קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום פרסום ושיווק של אתר הוא חשוב ומהותי לכל עסק, קטן או גדול, על מנת שהעסק יוכל לצמוח, להתפתח ולהגדיל הכנסות ורווחים. עבור עסקים קטנים, לרוב קיים מצב בו התקציב שהם יכולים להקצות לנושא לא גדול, ולכן חשוב לבחור בקפידה את אופי הקידום, על מנת למקסם את תוצאותיו.

חיים נחתומי ו12/04/2016

(צילום: עמיעד טאוב)

אפשרויות קידום אתר עבור עסקים קטנים

קידום אתרים אורגני

קידום אורגני מבוצע במטרה לשפר את מיקומי האתר בביטויים שונים ורלוונטיים לפעילות האתר במנועי החיפוש, דבר אשר יביא תנועה של גולשים לאתר. הקידום האורגני אורך מספר חודשים (לפחות), והוא לרוב כרוך בתשלום חודשי (חלק מנותני השירות גובים דמי יעוץ וקידום שעתיים). כאשר מדובר על עסקים קטנים מומלץ ליישם כמה ככלים על מנת להגדיל את האפקטיביות בתקציב מוגבל:

•1.    בחירת ביטויים ספציפיים לפעילות העסק והימנעות מביטויים כלליים: חלק מרכזי בקידום האורגני כולל מחקר מילות מפתח, לאחריו מתגבשת רשימת ביטויים לקידום. ככול שהביטוי יותר כללי ותחרותי, כך כמות החיפושים עבור ביטוי זה תהיה יותר גדולה, אך יידרש זמן ומאמץ רב יותר להצליח בביטוי זה. ביטויים אלו מתאימים לעסקים בינוניים וגדולים, אשר יכולים להרשות לעצמם להוציא סכומים יותר משמעותיים ברמה החודשית על הקידום. עבור עסקים קטנים, בעלי תקציב מוגבל, מומלץ לבחור ביטויים פחות תחרותיים, ממוקדים (קרואים גם ביטויי זנב ארוך ולרוב יכילו יותר מ- 2-3 מילים), אשר כמות החיפושים בהם נמוכה יותר. הצלחה בקידום ביטויים מסוג זה תביא לאתר את הלקוחות הרצויים.

•2.    בחירת כמות ביטויים מצומצמת - עלות הקידום האורגני תלויה גם בכמות הביטויים. על מנת להצליח ולהביא תוצאות בטווח של כחצי שנה, מומלץ להתחיל עם כמות ביטויים קטנה וממוקדת.

פרסום ממומן - גוגל אדוורדס

אפשרות נוספת אשר קיימת עבור קידום אתרים לעסקים קטנים היא באמצעות פרסום ממומן. בכלי פרסומי זה, המוצע על ידי גוגל, ניתן להגדיר מראש מה התקציב שיוקצה לנושא, כאשר העלות נגזרת מכמות הגולשים אשר לחצו על המודעה שפורסמה. פרסום ממומן צריך להיות מאוד מדויק ונקודתי, ובו מפרסמים שירות או מוצר ספציפי. שירות זה, באם מבוצע על ידי גורם מקצועי, כרוך לרוב בדמי הקמה של הקמפיין הפרסומי, דמי ניהול חודשיים ותשלום בגין % מתקציב הקמפיין.

שיווק ברשתות חברתיות

אפשרות שלישית לצורך קידום אתרים לעסקים קטנים היא שימוש ברשתות חברתיות (פייסבוק ואחרות). גם כאן קיימת אפשרות לביצוע פעילות אורגנית בלבד, והדבר כרוך בתשלום דמי ניהול חודשיים, או שילוב עם פרסום ממומן ברשת החברתית.

  

  

כיצד לבחור את אפיק הקידום והשיווק הנכון

במידה ואתם בעלי עסק קטן, וכבר הבנתם את החשיבות בקידום באינטרנט, מומלץ להגיע ולהתייעץ על נושא תמהיל השיווק והקידום עם אנשי המקצוע בתחום. ספקים רבים מספקים ללקוחות כמה וכמה כלים לצורך קידום האתר, והם יוכלו לייעץ לכם בצורה מושכלת, כיצד נכון ואפקטיבי לעשות זאת.

לסיום - קצת על הביצה והתרנגולת

עסקים קטנים, בתחילת הדרך, לא חשים בנוח להוציא כסף על פרסום, קידום ושיווק, ואפשר בהחלט להבין את הרתיעה. עסק קטן, אשר עדין לא המריא, מתקשה לעמוד בהוצאות כאלו. מצד אחד, יש רצון להמתין להתייצבות כלכלית, אך חשוב להבין כי ללא ביצוע פעילות של קידום האתר, פרסומו ושיווקו, יהיה קשה מאוד להגיע למצב של רווחה כלכלית.

הפתרון עבור עסקים קטנים הוא כאמור הגדרת תקציב לפעילות זו, אשר תוכלו לעמוד בו, וניצולו ברמה האפקטיבית ביותר.

 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49