רעננה: מרצ מציגים: פרויקט נדל"ן כסיבה לשנאת דתיים

אילוסטרציה

הרעיון של הקמת שכונת מגורים במתחם כפר בתיה הקפיץ את סיעת מרצ: "מי שעומד מאחורי התוכנית הם גורמים דתיים קיצוניים שרוצים להפוך את רעננה לבני ברק". אריה פרידמן מ"הרשימה הדתית המאוחדת": "במרצ יש פוליטיקאים קטנים שמהלכים אימים על הציבור".

אביטל מלץ 21/08/2011

מקומון מעריב "זמן השרון" מדווח בגליונו האחרון על התמרמרות במרצ על פרויקט נדל"ן שנדון בימים אלה לבניית 1,300 יחידות דיור בחלק ממתחם כפר בתיה. לטענת נציגי מרצ, מאחר והקרקע של כפר בתיה שייכת לרשת החינוך הדתית נש"י אמי"ת, הרי ש "מי שעומד מאחורי התוכנית הם גורמים דתיים קיצוניים שבכוונתם לשנות את הסטטוס-קוו בעיר".

"זמן השרון" מביא עוד פניני לשון מפי נציגי מרצ במועצת העיר: "כיום מעמדם של החילונים בעיר מעורער ואנו חוששים כי תוספת של אלפי דתיים לעיר תגרום לכך שהעיר תתחרד ותהפוך לבני ברק", אומר גורם במרצ. "קיים חשש שבגלל האופי של היזמים והבעלים של הקרקע יגיעו לשכונה הזאת דתיים לא סובלניים שירצו לכפות את רצונם על הרוב החילוני".

- פרסומת -

ועוד – "תנועת מרצ מודאגת מהתגברות כוחם של הדתיים בעיר, שגורמת לשיתוק של העיר בשבת. אנחנו חשים בשנה האחרונה בהשפעה רעה מצד גורמים דתיים על העיר החילונית שלנו. מתפללים שגורמים לרעש בשכונה, ניסיון לסגור את הקפטריה בבריכה בשבת, איומים לסגור רחובות בשבת במזרח העיר".

"זה לא פשוט לשבת עם הדתיים בקואליציה, אבל זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע אם היינו מפקירים את השטח לדתיים. אנחנו המגן החילוני האחרון של רעננה".

המקומון פנה לסגן ראש העיר יואל עזרזר שאמר כי הקרקע שעליה מתוכננת השכונה החדשה שייכת למדינה וכל אדם זכאי לגור שם. "אני לא מבין על מה ולמה נזעקו במרצ, וחבל לי שהם מנסים לעורר שנאת חינם סמוך לתשעה באב. כנראה שריח הבחירות באפם והוא מעביר אותם על דעתם".

לדברי עזרזר: "העיר רעננה שייכת לכל תושביה – החילונים והדתיים. אם במרצ מלינים על הקמת בית כנסת בשכונה חילונית, אני יכול לשאול איך מראש לא חשבו להקים שם בית כנסת? האם ניסו למגר את הדתיים משכונת 2005? האם זה פלורליזם? זו הפתיחות והליברליות שמרצ מתהדרת בהן?".

סגן ראש העיר היוצא, אריה פרידמן התייחס בכתבה לדברי נציגי מרצ בנושא חסימות הכבישים והבריכה העירונית: "במרצ, יש פוליטיקאים קטנים ופתטיים שמהלכים אימים על הציבור. הם עושים תעמולה זולה. לפני שנה הם טענו שהדתיים רוצים לחסום את רחוב ששת הימים בשבת והתברר שבכלל מדובר בחבורה של נערים שעשתה רעש בגן אריאל והשכנים התלוננו על הרעש. אף אחד לא רצה לחסום כבישים, ואין לנו בכלל כוונה כזאת".

בנוגע לבריכה העירונית, פרידמן מחזיר את הכדור למרצ – "הדרישה לסגור את הקפטריה בשבת באה מצד הזכיין, שטען כי הוא מפסיד כסף. העירייה הציעה להפעיל שם קיוסק חיצוני, ומרצ התנגדו מפני שהם עסוקים בכפייה חילונית ולא בדיאלוג אמיתי".

פנינו לחבר המועצה אריה פרידמן בבקשה לקבל פרטים נוספים על הפרויקט. "מדובר בתוכנית שנמצאת כעת בשלב התכנון בלבד ועדיין לא הופקד בוועדה המחוזית. הפרויקט אמור לכלול בנייה של 1,300 יחידות דיור. הדרישה של העירייה היתה כי הפרויקט יכלול כמות לא מבוטלת של דירות לזוגות צעירים ואכן 250 דירות יוקצו לבני העיר ולפחות 50 דירות יוקצו על ידי מינהל מקרקעי ישראל לזוגות צעירים מכל הארץ."

פרידמן לא יכל שלא לתקוף את מרצ גם בשיחה עמנו : מה שמרצ עושים הוא פשוט מעשה נבלה. מציגים מצג שוא שבשל העובדה שבעלי הקרקע הם דתיים אז רוכשי הדירות יהיו דתיים קיצונים מבני ברק. זו היא תעמולת גבלס בהתגלמותה. הם מדברים על "שכונות חילוניות" אני גר ברעננה למעלה מארבעים שנה ומאז ועולם השכונות ברעננה לא היו "חילוניות" או "דתיות". הסטטוס קוו ברעננה שייך לכולם. מרצ אינה מייצגת את הקול החילוני כי אם רק את הקול הקיצוני. אנו שותפים נאמנים בקואליציה שבה ראש העיר ומפלגות אחרות מייצגות נאמנה את תושבי רעננה החילוניים וביחד אנו מקיימים עיר שהיא דוגמא ומופת בנושא יחסי דתיים וחילונים".

חזרה ל"זמן השרון". בסיום הכתבה, מביא המקומון את דברי ראש העירייה, נחום חופרי לדברי מרצ: "עצוב מאוד שדווקא בימים אלה, שבהם התושבים במדינת ישראל קוראים לצדק חברתי ולאחדות, יש גורמים שמנסים לזרוע פירוד תוך שימוש בסיסמאות ריקות. התוכנית היא חלק ממאמץ כולל של העירייה בראשותי לפתח את רעננה ולהשאיר בה את בני הדור הצעיר. אין לי ספק שתושבי העיר יידעו להקיא מתוכם גורמים פלגניים, המנסים להלך אימים מתוך מטרות פוליטיות זולות".