התקשרות במרמה לחברת סלולר

לאורך השנים פונים לקוחות רבים אל משרדנו בטענה כי פלונים התחזו בשמם בהסכם התקשרות עם חברת הסלולר, רכשו ציוד סלולרי ותכניות אשר הוטלו על חשבונם של אותם מנויים, ללא ידיעתם ללא הסכמתם וללא אישורם.

עו״ד נבו למפל ו21/02/2019

(צילום: Pixabay)

מובן כי התקשרות במרמה הינה עבירה על פי חוק העונשין הישראלי, אך בצידה של העבירה הפלילית, מצויה הפרה אזרחית אשר בעטייה ניתן לפנות אל בתי המשפט בבקשה לקבלת פיצויים במסגרת תביעה נזיקית או כספית. תביעות מעין אלו מצויות תחת המישור של תביעות סלולר.

אחריותן של חברות הסלולר

חברות הסלולר מחויבות לנהוג במשנה זהירות ותוך שימת לב מוגברת על פרטי זיהוי של הפונה אליהם, אם באופן פרונטאלי ואם באופן טלפוני. אי עמידתה של חברת הסלולר בדרישות החוק ורישיונה לעניין חובת זהירות מוגברת ופרטי הזיהוי של הפונה, עלולה לגרום לפעולות מרמה שבמסגרתן נעשות פעולות של מכירה או שדרוג ציוד סלולרי, הצטרפות או הפסקת תוכניות שימושים וכו וכל זאת ללא ידיעתו, ללא אישורו וללא הסכמתו של אותו מנוי תמים.

אי שימת לב, רשלנות או חוסר אכפתיות של נציגי חברות הסלולר, עלולה לגרום לנזקים קשים למנוי אשר פלוני התחזה אליו. האחריות נתונה, כאמור, לפתחן של חברות הסלולר וניתן להגיש כנגדן תביעות סלולר, אשר במסגרתן ניתן לדרוש, בהתאם לכל מקרה ומקרה, פיצויים נזיקיים וכספיים ואף צווים להפסקת פעולה או ביצוע פעולה.

השלכות עבירות ההתחזות והזיוף

פעולות מרמה גורמות לנזקים כספיים, תפקודיים, בשמו הטוב של ניזוק ובמוניטין שלו. לעיתים, ההשלכות הנזיקיות וכספיות עבור הניזוק מסתכמות בהגשתן של תביעות סלולר כנגדן של חברות הסלולר אשר התרשלו, אך לעיתים, השלכות פעולות המרמה מציבות את אותם ניזוקים בפני חובות גדולים לחברות הסלולר לעיתים בסך של אלפים ועשרות אלפי שקלים. במצב דברים זה, מוגשת לרוב כנגד הניזוק בקשה לביצוע במסגרת לשכת ההוצאה לפועל, ועליו להוכיח בהתאם לזמנים הקבועים בחוק כי החוב נוצר עקב הליך מרמה כלפיו אשר גרם לחוב.

מצב דברים זה, של מרמה כלפי מנוי הינו בלתי נסבל ומהווה הפרה של חובותיה של חברת הסלולר אשר למעשה כורתה את אותו הסכם עם מתחזה או זייפן.

האחריות בגין הנזקים שנגרמים לניזוק עקב פעולת מרמה במנוי שלו מול חברת הסלולר, מצויות לפתחן של חברות הסלולר. מלבד אחריות זו קיימת אפשרות לתביעה אישית כנגדו של המתחזה והגשת תלונה במשטרה.

חברות הסלולר, בהיותן צד להסכם ההתקשרות, מחייבות לפעול על פי תנאי רישיונן והחוק ולזהות את העומד מולן כבעל המנוי ולכל הפחות בעל הרשאה לפעול במנוי. ככל ומדובר בשיחת טלפון נדרש מנציגי חברות הסלולר לזהות את הצד שהשני לשיחה, כבעל מנוי או כמורשה פעולה במנוי. מניסיון משרדנו, במקרים רבים המצב אינו כך והדבר גורם לנזקים קשים למנוי הניזוק, במישורים שונים.

זיוף חתימת המנוי

באותה נשימה ניתן להזכיר כי קיימים מקרים בהם נציגי חברות הסלולר חותמים על גבי הסכמי ההתקשרות, בשם הלקוחות,ללא ידיעתם, ללא הסכמתם וללא אישורם. פעולה זו, מלבד היותה הפרה ברורה של החוק הפלילי, מעקרת מתוכן את הסכם ההתקשרות ובעלות השלכות נזיקיות וכספיות ללקוח אשר חתימתו זויפה.

אחריות חברת הסלולר לפעולות הנציג

פעולות המבוצעות על ידי נציגי חברות הסלולר הינן באחריותן של חברות הסלולר, נציג חברת הסלולר הווה אורכן של החברה. משכך, פעולות נציגי חברות סלולר, בין אם בכוונה ובין אם ברשלנות, המפרות את החוק מאפשרת הגשת תביעות סלולר של הניזוקים במישורים השונים.

במקביל לכך נדרש להגיש תלונה במשטרה אשר בבסיסה הטענה של זיוף או התחזות, בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה.

פניית הניזוק לבית המשפט

בתי המשפט יכולים, בהתאם לבקשת הניזוקים, להוציא צווים, לפסוק פיצויים ולהורות על סעדים הצהרתיים. מטרת פנייתם של הניזוקים לבתי המשפט הינה לזכותם בזכויות להם הם זכאים, לנוכח הפרות חברות הסלולר את החוק ואת תנאי רישיונן.

משרדנו עוסק לאורך שנים בייצוג והגשת תביעות סלולר בהצלחה מרובה, בין היתר במישור זה. משרדנו בעל ניסיון רב שנים בתחום ייחודי זה ומייצג לאורך שנים את קהילת לקוחותיו הגדולה בתביעות סלולר, בהצלחה מרובה ולשביעות רצון.

 

המאמר נכתב ע״י עו״ד נבו למפל - מומחה בתחום דיני סלולר 03-5377676

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49