לקראת חודשי הקיץ - טיפים לפעילות גופנית נכונה, מהנה ומצילת חיים

אוהד אדלשטיין, מאמן כושר סרוג, מספר כיצד כושר גופני מסייע לבריאות ולנפש ועוזר בפתרון של מגוון בעיות, ולהמלצתו, חשוב להקדיש לכך זמן קבוע באופן שיגרתי. בד בבד, הוא מתמחה וממליץ על פעילות TRX, אימון אנאירובי איכותי שמתאים לכל הגילאים וניתן לקיימו בכל מקום שנבחר.

אוהד אדלשטיין ו21/06/2015

(צילום: באדיבות אוהד אדלשטיין)

פעילות גופנית היא פעילות פיזית שמבצע אדם במסגרות שונות, כמו ספורט או כפעילות שגרתית במהלך היום יום (עלייה במדרגות, הרמת משאות, הליכה ורכיבה על אופניים). לפעילות גופנית יש חשיבות רבה  בשמירה על בריאות ולאריכות הימים של האדם.

לפעילות הגופנית יתרונות רבים: שיפור יכולת העמידה במאמץ גופני, שיפור התפקוד בעבודה, שיפור פעילות הלב וכלי הדם והפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. כמו כן, היא משפרת את יכולות התנועה, גורמת להפחתת הסיכוי למחלות, ולירידה בלחץ הדם ובכולסטרול.

בנוסף, פעילות גופנית עוזרת לשמור על משקל בריא - המזון מספק לגוף דלק בצורה של קלוריות, וזקוק לכמות מסוימת של קלוריות בכדי להתקיים. אם נהיה פעילים, הגוף שלנו יזדקק ליותר אנרגיה. אם אינך פעיל, הגוף לא זקוק ליותר קלוריות, אך אם תאכל מעבר לצרכי הגוף אתה עלול לעלות במשקל.

מלבד זאת, פעילות ספורטיבית מגרה ומעוררת מגוון כימיקלים שישאירו אותך עם תחושה טובה, רגועה ושמחה יותר. תחושת הנראות החיצונית והתחושה הכללית תשתפר, וזה מעלה את רמת הביטחון העצמי וההערכה העצמית. גם בכדי לשפר את גמישות הגוף, פעילות גופנית נכונה יכולה לעזור בכדי שנוכל להזיז את האיברים בגוף בחופשיות מבלי לחוש בכאב. יש פעילויות רבות שיעזרו לנו לשפר את הגמישות שלנו: יוגה, התעמלות קרקע, ריקוד ואפילו רק תרגילי גמישות פשוטים.

עם זאת, בכל מה שקשור לבריאות, פעילות גופנית היא לגמרי קריטית. הפעילות הגופנית תורמת לשיפור הכושר הגופני, לשמירה על משקל הגוף, לאיזון רמות סוכר הדם ושומני הדם ולמניעת יתר לחץ דם. הגורמים הללו מהווים 'גורמי סיכון' לטרשת עורקים. אדם הלוקה במחלה זו, יכול לפתח תעוקת חזה במאמץ גופני או ללקות בהתקף לב פתאומי. פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון והסיכוי להתפתחות המחלה.

כך, ישנם שני סוגים עיקריים של פעילות גופנית: פעילות אירובית ופעילות אנאירובית. פעילות אירובית היא פעילות אשר משתמשת בחמצן ובמערכות הנשימה של הלב והדם, על מנת לבצע פעילות לאורך זמן במאמץ מירבי: ריצות ארוכות, הליכה , שחייה ורכיבה על אופניים. הפעילות האירובית מיועדת לשיפור סיבולת לב ריאה, היא שורפת קלוריות ומסייעת לרדת במשקל.                              

פעילות אנאירובית משתמשת באנרגיות שזמינות בשריר לביצוע הפעולה ללא צריכת חמצן, והיא תורמת לחיזוק מסת השריר. לפעילות האנאירובית שלושה תפקידים עיקריים: חיזוק מסת השריר, תרומה לצפיפות העצם (ובכך לחיזוקה) ועיצוב הגוף. פעילות זו מאפשרת עבודה על כל קבוצות השרירים שבגוף ובכך מחזקת גם את השרירים בהם אנו פחות משתמשים בפעילות היום יומית או בפעילות האירובית. לפעילות האנאירובית יתרונות רבים: היא בונה כוח וסיבולת שריר, משפרת שיווי משקל וקואורדינציה, מחטבת את הגוף, מחזקת את העצמות ובכך מפחיתה סיכון לבריחת סידן, וכן מונעת אובדן מסת שריר.

 אימון TRX - אימון אנארובי איכותי.

TRX זוהי רצועת כושר המתפצלת לשתי רצועות נפרדות שאפשר לתלות בכל מקום (בבית, בחצר , בפארק בחדר כושר, ועוד.), בעזרת הרצועות הללו אפשר לעשות מגוון רחב מאוד של תרגילים בכל המישורים ובדרגות קושי שונות בהתאם לרמת המתאמן ולמטרת האימון.

לאימון מסוג זה מגוון יתרונות: הוא מתאים לכל הגילאים, אפשר לעשות את האימון בכל מקום, כל מתאמן יכול להתאמן לפי רמת הכושר שלו ואפשר לשנות את דרגת הקושי ע"י שינוי זווית הגוף ביחס לרצועות עצמן. האימון מאפשר שריפה רבה של קלוריות, מחזק את השרירים המייצבים, מאפשר לאמן בו זמנית מספר רב של שרירים ומשפר טווח תנועה, גמישות ומחזק את השרירים. כמו כן, הוא עובד על משקל גוף בלבד ולכן קיים פחות חשש לפציעות בעקבות העומס על הגוף, בכך מאפשר האימון להשיג מטרות רבות, בהן חיזוק השרירים, שיפור השיווי משקל, שיפור כוח סיבולת וכוח מתפרץ, עיצוב וחיטוב הגוף. ועוד.

מנתונים אלו ניתן ליראות עד כמה הפעילות הגופנית נחוצה לשיפור איכות החיים במגוון תחומים, ועל כן חשוב מאד להקפיד לעשות פעילות גופנית לפחות מספר פעמים במהלך השבוע (אך לא יותר מחמש פעמים, בכדי לתת לגוף להתאושש ולבנות את עצמו).

לסיום, טיפ קצר ממני, יש אלף ואחת סיבות למה לא לעשות ספורט: "אין לי זמן", "אין מי שישמור על הילדים", "אני עייף מהעבודה", "אין לי כסף להשקיע במאמן או בחדר כושר", וכו'. אך כשזה נוגע לחיים האישים הסיבות האלה כבר לא קיימות. יהיה לך זמן ללכת לסרט בערב, וכאשר זה קשור לבגדים, יש לך הרבה כסף ולא תקנה סתם חולצה אלא את המותג הכי טוב שיש (וגם המחיר בהתאם). אז המלצה קטנה שלי, תפנו לפעילות גופנית "קצת" זמן "וקצת" כסף כי בסופו של דבר היא תחזיר לך, ולאיכות החיים שלך, הרבה יותר.

הכותב הנו אוהד אדלשטיין, מאמן כושר ו-TRX, אישי וקבוצתי - 0544305990.

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49