תצוגת שיא ישראלית בכנס החלל הגדול בעולם שנפתח במילאנו

לראשונה - פורום החלל הישראלי בהובלת רקיע, סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה ומכון היצוא, יוביל ביתן לאומי שיציג את פעילות תעשיית החלל הישראלית לצד יצירות אומנות, בהשתתפות חברות מובילות במשק הישראלי ולצד עשרות מיזמים ישראליים פורצי דרך.

כנס החלל הבינלאומי ה-75. צילום: ליאן ר.ס, באדיבות דוברות משרד החדשנות

כנס החלל הבינלאומי ה-75 (IAC 2024) נפתח הבוקר (שני) במילאנו, איטליה, באירוע מרשים בו משתתפים מעל ל-10,000 מומחים מתחום החלל. ישראל מסמנת השנה ציון דרך משמעותי, עם לראשונה, הקמת ביתן לאומי שנבנה ביוזמת פורום החלל הישראלי ובהובלת סוכנות החלל הישראלית, מכון היצוא ורקיע. הביתן, המשתרע על 104 מטרים, מציג את הפעילות הענפה של תעשיית החלל הישראלית לצד יצירות אמנות פורצות דרך.

השתתפותה של ישראל בכנס ה-IAC היא אבן דרך בקידום מעמדה בתעשיית החלל הבינלאומית. הביתן הישראלי מיועד ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות ולקדם שיתופי פעולה גלובליים, כאשר המשלחת הישראלית כוללת את מנכ"ל משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה גדי אריאלי, יו"ר סוכנות החלל הישראלית פרופ' דן בלומברג, מנהל סוכנות החלל תא"ל במיל' אורי אורון והאסטרונאוט איתן סטיבה.

איתן סטיבה. צילום: ליאן ר.ס, באדיבות דוברות משרד החדשנות

בכנס, מציגה ישראל פרויקטים חדשניים, רבים מהם בתמיכה ממשלתית, בהם טכנולוגיות חלל, סטארטאפים, ולצד כל אלו מוצגים גם יצירות אמנות ייחודיות המדגישות את הקשר בין חלל ואמנות. בין הפרויקטים, בולטות חברות כמו NSLComm, Sim.Space ו-brain.space, אשר פועלות במגוון תחומים, החל מתקשורת לוויינים ועד למחקר על השפעות המוח בסביבה חללית.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, הביעה גאווה רבה בהישגים שהושגו: "תעשיית החלל הישראלית היא סמל למצוינות מדעית וטכנולוגית, והיא משמשת מנוע כלכלי חשוב לתעשייה ולמדינה כולה. בביתן הישראלי ניתן להתרשם מההישגים המדהימים והפריצות הטכנולוגיות של ישראל בתחום, ונמשיך לשאוף לגבהים חדשים."

צילום ליאן ר.ס, באדיבות דוברות משרד החדשנות2

חיבור בין אמנות לחלל

- פרסומת -

הביתן הישראלי מציג שילוב מרתק בין חדשנות ואמנות, עם מתחם ייחודי המציג יצירות אמנות חלל מישראל. יצירות אלו נוצרו בהשראת חלל והטכנולוגיה, ומציגות חיבור מעניין ובלתי צפוי בין שני עולמות רחוקים לכאורה.

בין השותפים בכנס, סוכנויות חלל וחברות בינלאומיות כמו Axiom Space, Voyager Space ו-Space Foundation, לצד סוכנויות חלל ממדינות כמו דרום קוריאה, אזרבייג'אן ולוקסמבורג. האירוע מספק פלטפורמה ייחודית לחברות הישראליות ליצור קשרים עסקיים משמעותיים ולחשוף את הפיתוחים שלהם לקהל גלובלי.

פורום החלל הישראלי, שהוקם בינואר 2024, שם לו למטרה לעצב אקוסיסטם יציב בתעשיית החלל הישראלית, ולתמוך בצמיחה ארוכת טווח במגזר זה. התעשייה הישראלית נחשבת למובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית, עם פיתוחים מתקדמים בתחום הלוויינים, מערכות תקשורת ומזעור רכיבים לחלל. הפורום מתמקד ביצירת תשתיות תומכות וחיזוק קשרים עם גורמים בינלאומיים לטובת צמיחה כלכלית משמעותית והרחבת פעילות החלל של ישראל בעולם.

צילום ליאן ר.ס, באדיבות דוברות משרד החדשנות2

תא"ל במיל' אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית, אמר: "הביתן שלנו השנה הוא הגדול והאיכותי ביותר שהצגנו אי פעם. הוא מדגיש את החיבור הייחודי באקו-סיסטם הישראלי ואת הפוטנציאל העצום למימוש תחום החלל כמנוע צמיחה לכלכלת ישראל."

האסטרונאוט הישראלי, איתן סטיבה, הוסיף: "הביתן הישראלי מאחד את קהילת החלל הישראלית ומאפשר להציג את העשייה המרשימה של ישראל בתחום זה. ההשתתפות שלנו בכנס משמעותית לא רק מבחינה טכנולוגית, אלא גם בהיבט של שיתוף פעולה בין-לאומי."

הכנס יימשך מספר ימים, במהלכו צפויה המשלחת הישראלית להוביל סדרת פגישות ודיונים במטרה לקדם את תעשיית החלל הישראלית ולהרחיב את השפעתה בעולם.