הבחירות לרב הראשי: מועצת חכמי התורה של ש"ס תתמוך במועמדות הרב דוד יוסף לראשון לציון

יממה לאחר שהוחלט בתנועת ש"ס לתמוך במועמדות הגאון רבי דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון נחשפים מכתבי התמיכה של חברי המועצת הספרדית • זקן המועצת הגר"מ מאיה: "זהו המועמד שלנו לתפקיד הראשון לציון" • הגר"ש מחפוד: "יש להורות להסיר מועמדות מפני הרב דוד ולהימנע מחילול השם".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף עם הנשיא הרצוג. האם אחיו ימשיך את השושלת? צילום: חיים צח, לע"מ

יממה לאחר שפורסם כי תנועת ש"ס החליטה לתמוך במועמדות הגאון רבי דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי, אנו חושפים את מכתבי התמיכה מחברי מועצת חכמי התורה, ההנהגה הרוחנית של תנועת ש"ס, אשר יוצאים במכתבי תמיכה יוצאי דופן במועמדתו לתפקיד הראשון לציון.

במכתבי התמיכה הדרמטיים של חברי המועצת שמתפרסמים כאן, כותבים חברי המועצת הספרדית כי המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון הוא הגאון רבי דוד יוסף שהוא ממשיך את דרך אביו מרן הרב עובדיה וזהו המינוי הנכון והראוי בפרט בשעה קשה זו.

במכתב התמיכה שכתב זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה בכתב ידו הוא מציין כי אם הוא היה חבר בגוף הבוחר הוא היה מצביע לגאון רבי דוד יוסף, "והנני לברכו שחפץ ה' בידו יצלח להגדיל תורה ולהאדירה, ולקדש שם שמים ברבים".

חבר המועצת הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א כתב כי "לאחר שכבר גיליתי דעתי בע"פ, שוב אני מביע דעתי לחיזוק ידידי ואהובי הרב דוד יוסף שליט"א, אשר התועלת עצומה שתצמח ממינוי זה הינה ללא שיעור, ובפרט בימים אלו שזקוקים אנו להרמת חיזוק קרנה של תורה". הגאון רבי שלמה מחפוד אף הוסיף ואמר כי הבא לשאול, יש להורות לו להסיר מועמדותו מפני הרב דוד יוסף, ולהימנע מכל חילול ה' ה"י.

- פרסומת -

חבר המועצת הגאון רבי ראובן אלבז ראש מוסדות 'אור החיים' כתב: "הנני מצרף את דעתי, ובפרט שזכינו להמשכיות תורת מרן עט"ר זצ"ל ולהנהגה תורנית אמיתית שקיבל ממרן". הגר"ר אלבז הוסיף "ואשרי מי שיזכה לתמוך ולסייע בידו של הרב שליט"א, לשבת על כסא אביו הראוי לו".

חבר המועצת הגאון רבי שלמה בן שמעון צירף את חתימתו למכתב התמיכה והוסיף "אין ספק כי הוא המתאים, שהעמיד תלמידים הרבה". גם חבר המועצת הגאון רבי שמואל בצלאל הצטרף אף הוא לחותמים "לתמוך במועמדותו של הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א, לראשון לציון".

גם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי אברהם סאלים שליט"א השוהה במסע הקודש בדרום אמריקה למען עולם התורה, פינה מזמנו להביע תמיכה במועמדות הגר"ד יוסף. במכתבו הוא כותב כי, "ביודעו ומכירו קאמינא, ידידי רב פעלים הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א בנן של קדושים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שהוא עושה ומעשה רבות למען התורה ולומדיה, ונוטל חלק חשוב בהרבצת התורה בישראל". הגר"א סאלים אף אמר לאחרונה, כי הגר"ד פועל רבות למען עולם התורה ואברכי הכוללים ברשת הכוללים הגדולה שבראשותו, וכי דוקא בעת הזאת, חובה שמי שיכהן בתפקיד המשפיע כל כך על כלל ישראל והעם שבשדות, יהיה הרב שגדל בעולם הישיבות ובעל ההשקפה הצרופה, וגם ידיו רב לו לדעת כיצד לדבר אל ליבם של עמך ישראל לקרבם לאביהם שבשמים ולאהיב את בני התורה ועולם התורה על כלל ישראל. את מכתבו חתם חבר המועצת: "והנני לברכו שחפץ ד' בידו יצלח להגדיל תורה ולהאדירה".

גם חבר המועצת הגאון רבי יהודה כהן צירף את חתימתו למכתבי התמיכה ובכך למעשה זוכה הגר"ד יוסף לתמיכת כלל חברי מועצת חכמי התורה זאת בנוסף לתמיכת חברי המועצת הליטאית והחסידית שבשבוע שעבר הודיעו כי הם תומכים בו במועמדותו לתפקיד הראשון לציון.

התמיכה של כלל חברי מועצת חכמי התורה במועמדותו של הגאון רבי דוד יוסף מעניקה לו רוח גבית חזקה בבחירות הקרובות, וממקמת אותו כמועמד המוביל לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל שזוכה גם לתמיכת תנועת ש"ס.