מהם הפרמטרים החשובים בבחירת מלון? הישראלים עונים

לאחרונה פורסם סקר Marketest לשנת 2016, אודות 4 רשתות בתי המלון המובילות בישראל. כמה מהממצאים העולים מן הסקר - מעבר לאיכות השירות ולשביעות רצון האורחים - מעידים על הטרנדים הנהוגים כיום בקרב צרכני התיירות בארץ (ובעולם בכלל).

עידן הראל ו15/01/2017

(צילום: עמיעד טאוב)

על הסקר ענו כ-600 ישראלים שהתארחו באחד או יותר מ-4 רשתות בתי המלון המובילות בארץ, במהלך השנה האחרונה (פתאל, דן, ישרוטל, קראון פלאזה). הנה כמה מהממצאים והקשר שלהם להתנהגות הצרכנים הישראלים בעידן הדיגיטל.

1. שני הגורמים החשובים ביותר בבחירת מלון בישראל הם המחיר והמיקום. כאן אין חדש תחת השמש - בסופו של דבר שני הפרמטרים הללו היו וימשיכו להיות הרלוונטיים והמשפיעים ביותר בענף המלונאות. למרות זאת, מחקרים אחרים בחו"ל מצאו שהצרכנים מוכנים לשלם יותר כדי ליהנות מחוויית שירות טובה יותר.

2. יותר מ-50% מהאורחים הישראלים ציינו שהמלצות מהוות גורם חשוב בבחירת בית המלון. זה בהחלט לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שרוב תהליך ההזמנה כיום נשען על הדיגיטל: אנשים גולשים במספר אתרים, מתוך מספר מכשירים נפרדים, משווים מחירים, בודקים חוות דעת ומגבשים דעה במהלך המחקר המקדים שהם עושים.

מחקרים נוספים בחו"ל מצאו שכל כוכבית ביקורת שנוספת לבית מלון, מעלה את הכנסות המלון ב-9 אחוזים בממוצע. כמו כן, חלק ניכר מהצרכנים (כמחצית) לא יבצעו הזמנה בבית מלון שאין עליו ביקורות ברשת. בסופו של דבר, לאחר כל סקר השוק הזה, הצרכנים מחליטים להזמין בבית מלון מסוים. מי שכבר יש לו העדפה לגבי בית מלון, ניגש ישירות לאתר המלון ומבצע שם את ההזמנה (או בטלפון).

3. כ-80% מהאורחים הישראלים השתמשו באתר חוות דעת, לבחירת בית המלון בו התארחו. מרבית ההזמנות בתחום המלונאות בישראל מבוצעות דרך אתרים חיצוניים, כאשר האתר המוביל ברשימה נכון להיום הוא Booking ולאחריו מגיע Tripadvisor.

בעוד שלפני 5 עד 6  שנים עיקר החיפושים היו ביטויים גנריים כגון "בית מלון בירושלים" או "מלונות בתל אביב", הרי שכיום הצרכנים מחפשים בעיקר את "בוקינג" ואת "טריפ אדווייזר", ומשם מבצעים את המחקר המקדים ו/או את ההזמנה. זו בהחלט קפיצת מדרגה בהתנהגות הצרכנית בתחום התיירות, ועל בתי המלון להכיר בחשיבות העניין ולהתנהל מול הצרכנים בהתאם מבחינות רבות.

4. מרבית אורחי המלונות בישראל חושבים כי לרשתות חברתיות יש השפעה על בחירת המלון, ולא בכדי. למעלה מרבע מהאורחים באחד מבתי המלון במהלך 2016, עשו "לייק" לאחת מרשתות המלון. הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמה נוספת שעל גביה ניתן לנהל חלק מחוויית הלקוח (בעיקר החלק הקשור לקבלת החלטה, למתן שירות לקוחות בפורמט כזה או אחר וכן הלאה).

עד כאן המחקר של Marketest.

אם נוסיף לכך גם מחקרים שבוצעו על ידי גוגל, נראה כי 92% מהצרכנים הישראלים מבצעים בדיקות אונליין טרם הזמנת המלון (כאשר 72% משתמשים גם במכשירים ניידים). בשנת 2016 היו כ-110 מיליון חיפושים בתחום התיירות בישראל - צמיחה של 12% לעומת 2015. ההתנהלות הצרכנית נוטה יותר ויותר לכיוון הדיגיטל, כאשר כ-58% מהחיפושים הקשורים לתיירות פנים בישראל, נעשים באמצעות מכשיר נייד. כ-61% מהמחפשים במובייל נוקטים בפעולה כלשהי לאחר המחקר שעשו במובייל (20% מהם מבצעים הזמנה).

אומנם צוין ששני הפרמטרים החשובים ביותר הם מחיר ומיקום, אבל בסופו של דבר ניתן לראות כי יש פרמטרים נוספים שמשפיעים על התנהגות הצרכן. בית מלון שלא יהיה נוכח בדיגיטל או שהנוכחות הקיימת שלו בדיגיטל לא תענה על צרכים מסוימים (ביקורות אונליין, הזמנות מיידיות באתר, התאמה למובייל) - ייאלץ לראות זליגה של הצרכנים אל עבר המתחרים.

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.
יום ג', א' ניסן התשע"ז 28.03.2017
פרשת ויקרא
כניסה: 18:18 | יציאה: 19:48
הצטרף לרשימת התפוצה
אירועי המגזר
<מרץ, 2017>
אבגדהוש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

כל הזכויות שמורות ל''עט תקשורת'' | מי אנחנו | כתבו לנו | פרסמו אצלנו | נבנה ועוצב ע"י מקומונטים בע"מ | אחסון ע"י HTTP | הפוך לדף הבית | RSS