אלוף פיקוד הצפון ללוחמים בלבנון: "הדרך חזרה הביתה עוברת דרך הסרת האיום על תושבי הצפון"

צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ביקר השבוע את לוחמי חטיבת השריון 188 במהלך פעילותם הקרקעית בדרום לבנון, במסגרת מבצע 'חיצי הצפון להשמדת יכולות ותשתיות חיזבאללה. אלוף גורדין קיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבה וצוותי הקרב, שהובילו לתוצאות מרשימות בשטח.

לוחמי חטיבת השריון 188 פועלים תחת פיקוד אוגדה 36 בדרום לבנון ומשלימים משימות קריטיות במבצע להשמדת תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה, בהן מחסני אמצעי לחימה, פירים ומשגרים טקטיים של כוח רדואן. הפעילות הקרקעית, אשר כוללת התמודדות עם אתגרים טקטיים ופגיעות מדויקות במערכי חיזבאללה, פוגעת ביכולות המבצעיות והאסטרטגיות של הארגון.

אלוף גורדין הדגיש בפני הלוחמים את החשיבות הגדולה של תמרון קרקעי במסגרת השגת היעדים הביטחוניים של צה"ל. "אנחנו פוגעים בפו"ש (פיקוד ושליטה) של חיזבאללה בצורה קשה, והמרכיב הקרקעי שמשלים את הפגיעה והשחיקה של הארגון – זה בדיוק אתם. אתם בזחלי הטנק שלכם וברגליים שלכם, עושים את העבודה הקריטית הזו," ציין אלוף גורדין באירוע.

בימים האחרונים ביקר גורדין גם בעוצבת ברעם (חטיבה 300), וקיים הערכות מצב עם מפקדים נוספים בזירות הקרב בלבנון. הדגש בביקורים היה על המאמץ המשותף והאינטגרציה בין כוחות האוויר, השריון והכוחות הקרקעיים במבצע הזה.

צילום: דובר צה"ל
- פרסומת -

לדברי אלוף גורדין, הלחימה הנוכחית משתלבת בפעילות ארוכת טווח נגד חיזבאללה שהחלה לפני עשרה חודשים והתחזקה במבצעי התקיפה האוויריים האחרונים. "כעת, הפעילות הקרקעית שלכם היא זו שמשלימה את הפגיעה האופרטיבית והאסטרטגית של צה"ל בארגון הטרור הזה," אמר למפקדים ולוחמים בשטח.

במהלך המבצע הנוכחי הושמדו מחסני נשק, תשתיות ומערכי שיגור של חיזבאללה, והכוחות ממשיכים בטיהור האזור מתשתיות נוספות של הארגון, שממנו נשקף איום ממשי ליישובי הצפון. הפעילות המורכבת מתבצעת בשיתוף פעולה עם אגף המודיעין ויחידות נוספות בצה"ל.