מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

הצורה שבה אתם קמים בבוקר משפיעה באופן ישיר על איכות החיים שלכם, התפוקה בעבודה ומערכת היחסים מול בני הזוג והמשפחה. אז מה אפשר לעשות טוב יותר מיד אחרי שמתעוררים? הנה כמה הצעות

אביעד ברטוב ו07/06/2018

קפה לפני ארוחת בוקר? צילום: פיקסלס (צילום: pexels)

רוב האנשים לא אוהבים לקום בבוקר ומבחינתם שעת ההשכמה היא סוג של עונש. עם זאת, מגיע רגע בחיים שבו מבינים שאין ברירה ומנסים להפיק מקסימום תועלת גם מהשעות הראשונות של היום. במקביל, צריך לזכור שהאופן שבו אנחנו קמים בבוקר משפיע על איכות החיים שלנו. הוא קובע איזו תפוקה תהיה לנו בעבודה או בלימודים, כמה סבלנות נרגיש כשנעמוד בפקקים ואפילו איך תיראה מערכת היחסים שלנו מול בני הזוג והמשפחה.

האמת היא ששגרת בוקר נכונה היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, כל עוד מתרגלים אליה מוקדם ומאמצים מספר כללי מפתח. בתוך כך, כדאי לגוון את שגרת הבוקר אחת לתקופה מסוימת בשביל לא להשתעמם. הכי חשוב בהקשר הזה לפתח שגרת בוקר שעולה בקנה אחד עם מבנה האישיות ולבחור רק פעולות שעושות לנו טוב.

כך תתרגלו לקום מוקדם יותר

שגרת בוקר טובה שתעזור להמשך יום מוצלח מתחילה בשעת השכמה קבועה. הרגילו את השעון הביולוגי שלכם להתעורר בשעה מסוימת ואחרי כמה שבועות כבר לא תצטרכו לעשות זאת באמצעים מלאכותיים. שעת השכמה קבועה גם תאפשר לכם להיערך ללוח זמנים מאוורר יותר של שגרת בוקר ותמנע לחץ מיותר.

ברמה הפרקטית, מומלץ להשקיע עוד כמה דקות בשטיפת הפנים ובריענון של הגוף באמצעות מקלחת. המקלחת חשובה לשגרת הבוקר לכל אורך השנה ומומלצת בעיקר בימי הקיץ. זה אולי ידרוש מכם השכמה מוקדמת יותר בכמה דקות, אך מדובר בהשקעה משתלמת לאור התרומה להמשך היום.

אחרי המקלחת תוכלו לעבור לשלב של תפילת שחרית והנחת תפילין. ודאו שיש לכם מקום פנוי להתפלל בו, נסו לעשות זאת לפני ששאר יושבי הבית מתעוררים והקדישו את הזמן המתאים לקיפול הציוד והסידור. בנוסף, מומלץ להכין בגדים מראש כדי לחסוך את הבלבול המיותר בעמידה מול הארון.

הארוחה הכי חשובה ביום

כיום כבר ברור שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה של היום. התפקיד של ארוחת בוקר הוא להחזיר לגוף את האנרגיות שהוא איבד, להעניק לכם תחושת שובע שתלווה אתכם למשך 2-3 שעות לפחות וגם לסייע בהמרצת מחזור הדם ומערכת העיכול. כדאי לכם להשקיע בהכנת ארוחת בוקר מזינה ולא להתפשר על נשנושים קלילים בלבד.

אחת הדרכים להשאיר יותר זמן לארוחת בוקר מושקעת היא להשתמש במכשירים אלקטרוניים כמו מכונת קפה או מצנם. תנו למכשירים האלקטרוניים לעשות עבורכם את העבודה הקשה בזמן שאתם מתארגנים והשקיעו את האנרגיות בארוחה עצמה. חוץ מזה, ההרגל להשתמש במכשירי חשמל לא יפריע לכם בשבת כי ממילא תהיו פחות לחוצים.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49