למה צום הוא מתנה לגוף?

לא לחינם נאמר "נפש בריאה בגוף בריא". יש תוצאה ישירה מוכחת בין גוף לנפש. כעת, ערב יום הכיפורים כשאנו עורכים חשבון נפש פרטי, אסור להתעלם מגמילות חסדים עם הגוף הפרטי שלנו. קיבלנו מתנה ועלינו החובה לטפל בו כראוי.

מכללת מעינות ו06/10/2011

(צילום: פיני ביתן)

במרכז לרפואה משלימה של מכללת מעינות ניתן ללמוד את התחומים החשובים ביותר של הרפואה המשלימה, על ידי המומחים הגדולים ביותר שמעניקים את הידע שיקדם אתכם הלאה. מלבד לימודי מקצוע, תקבלו ידע עשיר שיסייע לכם בטיפולים אישיים לכם ולמשפחתכם.

 לשם הכנת הכתבה אספנו את מיטב המרצות של מכללת מעינות מתחומי הרפואה הסינית, רפלקסולוגיה, תזונה, שיאצו, צמחי מרפא, נטורופתיה ועוד, כדי שתעזורנה לנו להתכונן בצורה הבריאה והנכונה לקראת יום הצום הקדוש שבשנה.

 מעט על הצום

מאז ומעולם נחשבו הצומות לכלי ריפוי ממדרגה ראשונה. אבי הרפואה המערבית - היפוקרטס - כינה אותם "סכין הניתוחים של הטבע". יום כיפור הוא יום לנקיון רוחני פנימי, ואחד מסימני התענית הינו צום, ולא בכדי. הצום מאפשר מנוחה למערכות הגוף. האנרגיה המושקעת באופן קבוע בעיכול המזון ובספיגתו מופנית לשיקום הגוף, להבראתו, להרחקת רעלים ולהיטהרות. להתרחק מהגשמיות כדי להתקרב לרוחניות מכל הבחינות. על כך ראוי כמובן ללמוד בהרחבה ולדעת כיצד באפשרותנו להימנע מחוליים ומכאובים רבים, בגוף ובנפש.

 הכנה לצום

מכינים את הגוף יומיים-שלושה לפני יום כיפור. חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות: בוקר, צהריים וערב, המורכבות מפחמימות מלאות, חלבונים איכותיים ומגוון של ירקות בצבעים שונים. בנוסף, מומלץ לצרוך בארוחות ביניים פירות המכילים סיבים תזונתיים וויטמינים רבים כמו ויטמין 12B המסייע לחיזוק, וכמובן חשוב לזכור: יש לשתות כשני ליטר מים ביום!

 מה לא עושים?

1. אין  צורכים קפאין בכל צורה שהיא: קפה, שוקו, תה שחור, שוקולד או קולה. הקפה מבריח נוזלים מהגוף ובסופו של דבר עשוי לגרום להתייבשות.

2. אין צורכים אוכל מטוגן או מזון מלוח אלא במידה מועטה במיוחד.

3. אין צורכים פחמימות ריקות המעניקות אנרגיה זמינה אך השפעתם פגה לאחר כשעה.

4. אין צורכים עודף מאכלים כמו ביצים, גבינות ובשר. פירוק חלבונים בגוף מצריך מים וגורם לאיבוד נוזלים לאחר הארוחה.

 מה עושים?

• שותים! החל מיום קודם הצום יש לוודא ששתינו עשר כוסות מים ומעלה.

• אוכלים פחמימות מורכבות המעניקות אנרגיה לאורך זמן רב יותר.

• מיצי תפוזים, אשכוליות ולימונים מסייעים לשימור כמות המים בגוף. מומלץ לצרוך 1-3 כוסות של מיץ או פירות הדר שונים.

• מוסיפים לתפריט שומן של שמן זית, טחינה ודומיהם כיוון שהם מאריכים את שהות המזון בקיבה ומאפשרים ספיגה מתונה ויציבה.

• מרק - מאכל מושלם לפני צום. מומלץ בתנאי שהוא נטול אבקת מרק. מכיל נוזלים ונח לעיכול כך שכמעט ואינו דורש אנרגיה מהגוף.

המלצה לסיום: סיימו לאכול 20 דקות לפני תחילת הצום ולאחר מכן שתו או קחו לעצמכם מאכל קטן או פרי.

 בתוך הידע הנרחב והמקצועי הנלמד בקורסים של מעינות ניתן כמובן דגש גם בכל הקשור במבוגרים, ילדים ונשים הרות ומניקות. כמה מילים על צום של אישה מינקת:

נשים מניקות שהכינו עצמן כראוי אינן אמורות לחוש חולשה בצום מעבר למקובל. עם זאת, יש תוספת קטנה שכדאי לנשים מניקות לצרוך: חליטה של כפית חילבה וכפית ואניס, (חולטים יחד כ 10 דקות במים רותחים, מסננים ושותים סמוך לצום. ניתן כמובן להמתיק או לערבב עם משקה אחר). לשני צמחים אלו יש יכולות להגביר את יצור חלב האם על מנת שיהיה די חלב לאם גם במשך הצום ולאחריו.

 זוהי טעימה קטנה מתחום רחב ומרתק במסגרת לימודי הרפואה המשלימה. כדי לחיות חיים עשירים יותר, בריאים יותר ובאיכות חיים גבוהה הרבה יותר, או כדי לרכוש מקצוע עם נשמה ושליחות צריך לדעת יותר ולהבין את השילוב המיוחד של נפש בריאה בגוף בריא. כדי לשמוע עוד את מוזמנת ליצור קשר עם מכללת מעינות.

 למרות שצום יום כיפור נחשב כצום קל וקצר חשוב בכל זאת להרכיב את הארוחה המפסקת  ואת הארוחה שלאחר הצום בתבונה.

מומלץ להתכונן לצום לפחות יום לפני ולאכול ארוחות מסודרות ומזינות, להרבות בשתייה

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

תגובות הגולשים

    לא קיימות תגובות לכתבה.

Fatal error: Call to undefined function: json_decode() in /home/virtual/datili/public_html/main/functions.php on line 49