בעקבות בדיקת כולבוטק: זו הההחלטה שקיבל הבעלים של חומוס כספי

מנת חומוס
מנת חומוס. צילום: freepik

תוכנית התחקירים המיתלוגית של רפי גינת חזרה אל המרקע בשבוע שעבר עם התחקיר הכי אייקוני שלהם – מבחן החומוסיות. אחת מהנבחנות, והלא המוצלחת שבהן, היתה זו של רשת חומוס כספי בסניף פתח תקווה הכשר.

בבדיקת "כלבוטק" שפורסמה בשבוע שעבר, נדגם סניף חומוס כספי בשכונת אם המושבות (יעל רום 8) ומהבדיקה עלו חריגות בכמות הקוליפורמים עם 1,600 כשהתקן מאפשר 1,000, לצד חריגות במאות אחוזים בחיידקי השמרים ובחיידקי הקולי הצואתי, כשלבסוף נקבע על ידי עורכי התוכנית כי החומוס הינו "פסול למאכל".

אלא שניגוד להתנגדויות הרגילות שאנו רגילים לשמוע ולקבל מ"נחקרים" כאלו ואחרים שנתפסו בקלקלתם, בעקבות פרסום בדיקת "כלבוטק" החליט הבעלים של הסניף כי דווקא הוא אינו מתכחש או מתעלם מהתוצאות והוא פתח בסדרת צעדים לתיקון ושיפור המצב בסניף.

סניף חומוס כספי
סניף חומוס כספי הכשר בפתח תקווה. צילום: גוגל מפות

בעקבות שידור התחקיר המדובר בתוכנית "כלבוטק", הבעלים של חומוס כספי, אור, פרסם תגובה אישית ומרגשת המבהירה את מחויבותו ללקוחות ולשירות שהוא מספק. התחקיר, שחשף חריגות תברואתיות במנות החומוס בסניף אם המושבות בפתח תקווה, עורר התרגשות רבה בקרב הלקוחות ואור עצמו. הוא התייחס לדאגות שעלו והדגיש את חשיבות השמירה על איכות המוצרים המוגשים במסעדה, לצד השקיפות והשיפור המתמשך.

- פרסומת -

"כשהגעתי לשכונה, מצאתי כאן בית," כותב אור בנימה אישית, "החומוס שלנו מוגש מהלב, לא רק מהמטבח. אני מחויב להגיש לכם מוצרים טריים וטעימים, ולהעניק לכם שירות באווירת שכונה ביתית. התחקיר שפורסם בתוכנית הוא חשוב, ואני מקבל אותו באהבה מתוך רצון להשתפר ולהעניק ללקוחותיי את הטוב ביותר. אבל חשוב לי להבהיר שלא קיבלתי את כל תוצאות הבדיקה מהפקת התוכנית, מה שמנע ממני להבין במדויק את מהות הבעיה ולהתמודד איתה ישירות."

בדיקת כולבוטק
בדיקת כולבוטק. צילום: מתוך כלבוטק, קשת 12

אור ממשיך ומודה ללקוחותיו על האמון והתמיכה הרבה שהפגינו מרגע פרסום הכתבה. "התגובות שלכם מרגע השידור ריגשו אותי. החיבוק הזה מהלקוחות הקבועים שלנו, ההבנה וההזדהות – גרמו לי להזיל דמעה, לא פעם ולא פעמיים. זה לא מובן מאליו. התחקיר נתן לי הזדמנות לבחון את הדברים לעומק ולפעול במהירות כדי לשפר את השירות שאני מעניק."

בין השינויים שאור נקט מיד לאחר פרסום התחקיר, הוא מציין הוספת מזגן במחסן חומרי הגלם ושדרוג מערכות הקירור במסעדה, לצד הדרכות רענון לצוות העובדים בנושאי תברואה והיגיינה. "הוספתי שלטים חדשים במטבח עם הוראות עבודה תקינות, ואני מחויב לפעול עם חברת בקרה שתבצע בדיקות פתע פעמיים בחודש כדי להבטיח שהסטנדרטים הגבוהים ביותר נשמרים," הוא כותב. אור מציין גם את המעבר לשימוש בכלים חד פעמיים במסעדה כדי לשמור על היגיינה מקסימלית ללקוחות.

סניף חומוס כספי הכשר בפתח תקווה. צילום: גוגל מפות

"אני לוקח את התחקיר הזה כצעד נוסף בדרך להצלחה. מבחינתי, תקלה היא הזדמנות להשתפר ולוודא שאספק לכם את השירות והאוכל הטובים ביותר," הוא מדגיש.

בסיומה של התגובה, אור פונה לקהל לקוחותיו ומזמין אותם לחזור וליהנות מהאוכל והשירות במסעדה: "אני אוהב אתכם ומחכה לראותכם שוב. אני מחויב לשקיפות ולשירות אמין, כמו שהיה תמיד. אתם הקהילה שלי, ואעשה כל שביכולתי להמשיך ולהגיש לכם אוכל טרי וטעים, באווירה ביתית ומזמינה."