הנשיא בונה סוכה

ילדי עובדי בית הנשיא פגשו את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויחד עמלו על קישוט הסוכה במשכן לקראת הבית הפתוח אשר יערך ביום רביעי, ב׳ חול המועד, בין השעות: 10:00-16:00.

עמי שרון 14/10/2016

ילדי עובדי בית הנשיא פגשו את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויחד עמלו על קישוט הסוכה במשכן לקראת הבית הפתוח אשר יערך ביום רביעי, ב׳ חול המועד, בין השעות: 10:00-16:00.

בטרם החלו לקשט, הזמין הנשיא את אזרחי ישראל כולם לעלות לירושלים בחול המועד ולבקר בבית הנשיא. בדבריו התייחס הנשיא להצבעה הצפויה היום באונסק״ו על הצעת החלטה המטילה ספק בקשר ההיסטורי של היהדות והכותל.

- פרסומת -

״אני מבקש לברך את כל עם ישראל בחג סוכות שמח חג שאותו נוכל לחגוג בגלל מסירותם ופעילותם של כוחות הביטחון הראויים בהחלט לשבח,״ פתח הנשיא.

״אין חג הקשור יותר לירושלים כחג הסוכות. חגי ישראל כולם על הקשר הבל ינתק בין עמנו לבין ארצנו ושום פורום (או גוף) בעולם לא יוכל לבוא ולומר כי אין קשר בין העם היהודי לארץ ישראל ולירושלים. גוף שעושה זאת פשוט מבזה את עצמו,״ אמר הנשיא. ״אנחנו מבינים גם ביקורת,״ הוסיף הנשיא, ״אבל היסטוריה אי אפשר לשנות.״

הנשיא חתם את דבריו בהזמנת בית ישראל אל הבית הפתוח בבית הנשיא ואמר: ״אני רוצה גם להזמין את כל עם ישראל לסוכת השלום כאן בבית הנשיא – בואו תתארחו בסוכה שהיא סוכת ביתכם. בית הנשיא הוא בית של כל אזרח בישראל. מכאן לכו אל הכותל. לא כדי להסביר לאף אחד את הקשר בינינו לבין הכותל אלא כי פשוט כי אין דבר שמעניק התעלות נפש גדולה יותר מאשר להיות גם בכותל ישראל.״

בתום דבריו ברך הנשיא את הילדים ואת האורחים בשנה טובה ובגמר חתימה טובה. ״אפשר לומר גמר חתימה טובה עד הושענא רבה לכל המפוקפקים, כמונו,״ חייך הנשיא.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ימשיך במסורת שייסד עם כניסתו לתפקיד, וביום שלישי, ט"ז תשרי, 18 אוקטובר, בשעות הבוקר תנדוד "סוכת הנשיא" אל העיר עכו. בסוכה הנודדת יפגוש הנשיא את תושבי העיר, וישמע על העשייה בעיר עכו.

למחרת, ביום רביעי, י"ז תשרי, 19 באוקטובר, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, יפתחו את בית הנשיא לקהל הרחב בין השעות10:00-16:00. השנה ייערך האירוע בשיתוף 'מטה כחול לבן' שבמשרד הכלכלה והתעשייה והתאחדות התעשיינים בישראל, ויכלול מגוון פעילויות לכל גיל בנושא בנושאי כלכלה ותעשיית ישראל, תצוגת מזל"טים ורחפנים תוצרת הארץ, מופעי שירה והפעלות לילדים ובהם מפגש עם רובוטים, ומוצרי כחול-לבן נוספים.

סוכת הנשיא המסורתית תקושט בצורה המדמה גלריית תמונות, כאשר התמונות מורכבות מירקות ופירות ועיצובי פרחים מקוריים, בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר. במהלך הביקור יסיירו המבקרים בין המתחמים שונים אשר יאפשרו להם היכרות עם מוסד הנשיאות ועם הנושאים והסוגיות בהן עוסק הנשיא.

מוזיקת חג תקבל את אורחי הסוכה המבקרים מכל הארץ, והם יחשפו ל'פס יצור' בו יוכלו לעקוב אחר תהליך הייצור של מחזיק מפתחות תוצרת ישראלית אותו יקבלו למזכרת מהאירוע.

במדשאת בית הנשיא יוצבו חידוני ידע ומידע בנושאים שונים למשפחות, אשר יוכלו להתחרות בידיעותיהן ברזי התעשייה והכלכלה הישראלית.

ברחבי המתחם יוצבו מיצגים על ההיסטוריה של התעשייה והתפתחותה מיום הקמת המדינה, יוקם מתחם צילום חדשני בו יוכלו המבקרים להצטלם עם מפעלים ומתחמי תעשייה מיוחדים שלא נגישים לקהל הרחב.

מאולם האירועים המרכזי של בית הנשיא, יעברו המבקרים אל סוכת הנשיא המסורתית, בה יוכלו להתרשם מתצוגה מקורית של ירקות ופירות מכל טוב הארץ, שהקים משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ולהתרשם מקישוטי הסוכה המיוחדים. מהסוכה יצאו המבקרים אל תצוגת מזל"טים ורחפנים שפותחו ויוצרו על ידי נציגות של התעשיות הביטחוניות הישראליות, אחריה יוכלו לבלות בהפנינג בגינה, וליהנות ממוסיקה חיה של להקות צעירות, ולהשתתף בהפעלות מיוחדות לילדים בהן בועות סבון, ג'אגלינג, הולה-הופ, משחקי חברה ייעודיים ועוד.

ביציאה, יוכלו המבקרים להתרשם מתערוכת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל העוסקת בפיתוחים ותגליות ישראליים שהשפיעו על העולם ולפגוש רובוטים פרי פיתוח ישראלי.

נשיא המדינה יבקר מעת לעת במתחמים השונים, יישא דברים ויברך את המבקרים בסוכתו במהלך היום.