הפטריארך היווני למנכ"ל השירות הלאומי: לא החרמתי את הכומר שתמך בשירות

השבוע התקיימה בירושלים פגישה בין שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, לבין הפטריארך היווני אורתודוקסי בישראל, תיאופולוס ה-3. הפגישה התקיימה במרכז היווני אורתודוקסי בירושלים, בעקבות חרם שהטילו גורמים שונים בכנסייה על הכומר ג'ובראיל נדאף מנצרת, אשר קרא לאפשר לצעירים מהקהילה הנוצרית להתגייס לצבא ולשירות האזרחי-לאומי.

אייל רותם 02/12/2012

כזכור, לפני מספר שבועות התקיים בנצרת עילית כנס הסברה לצעירים נוצרים-ערבים בהשתתפות נציגי משרד הביטחון. על פי הנטען, בכנס עודדו הנוכחים את בני הנוער הנוצרים להתגייס לצה"ל ולשירות הלאומי. הדבר עורר את חמתם של אנשי דת וגורמים במועצת העדה שקראו להחרים את כל מי שהשתתף באירוע. לאחר הכנס החלה סערה בכל המגזר הנוצרי והתלהמות כלפי כל מי שלקח חלק באירוע. רבים ממתנדבי השירות האזרחי-לאומי מהעדה הנוצרית ספגו גידופים וחשו מאוימים לאור האווירה השוררת במגזר.

הכומר ג'ובראיל נדאף שהשתתף בכנס ספג באופן אישי עלבונות, השמצות ואיומים. הופץ נגדו סרטון באינטרנט ומייל הקורא לכולם להכניסו ל"רשימה השחורה" ונמסר לו כי לא תאושר כניסתו לכנסייה.

- פרסומת -

בפגישה עם הפטריארך היווני, הבהיר שר-שלום ג'רבי כי לשירות האזרחי-לאומי אין קשר למשרד הביטחון ולשירות הצבאי. עוד ציין ג'רבי, כי כ-75% מהצעירים המתנדבים בקרב הקהילה הנוצרית, פועלים במוסדות המשרתים את הקהילה עצמה – בתחומי החינוך, הרווחה, החברה ועוד. ג'רבי ציין כי קיימים קיצוניים בכל חברה, אך יש להתעלם מהתלהמות ולפעול על מנת לשפר ולתרום לקהילה, לחברה ולמדינה.

הפטריארך ציין בפגישה כי הוא פועל רבות ליצירת דו-קיום ופיוס בין כל העדות והדתות במדינת ישראל. מדובר למעשה בסמכות הרוחנית העליונה בעדה הנוצרית. הפטריארך הדגיש כי הנוצרים במדינת ישראל הם אזרחים שווי-זכויות, ולכן יש לאפשר גם להם לבחור את דרכם בהתאם לרצונם החופשי, ולפעול כפי שהם מוצאים לנכון. הפטריארך אף ציין כי הוא לא החרים את הכומר גבריאל נדאף. הפטריארך אמר בפגישה כי הוא מאמין ומקווה שהרוחות יירגעו בקרוב, והוא יעשה מאמץ לסייע לכך לקרות.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי: "מדובר בקול חשוב הנותן גיבוי לחופש הבחירה של אלפי מתנדבים בני מיעוטים, בני העדה הנוצרית ועדות אחרות, המשרתים כיום בשירות האזרחי-לאומי וסובלים לעיתים מהתקפות קשות ומאיומים על חייהם ועל חיי משפחתם. אני מקווה כי המסר שיוצא מהפטריארך על חופש הבחירה ועל חשיבות כיבוד זכויות הפרט של כל מתנדב ומתנדבת, תחלחל למטה אל כל אנשי הדת בעדה ולחברה הנוצרית ערבית כולה".