רחוב ע"ש ד"ר יוסף בורג ז"ל נחנך בירושלים

בקרית הלאום בירושלים נחנך רחוב על שמו ד"ר יוסף בורג ז"ל, מורה ורב, ממנהיגי המפד"ל, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל במשך ארבעים שנותיה הראשונות של המדינה. להחלטה קדם מאבק עיקש בועדת השמות העירונית.

עטרת זרביב 16/10/2012

ראש העיר ירושלים ניר ברקת חנך היום רחוב בקרית הלאום בעיר בין בית המשפט לכנסת ישראל על שמו ד"ר יוסף בורג ז"ל, מורה ורב, ממנהיגי המפד"ל, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל במשך ארבעים שנותיה הראשונות של המדינה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "ד"ר בורג היה איש אשכולות שהכל בו. תורה ורבנות, פילוסופיה ואקדמיה, מנהיג ואיש חינוך, מדינאי חבר כנסת ושר, שפעילותו הציבורית הענפה תרמה רבות למדינה. רחוב זה בבירת ישראל ישמש זיכרון עד למורשתו הענפה וערכיו הנשגבים".

- פרסומת -

באירוע השתתפו גם סגן ראש העיר מטעם המפד"ל דוד הדרי ובני משפחת בורג.

יצויין כי המאבק להנצחתו של בורג ז"ל בירושלים היה לא קל. כבר בתקופת כהונתו של אורי לופליאנסקי כראש העיר ויו"ר ועדת השמות החליטה ועדת השמות של עיריית ירושלים להנציח את שמותיהם של שני מנהיגי המפד"ל, זבולון המר ז"ל ויוסף בורג ז"ל ששימשו גם כשרים בממשלות ישראל בקריאת רחובות על שמם.

הוועדה כבר קיבלה את ברכתה של משפחת בורג לנושא וכמו כן כבר בחרה את הרחובות שייקראו על שמם. בוועדה הוחלט כי הרחוב שייקרא ע"ש המר יחליף את רחוב שבטי ישראל" מכיר צה"ל ועד רחוב הנביאים (בסמוך בי"ס "במעלה") וכי הרחוב שייקרא על שם יוסף בורג ז"ל יהיה באזור קריית הממשלה מצומת הכנסת/המוזיאון ועד צומת האוניברסיטה.

לאחר קבלת ההחלטה ניסו כמה מחברי האופוזיציה לבטל את ההחלטה והצליחו להורידה מסדר היום דבר שתוקן כאמור רק בקדנציה של ניר ברקת.

יו"ר המפד"ל ח"כ אורלב אמר אז כי:"מנהיגי המפד"ל בורג והמר ז"ל תרמו לקידומה של מדינת ישראל ככלל וירושלים בפרט,צריך יותר מקורטוב של חוצפה ועזות מצח להטיל ספק בצורך חשיבות הנצחתם בירושלים". עוד הוסיף אורלב כי "המפד"ל תאבק באופן נחוש ביותר להנצחתם באופן המכובד ביותר ותדאג להוקיע את חברי הוועדה הנקלים שהחליטו לעשות חשבונות פוליטיים על גבם של מנהיגי הציונות הדתית שזכו בחייהם להערכה רבה בקרב כל שכבות העם".

דוד הדרי חבר מועצת העיר מטעם המפד"ל זעם אז על ההחלטה ואמר:" קריאת רחובות על שם שני אישים אלו הינה ראויה ביותר ומכובדת מאוד עבור בירת ישראל, סיעת המפד"ל בירושלים תמשיך להאבק עד שהאישים יונצחו ונצליח להתגבר על תקלות קטנוניות של חברי באופוזיציה שמנסים רק לנגח ומתעלמים ממהות בקשת ההנצחה" אמר הדרי.

אמש כאמור הגיע הסאגה לסיומה בצורה מיטבית עם חנוכת הרחוב על שמו של ד"ר יוסף בורג ז"ל.