קידום אתרים seo – מהו?

SEO הוא אחד מראשי התיבות אותם אנחנו מרבים לפגוש לאחרונה. זה לא באמת מפתיע, בעידן בו כל ארגון או בית עסק חייב לפחות אתר אחד, והקריטריון להצלחתו של האתר העסקי הוא מיקומו בעמודי תוצאות החיפוש

עמי שרון ו28/06/2017

(צילום: pixbay)

SEO הוא אחד מראשי התיבות אותם אנחנו מרבים לפגוש לאחרונה. זה לא באמת מפתיע, בעידן בו כל ארגון או בית עסק חייב לפחות אתר אחד, והקריטריון להצלחתו של האתר העסקי הוא מיקומו בעמודי תוצאות החיפוש. קידום אתרים אורגני, או Search Engine Optimization, נחשב כיום גם למטלה המסובכת מכל הנוגעת לבניה ולתפעול אתר, וגם ל-must עבור כל אתר עסקי. אם כן, מהו SEO? למה הוא כל כך חשוב לנו וכיצד הוא מתבצע?

מהו SEO?

כפי שרומז שמו, ה-SEO עוסק בהתאמת האתר למנוע החיפוש (כיום - גוגל, השולטת בכ-70% מנפח החיפוש, בהפרש ניכר ממתחרותיה), כאשר המטרה הסופית היא לאפשר לעכבישוני החיפוש של גוגל לאנדקס אותו בהצלחה ולמקם אותו בראש העמוד הראשון של תוצאות החיפוש, מיד לאחר הקידום הממומן. מיקום זה חושף את האתרים ללקוחות-גולשים רבים יותר מאשר התוצאות הממוקמות בדפים הבאים או אפילו בסיומו של עמוד תוצאות החיפוש הראשון. למיקום זה ישנה חשיבות רבה, מכיוון שמחקרים מורים כי רק לעיתים רחוקות גולשים מגיעים אל תוצאות החיפוש הנמצאות מעבר לתוצאות המיידיות הנראות להם, במיוחד כאשר הם גולשים מהטלפון הנייד, כפי שעושים יותר ממחצית הגולשים.

למה דווקא גוגל?

מנוע החיפוש של גוגל נחשב למנוע החיפוש הנפוץ ביותר, והוא ביסס את מעמדו ככזה, בעיקר מאחר וגודל מציעה לגולשים סט של כלים שימושיים (גוגל דרייב, לוח השנה של גוגל, יו טיוב וכד'), אשר מבטיחים כי הגולש לא ייצא לרעות בשדות מנועי חיפוש זרים. במקביל, גם למפרסמים מציעה גוגל סט כלי מחקר, פרסום ומדידה אשר נחשבים לראשונים במעלה וחוסכים מהם את הצורך להתעסק בשאלת ההתממשקות ביניהם והיכולת של כל אחד מהם לעבד נתונים שהופקו בעזרת אחד מהכלים האחרים. רב גוניותה של גוגל מאפשרת לה להשאיר הן את הגולשים והן את המפרסמים בחצר המשחקים שלה, בו היא זו אשר קובעת את כלל המשחק.

מהם הקריטריונים לדירוג האתרים?

חלק גדול מאותם כללי משחק (או קריטריונים על פיהם מדורגים האתרים בתוצאות החיפוש) הינם עלומים ואינם ידועים, לא לציבור הרחב, ואף לא למקדמי האתרים המקצועיים ביותר. אי לכך, קידום אתרים, מבוסס על שברירי המידע אשר נאספו כתוצאה מהצהרותיה של גוגל בעבר ומהסקת מסקנות מהעדכונים היזומים והידועים של גוגל ואף מאלה שעליהם לא קיבלנו הודעה, אלא רק פגשנו את תוצאותיהם בשטח, בשינוי מקומות של אתרים בתוצאות החיפוש. ישנם מספר קריטריונים המוסכמים על כל מומחי ה-SEO (כגון מילות מפתח, קישורים יוצאים, תכנים איכותיים ומקוריים, סמכותיותם ואמינותם של אתרים, הגדרתן של תגיות המטא השונות וכד') בעוד רובם, עשרות קריטריונים אחרים (על פי ההערכה, קרוב ל-200) עדיין נשארו כחידה.

לסיכום:

SEO (קידום אתרים אורגני), כאשר הוא נעשה בדרך המקצועית והנכונה, מאפשר לנו למקם את האתר שלנו במקומות הריאליים בדפי תוצאות החיפוש של השאילתות הרלוונטיות עבורו על פי מילות מפתח וביטויי זנב ארוך. היכולת שלנו למצב את אתרנו שם הינה חיונית להתמודדות עם אתריהם של מתחרינו, אשר, בל קשר לתחום העיסוק שלנו, הם רבים ומתמודדים מולנו על מקומות אלה ועל תשומת ליבם של הגולשים. גוגל מספקת את הזירה, מחמשת את שני הצדדים בכלים החיוניים להם, ומבחינתה, מכאן - May the best site win.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49