כיצד עמודי חסימה מסייעים לסדר בחניון שלכם ומונעים תאונות?

אנו כבר רגילים לראות אותם כחלק מהנוף העירוני ומתעלמים מנוכחותם. הם מוצבים בכמויות גדולות בכל פינה ברחבי העיר ויש שיאמרו שפיתחנו כלפיהם עיוורון סלקטיבי, אבל לעמודי חסימה תפקיד חשוב בשמירה על הסדר ברחוב הציבורי ובחניון, הגברת הבטיחות ושמירה על חיינו. מדובר במוצר פשוט בעל מספר תפקידים הן ברחוב הציבורי הן בחניון. נסקור בקצרה את סוגי העמודים, את תפקידם ונסביר כיצד יוכלו עמודי חסימה לתרום לבטיחות בחניון שלכם.

יעל וייס ו23/07/2019

(צילום: pexels)

מה הם עמודי חסימה ואילו סוגים של עמודי חסימה קיימים

ניתן לחלק את עמודי החסימה ל 2 קטגוריות ראשיות: עמודי חסימה גמישים ועמודי חסימה קשיחים. עמודי חסימה גמישים קיימים במספר רמות בהתאם לאיכות החומר מהם עשוי המוצר כאשר עמודים מ TPU נמצאים בראש הפירמידה מבחינת איכות. עמודי חסימה גמישים או בשמם עמודים גמישים, ניתנים לדריסה ע"י רכב ולאחר מכן חוזרים למצבם הקודם (עומד). עמודי חסימה קשיחים עשויים על פי רוב מברזל מגלוון או צבוע והם קיימים במספר רב של תצורות על פי הצורך בשטח. בסקירה באתר shalomba.org.il ניתן לקבל מידע מקיף אודות סוגי עמודי חסימה והתאמתם לחניון.

עמודי חסימה למניעת חניה בחניון

ישראלים, נגיד זאת בעדינות, הם לא בדיוק העם הממושמע ביותר. בחניון הדבר בא לידי ביטוי בחניה בכל מקום אליו הרכב יכול להגיע ואין זה משנה אם זה מפריע למישהו אחר; מול דלתות המעלית, על מעבר החציה או על נתיב להולכי רגל. חניה לא ממושמעת שכזו גורמת לסיכון קודם כל להולכי הרגל בחניון: הולך הרגל מגלה שרכב חונה על נתיב ההליכה המוסדר שלו ולפיכך נאלץ לבצע עיקוף. בעודו עוקף את הרכב הפולש, הוא נאלץ לעלות על נתיב הנסיעה של כלי הרכב בחניון. נוסיף לכך תאורה חלקית ונהגים הנוסעים במהירות גבוהה ונקבל מתכון בטוח לתאונה עם הולך הרגל.

מיקום נוסף בו מומלץ להתקין עמודי חסימה הוא על הגבול בין המדרכה לנתיב הנסיעה. נהגים רבים עולים עם 2 גלגלים על המדרכה ומבצעים חניה שחציה על המדרכה וחציה על נתיב הנסיעה. נותר כאן סיכון בטיחותי להולכי הרגל הנדרשים להקיף את הרכב וכן הפרעה חמורה לתנועה. סימון הגבול בין הכביש למדרכה באמצעות עמודי חסימה ימנע את האפשרות לבצע חניה כגון זו.

צורת חניה נוספת ומפריעה מאוד היא חניה לאורך ולצידי נתיב הנסיעה בחניון, בפרט כשהמדובר בנתיב רחב. נהגים שלא מוצאים מקום חניה מחנים במקביל ובצמוד לקיר החניון לאורך נתיב הנסיעה מתוך מחשבה נכונה שעל נתיב הנסיעה יש מספיק מקום למעבר רכב. הבעיה היא ששוכחים את כלי הרכב החונים בחניות המוסדרות שלהם בניצב לנתיב הנסיעה. כאשר הם נדרשים לצאת מהחניה הם נתקלים בכלי הרכב החונים לאורך הנתיב באופן לא מוסדר. התקנת עמודי חסימה לאורך הנתיב במרחק קרוב יחסית לקיר ימנע חניה לא מוסדרת לאורך הנתיב אך בה בעת יאפשר לכלי רכב החונים בחניות מוסדרות בניצב, לצאת מהחניה ללא קושי.

אז אם קראתם את המאמר ודאי תשימו לב מעתה לעמודי החסימה בסביבתכם ולתפקיד שהם ממלאים בשמירה על הבטיחות ותדעו כיצד הם יכולים לסיע לכם בפתרון בעיות בחניון בחיי היום יום.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49