומזעזע נגד חופש הביטוי והמחאה שלנו בעיר תל אביב – השלט שלנו היה תלוי מספר שעות בודדות והושחת בסכינים עוד בטרם כניסת שבת קודש. אנו קוראים למשטרת ישראל לחקור ולפרקליטות למצות את הדין עם הפורעים. די לאנטישמיות בתל אביב!"