5 רעיונות מדליקים למתנות ללקוחות שלך

חלוקת מתנות ללקוחות נועדה לשפר את הקשר בין החברה ללקוחותיה ולגרום להם תחושה חיובית של אכפתיות ורצון טוב. הענקת המתנות מחזקת את המשכיות הקשר בין החברה ללקוחותיה ומעניקה לחברה ערך מוסף כאשר היא לא נמדדת רק כמעניקת שירותים תמורת תשלום.

נופך משלכם 09/02/2017

(צילום: עמיעד טאוב)

dir="rtl">חלוקת מתנות לעובדים בחגים ומועדים ובאירועים חגיגיים היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית ונועדה לקרב בין העובדים ולחזק את הזיקה בין העובדים לחברה. חלוקת מתנות ללקוחות נועדה לשפר את הקשר בין החברה ללקוחותיה ולגרום להם תחושה חיובית של אכפתיות ורצון טוב. הענקת המתנות מחזקת את המשכיות הקשר בין החברה ללקוחותיה ומעניקה לחברה ערך מוסף כאשר היא לא נמדדת רק כמעניקת שירותים תמורת תשלום. מתנות ללקוחות אפשריות בטקסים, כנסים, חגים, ימי הולדת, ימי נישואין, לרגל הולדת הבן/בת וכו'. המטרה היא להרשים וליצור מחויבות הדדית בין החברה ללקוחות ולכן חשוב לבחור מתנות שיתאימו להעדפותיהם של הלקוחות (כפי שאתם מבינים אותם) ויעניקו להם תחושה טובה, רצוי עם מיתוג. השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא מהו אופיו של אותו קה שאתם מעוניינים לחלק לו מתנות. האם הוא מורכב מגברים? נשים? מעורב? צעיר? מבוגר? וכו'. אחרי פילוח קהל היעד נוכל להתאים לו מתנות מתאימות. הנה כמה רעיונות מדליקים:

•1.     אביזרי מחשב: אביזרים כאלה ניתן למתג ולחלק ללקוחות בכנסים שהחברה מארגנת או בערבי השקה. הם משדרים יוקרתיות למרות שמחירם אינו גבוה, והם שימושיים עבור כל אחד. דיסק און קי עם שם החברה שלכם, עכבר, פד, זיכרון נייד ועכבר אופטי הם רק חלק מאביזרי המחשב שתוכלו לחלק ללקוחות. מתנות אלה מתאימות בעיקר לכנסים ולקהל של אנשי מקצוע, בעלי מקצועות חופשיים ואנשי הייטק.

•2.      שוברים לחנויות, מסעדות, ומופעי תרבות: מתנה כזו כוללת הנחות ברשתות וחנויות של רהיטים, אופנה, מכשירי חשמל, ציוד טיולים ועוד. כמו כן היא כוללת שוברים למסעדות, סרטים והצגות חינם. מתנה כזו מיועדת לזוג ומוכיחה ללקוחות שאתם מתעניינים גם בחיי הפנאי שלהם ודואגים להם לקניות ובילויים, אבל ברגע שהשובר הלא ממותג נמסר, הוא כבר לא בידיהם של הלקוחות ואלה נוטים לשכוח מהר מי העניק להם אותו. 

•3.     חבילות שי - חבילות כאלה כוללות בדרך כלל יין, שוקולדים ומתוקים, וכן דבש ופירות העונה. הן מתאימות בעיקר לחגים, מיועדות לכל המשפחה, ומאותתות ללקוחות שהחברה משקיעה בהם ומעוניינת בהמשך הקשר. רצוי לצרף לחבילה גם מוצר ממותג שאפשר להניח בבית כמו כוס או מחזיק מפתחות, וזאת כדי ששם החברה יישמר בתודעה גם לאחר שחבילת השי תיזרק לפח.

•4.     מוצרי קוסמטיקה לנשים - אם קהל היעד למתנות מורכב מנשים, אפשר לנסות לפנות אליהן באמצעות מתנות המיועדות להן. בקטגוריה זו נכללים מוצרי טיפוח ואיפור, קוצץ ציפורניים, מראות זעירות, ערכות מניקור, נירות ריחניים וכו'. חשוב לנסות למתג כמה שיותר מהמתנות (נרתיק איפור למשל). בכך אתם מאותתים שחשוב לכם לסייע לנשים בטיפוח עצמי ואתם מקדישים זמן ומאמץ כדי לעשות זאת. מתנה כזו יכולה להתאים ליום האישה הבינלאומי או ליום הולדת, כמו כן ניתן לחלק אותה בכנסים של חברות קוסמטיקה ואופנת נשים.

•5.     שעונים - כאן מדובר במתנה שמתאימה לגברים נשים וילדים. השעון מהווה כלי הכרחי בחיי היומיום וגם אלמנט עיצובי אשר מתאים לבית למשרד לרכב וכמובן שגם ליד. קל להטביע על שעון את הלוגו של החברה שלכם ולחלק אותו ללקוחות בכנסים, אירועים, ימי הולדת ולקראת החגים. שעון הוא מתנה שתמיד ניתן להשתמש בה או להעניק אותה לקרוביהם של הלקוחות. תוכלו לבחור בין שעון קיר, שעון שולחן, שעון יד או שעון לרכב. עם זאת, יתכן שהלקוחות יתלהבו פחות למרות מאמציכם הכנים, ויבחרו להניח אותו במגירה או בארון לצד שעונים נוספים,  במקום להשתמש בו בחיי היומיום.

המאמר נכתב על-ידי צוות נופך משלכם