טקס צל"שים אלטרנטיבי לסרבני חברון

טקס הענקת צל"שים ומענקים כספיים לחיילים שסרבו פקודה בחברון נערך אמש.

הרב דב ליאור:"יישר כוח לסרבנים שמוכנים לשבת בכלא ולא ללכת לדיסקוטקים ולדקור".

עמיעד טאוב 11/09/2007

תחת הכותרת "תהא שנת סרבני חברון" ולאחר מספר דחיות נערך אמש טקס הענקת צל"שים לחיילי "דוכיפת" שסירבו פקודה בעת הפינוי בחברון.

- פרסומת -

וועד רבני המטה להצלת העם והארץ שיזם את הטקס החליט לתגמל כל חייל שישב בכלא בפיצוי כספי לפי מספר הימים בהם ישב בכלא.

הרב דב ליאור יו"ר ועד רבני יש"ע ורב העיר חברון וקרית ארבע שיבח את החיילים שסירבו פקודה "אנחנו מכריחים את התלמידים שלנו להישמע להוראות הצבא. עם התלמידים שלנו אין בעיות, כולם הולכים לצבא. אני אומר לתלמידים שלי, 'אפילו אם המפקד אומר לכם דבר כלשהו שאולי לא נראה תעשו אותו, אבל אם יגידו דברים נגד תורתנו הקדושה, התורה שלנו היא קודם לכל'. אין לי ספק שאם היום יש עשרות חיילים סרבנים, במצב אחר יהיו מאות ויותר.

"ישר כוח לאותם בחורים. אנחנו מעריכים את פועלם של הבחורים שקידשו שם שמיים. הם קומץ, אבל ישנם מאות ואלפים שרוצים ואין להם האומץ. ישר כוח לבחורים ולהורים שזכו לגדל בחורים כאלה שחיים בייסורים והם מוכנים לשבת בכלא, ולא כאלו שהולכים לדיסקוטקים ודוקרים אחד את השני".

הרב שלום דב וולפא יו"ר המטה העולמי להצלת העם והארץ הקריא פסק ההלכה לפיו פינוי יהודים ובתים מארץ ישראל חמור יותר מאכילת חזיר וחילול יום הכיפורים.

על הפיצוי הכספי אמר הרב וולפא כי הדברים נועדו להרתיע את המפקדים להעניש חיילים שיסרבו לגרש. הרב וולפא הודיע על הקמת הקרן החדשה לתמוך בחיילים שיסרבו לגרש.

יצויין כי הרב ישראל אריאל יו"ר מכון המקדש ומי שהיה רבה של ימית הקריא מכתב תמיכה ששלח הרב מאיר מזוז לחיילים שסירבו פקודה עליו חתום גם הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף.

מרדכי סעייד שהינו אב לחייל שסרב פקודה סיפר כיצד הצבא ניסה לשדל את החיילים שיתחרטו על כך שסרבו פקודה:"אנו גאים בבנים שלנו ומחנכים אותם שחובה לציית לפקודות, אבל יש גבולות שאותם לא עוברים. הקב"ה הוא המפקד העליון, ואם יש פקודות שהם נגד התורה חובה לסרב".

הרב דב ליאור העניק למשפחות את מדליות צל"ש ותעודת גיבור ישראל שהעניק המטה העולמי להצלת העם והארץ וכן ספרים ששלח הרב אליעזר מלמד לכל החיילים שסרבו פקודה.

בתעודה שקיבלו הסרבנים נכתב בין היתר: "וזאת לתעודה, כי אסיר ציון החייל —, ציית לחוקי תורתנו הקדושה, סירב לפקודה שאינה חוקית בעליל ולא השתתף בפעולה הנפשעת בגירוש יהודים מביתם, בעיר האבות, חברון, ולכן ראוי הוא לקבל את התואר 'גיבור ישראל'. במעשיך קיימת את השבועה שנשבעת ביום גיוסך. חיזקת את הצבא, עם כבוד האדם וחירותו, הוכחת גבורה עילאית שתהווה סמל ומופת לחבריך ותירשם בדפי הזהב של הגבורה היהודית בארצנו".

"זוכה" נוסף בצל"ש היה הרב עמיטל בראלי נכדו של הרב משה צבי נריה זצ"ל שבעת היותו רב צבאי קרא לחייליו לסרב פקודה בגוש קטי ובעקבות כך נשפט ונכלא למספר חודשים.

על החלק האומנותי היה אחראי הזמר אריאל זילבר אליו הצטרף ד"ר שלום פליסר.

בין פעילי הימין שנכחו בקהל ניתן היה למנות את:עו"ד אביעד ויסולי, פרו'פ עזרא זוהר, צפריר רונן, נועם ארנון דובר היישוב היהודי בחברון, ד"ר גדי אשל, מיכאל בן חורין והרב מיכה פלד רב הישוב בית חורון שיזם את הכינוס.