מנכ"ל משרד החינוך סייר בישיבות ואולפנות בצפון

(צילום: באדיבות: דוברות משרד החינוך)

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב סייר ב-9 ישיבות ואולפנות ברחבי הארץ, כדי להתרשם מרמת החינוך במוסדות החינוך הללו, לצד אופן ביצוע תכניות העבודה. מוסדות החינוך שבהם ביקר אבואב: אולפנת כפר פינס, אולפנת "אלישבע", נווה מיכאל, אולפנה מבשרת חדרה, ישיבה תיכונית חדרה, אולפנת אמי"ת אור עקיבא, ישיבת "נתיבות דרור" אור עקיבא, ישיבה תיכונית זכרון יעקב ובתיכון "פלך" לבנות.

עידן הראל 25/12/2017

אבואב סייר במרכז חינוכי-טיפולי שבכפר נווה מיכאל, שבו שוהים ילדים ובני נוער בגילאי 4-18 עם רקע סוציואקונומי קשה, או שהגיעו לפנימייה בצו בית משפט. מהסיור עלה שהתלמידים מקבלים במקום טיפול מסור ויוצא דופן באיכותו. חלק מהתלמידים חסרי עורף משפחתי, והם יוצאים בחופשות לבתים שהתנדבו לשמש להם כמשפחה מאמצת.

התלמידים סופגים חינוך לערכים של נתינה, שותפות, אהבת אדם ואהבת הארץ. הם מלווים על ידי צוות מקצועי ומיומן בליקויים פיזיים, אורגניים ונפשיים, לצד מיומנות מקצועית בהפרעות התנהגות, בעיות קשב וריכוז והפרעות רגשיות.

- פרסומת -

תובנה שעלתה בסיור, נוגעת לציטוט שמיוחס לרב משה צבי נריה זצ"ל (1913-1995), ממייסדי ישיבת כפר הרא"ה וממעצבי דרכה: "אנו רוצים לגדל 'צבר בלי קוצים'. להצמיח תלמיד ישיבה לבוש כבן-הארץ, מדבר כבן-הארץ, שותף למפעל הגדול של יישוב הארץ וביטחונה, ועם זאת לומד תורה ברצינות, מתוך יראת שמים ויראת חטא". בסיור אכן עמד מנכ"ל משרד החינוך על השילוב המיוחד של חינוך ללימודי תורה, לצד חינוך לבניית הארץ; חינוך לבגרות ולמדעים; חינוך שנשען על יסודות של בניית מידות, עמל ולקיחת אחריות, בכפיפה אחת עם לימודי תורה, הנדסה ביו-רפואית, ביולוגיה, קולנוע, אמנות, עיצוב גרפי, עיצוב מוצר ומחול.

בסיור, עלו עוד מספר תובנות ואלו הן העיקריות שבהן:

  • מוסדות החינוך הללו מעניקים מנעד רחב של מענים, בהתאם לצרכי התלמידים ויכולותיהם.
  • מוסדות החינוך קולטים תלמידים מכל שדרות הציבור, ומצליחים ליצור מרקם חיים משותף ומעורר הערכה.
  • מוסדות החינוך הציבו את השירות המשמעותי בצה"ל כערך מרכזי.
  • מוסדות החינוך השכילו לשלב תלמידים במשימות חברתיות ולאומיות בכל שעות היממה.
  • מוסדות החינוך משלבים כהלכה לימודי בגרות, מדעים ותורה.