הרב שמואל אליהו: ״בשמחת תורה נהיה בשמחה, לא בעצבות״

הרב אליהו השתתף בפרויקט הכנה לימים הנוראים של צעירי הציונות הדתית, והתייחס לשאלה האם יש לשמוח בחגים למרות המלחמה: ״למרות שרבי עקיבא ראה חורבן, ושבויים ושבויות הוא הבין שבכי יכול להוות אסון וחורבן לעם ישראל״

חגי תשרי בצל המלחמה: רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, השתתף יחד עם רבנים נוספים כמו הרב יעקב אריאל בפרויקט החג של צעירי הציונות הדתית והשיב לשאלות הצעירים על שמחה בצל המלחמה. הוא טען שיש לחגוג את החגים למרות המלחמה.

״אנחנו כעת במלחמה״, פתח הרב אליהו. ״חלק ניכר מהמלחמה ואולי עיקר המלחמה היא רוח העם. כאשר רוח העם נשברת – המערכת נכשלת. כך אנחנו רואים כשרוח הלבנונים שבורה – הם לא תוקפים למרות שיש להם עדיין טילים שיכולים להזיק לישראל. כך גם הייתה מחלוקת אצלנו בשמחת תורה ובגלל מחלוקת ביננו – נכשלנו למרות שהיה לנו צבא חזק״.

בהתייחסו לשאלה האם יש לשמוח בחגי תשרי למרות המלחמה כתב הרב לצעירים: ״תפקידנו לעשות ככל יכולתנו לרומם את רוח העם. בחגים נשתדל לעשות ככל שאנחנו יכולים לתת עוצמה לקהל. לחזק אותו. בשמחת תורה נהיה בשמחה ולא בעצבות״.

הרב המשיך וקרא לחיזוק עם ישראל והלוחמים: ״תפקיד כהן משיח מלחמה היה לרומם את רוח הלוחמים. אנחנו צריכים היום לדבר ולפעול כמו כהן משיח במילים מחזקות ומעשים מחזקים״.

- פרסומת -

לסיום הביא הרב דוגמה לשמחה הנדרשת: ״צריכים לזכור את רבי עקיבא שראה שועלים יוצאים מבית קודשי הקדשים. אין ספק שהוא ראה גם חורבן, שבויים ושבויות. רצח ועינוי וכד'״.

הוא הסביר: ״רבי עקיבא הבין שבכי יכול להיות אסון וחורבן לעם ישראל. הוא בחר לראות את העתיד הטוב ולצחוק. וחכמים אמרו לו שהוא צודק, וכך בונים עם. הוא צדק ואנחנו צריכים ללכת בדרכו״.