קידום אתרים וחיפוש קולי - מה הקשר ביניהם?

על פי הדיווחים של גוגל, 55% מבני הנוער ו-40% מהמבוגרים, משתמשים בחיפוש קולי באופן יומיומי על מנת למצוא את מבוקשם באינטרנט. לטענת גוגל, נתונים אלה משקפים נקודת זמן אחת בתוך מגמה שצפויה להימשך גם במהלך השנים הקרובות ולהפוך את החיפוש הקולי לצורת החיפוש הדומיננטית, כפי שמצטייר כבר בימים אלה.

השאלה היא האם לנתון זה ישנה השפעה כלשהי על התחום של קידום אתרים והאם ישנם מהלכים שיש לבצע על מנת להתאים את האתר לשינוי המתהווה, על מנת לשמר את היכולת לכבוש את המיקומים הראשונים בדף תוצאות החיפוש.

עמי שרון ו15/01/2018

(צילום: באדיבות Pixabay)

השינויים כבר כאן - האם אתם משתנים בהתאם?

ובכן, שנת 2017 תיזכר בהחלט כשנה של שינויים בעולם של קידום אתרים, שנה בה נכנסו שורה של שינויים אל עולם החיפוש האורגני, ובכלל זה למידת מכונה, בינה מלאכותית, שינוי מבנה דף SERP, עליית קרנו של עולם המובייל וכמובן נושא החיפוש הקולי.

כפי שזה נראה כעת, רבים מהגורמים המקצועיים הפועלים בעולם זה, בוחרים להתעלם משינויים אלה, בדרך כלל בגלל חוסר יכולת אמיתית להתמודד איתם. המעבר בין 2017 ל-2018 ייזכר כשלב בו הגיע העולם של קידום אתרים למעין שיא, שלאחריו התרחשה ההפנמה הגדולה, ובעקבותיה גם השינויים התפיסתיים והאסטרטגיים בהתנהלות הגורמים המקצועיים בתחום.

חיפוש קולי - שינוי במודל החיפוש

דברים אלה נכונים, גם ובעיקר לנושא של חיפוש קולי. תחום זה הולך ותופס תאוצה באמצעות שתי פלטפורמות מרכזיות:

•·       המובייל - טכנולוגיות קוליות המאפשרות שימוש קל יותר באמצעות פקודות קוליות

•·       עוזרים אישיים - מערכות ממוחשבות מבוססות פקודות קוליות כדוגמת Google Home ו- Amazon Alexa

המשמעות המיידית של התפתחות התחום היא ששאילתות החיפוש יוצגו מעתה למנוע החיפוש בשפת דיבור יומיומית, ולא בשפת החיפוש הייחודית שאליה התרגלנו לאורך השנים האחרונות.

ביטויי החיפוש יהפכו לארוכים יותר ומורכבים יותר, והאלגוריתם של גוגל יבצע פעולות רבות יותר, שבחלקן מבוססות על בינה מלאכותית, כדי לפענח את הכוונה האמיתית של המשתמש.

שאלות ותשובות בניסוח יומיומי היא דוגמא נהדרת לכיוון שאליו צפוי לצעוד העולם של קידום אתרים בשנה הקרובה. כתיבת תוכן איכותי עם ביטויי מפתח ארוכים בצירופים שונים ושילוב ביטויים בעלי הקשר לביטוי המפתח היא דוגמא נוספת לכך.

חיפוש קולי - שינוי במודל הצגת תוצאות החיפוש

יחד עם זאת, ההשפעה של החיפוש הקולי משתרעת הרבה מעבר לביטויי החיפוש והתאמתם לשפת דיבור יומיומית. חיפוש קולי צפוי להניב גם תוצאות שונות, שתוצגנה למשתמש בצורה שונה ממה שאנו מכירים כיום.

כך למשל, משתמש המחפש נעלי ערב שחורות, יקבל דף תוצאות חיפוש מלא תמונות ומחירים היישר מחנויות מסחר אלקטרוני, בעוד אדם המחפש מידע על תיקון נעלי ערב שחורות צפוי לקבל בדף תוצאות החיפוש, סדרה של סרטונים המלמדים כיצד לתקן נעליים.

כל אלה הם שינויים שחלקם כבר נמצאים איתנו וחלקם עדיין בתהליך התהוות, ובשנה הקרובה יהיה עלינו ללמוד אותם בזמן אמת, להיערך לשינויים הנדרשים ולהטמיע אותם כמה שיותר בתהליכי קידום אתרים.

המידע באדיבות חברת מסה מדיה המתמחה בשיווק דיגטלי מתקדם לחברות ועסקים.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

  1. כתבה מעולה
    (19/01/2018)
    תודה רבה!

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49