הדפסה על חולצות – שיטות ומידע נוסף

בעולם שסביבנו כל סנטימטר פנוי מנוצל כדי להיות שטח פרסום. אנחנו רואים מסרים שיווקיים על גבי בניינים, מכוניות, ואפילו עטים, ואנחנו מוקפים בהם מבלי שאפילו נשים לב. אחת הדרכים הנפוצות ביותר להעביר מסרים היא באמצעות הדפסה על חולצות. שימוש בחולצות מודפסות כאמצעי קידום הוא יעיל במיוחד כאשר מדובר בצורך העברת מסר לקהל יעד מסוים, כמו למשל הפצת מסר בבית ספר או במקום עבודה.

אייל רותם 12/01/2016

חולצות הנושאות מסרים פרסומיים ושיווקיים יכולות להיות אמצעי מצוין כדי לפרסם מוצר או שירות חדש לאורך זמן וללא מאמץ. ככל החולצה תהיה אטרקטיבית ומעוצבת יותר – כך התועלת שלה תהיה גבוהה כיוון שיעדיפו ללבוש אותה על פני חולצות אחרות.

כיצד מדפיסים על חולצות?

קיימות שיטות שונות להדפסה על חולצות, לכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה:

- פרסומת -

 השיטה הראשונה היא באמצעות הדפסה דיגיטלית (או הזרקת צבע). שיטה זו מתבצעת באמצעות הדפסה ישירות על החולצה. היתרונות בשיטה – פשוט לתפעול, ומתאים למגוון רחב של מוצרים (ולא רק לחולצות). החסרונות – לרוב, האיכות אינה מושלמת, וההדפס עלול לדהות לאחר שימוש ממושך וכביסות רבות.

הטבעה בחום היא שיטה בה משתמשים בדרך כלל כאשר יש צורך בחולצות עמידות ואיכותיות במיוחד. ההדפסה מתבצעת למעשה באמצעות הפעלת לחץ וחום על מה שאנחנו מעוניינים להדפיס ישירות על החולצה. שיטה זו מפיקה תוצאות טובות ועמידות, ומסיבה זו משתמשים בה בעיקר עבור הדפסות בתחום הספורט, אך יתרונה הבולט הוא בעלות הגבוהה. לרוב, חולצות מודפסות אינן חולצות שנועדו לשמש אותנו לשנים רבות או להיחשף לתנאים קשים, כך שאפשרות זו מתאימה לשימושים מסוימים מאוד.

דפוס משי הוא שיטה הנעזרת בגלופה – ממש כמו חותמת, על הגלופה נמרח הצבע אותו מעוניינים להדפיס (או הצבעים), ובאמצעות הפעלת לחץ מטביעים את הגלופה על החולצה. שיטה זו היא מהירה מאוד ועלותה נמוכה, אך התוצאות שלה אינן מושלמות, וסביר שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן ובכביסות רבות.

מדפיסים ועובדים

שימוש נפוץ במיוחד לחולצות מודפסות הוא בתחום העבודה – בתי עסק רבים בוחרים להעניק לעובדים שלהם חולצות מודפסות הנושאות את לוגו המקום, ובכך יוצרים מראה מקצועי, אחיד ומהודר לכל העובדים. חולצות מודפסות נמצאות בבתי עסק רבים, ובמיוחד במקומות בהם יש חשיפה גדולה לקהל, או חשש מעבודה שעלולה ללכלך את הבגד (כמו מסעדות או בתי קפה, מוסכים ותחנות דלק…). הדפסה על חולצות לעובדים היא פתרון מצוין כאשר מעוניינים להעניק למקום העבודה מראה מהודר, אשר יבדיל אותו מבתי עסק אחרים.

כאשר בוחרים חולצה לבית העסק שתשמש את העובדים, יש לשים לב שבוחרים בחולצה המתאימה לסוג העבודה ולתנאים. אם מדובר, למשל, במלצרים במסעדה, כדאי להשתמש בבד כהה אשר לא יתלכלך בקלות. כמו כן, בחירה סוג מהודר של חולצה (כמו חולצה עם צווארון, למשל) יעניק למקום מראה מקצועי יותר, ויבדל את העובדים מהלקוחות בקלות רבה. בנוסף, רצוי לבחור בסוג בד אשר מתאים גם הוא לאופי העבודה. בית קפה הממוקם על שפת הים יעדיף לבחור בחולצה עשויה כותנה אשר תקל על העובדים בימים חמים. לעומת מקום ממוזג אשר חולצה עבה בעלת שרוולים ארוכים תהיה האפשרות הטובה ביותר עבורו.

המאמר באדיבות אתר פרינטאול הדפסה על חולצות ומוצרים.