תמיכה מקיר לקיר בציונות הדתית ברב דב ליאור

הרב דרוקמן (ארכיון)

בעקבות צו המאסר כנגד הרב ליאור פרסמו גם הרב דרוקמן רבני צהר וגופים נוספים בציונות הדתית הודעות תמיכה ברב. הרב דרוקמן:"אם יעצרו את הרב ליאור יצטרכו להכין גם תא מעצר עבורי".

עידן הראל 08/02/2011

יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מגדיר כשערורייה את צו המעצר שהוצא נגד הרב דב ליאור, "אם יחליטו לעצור את הרב ליאור יצטרכו להכין תא מעצר נוסף עבורי", אמר הרב דרוקמן.

הרב דרוקמן מדגיש כי הוא מתנגד בכל תוקף לספר תורת המלך אך הוא סבור שאם המשטרה רוצה לברר דברים בעניין עליה לבא אל הרב ליאור ולא להוציא פקודות מעצר, "לא שמענו שהמשטרה עצרה פרופסורים שהסיתו נגד המדינה."

- פרסומת -

תגובת ארגון רבני צוהר לצו המעצר נגד הרב ליאור: "ארגון רבני צהר מגנה בכל תוקף את הוצאת צו המעצר כנגד הרב דב ליאור. לא זאת הדרך לעצור ויכוח ציבורי וזאת על אף החומרה והסכנה הטמונה בספר 'תורת המלך' . הויכוח חייב להישאר במישור הציבורי ואל לה למשטרה לסתום פיות. אנו מזהירים כי מי שעוצר רבנים היום על דעותיהם, יעצור מחר אנשי רוח ופרופסורים. "

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ הביע שאט נפש וזעזוע מצו המאסר ואמר כי:"צו המעצר מזכיר משטרים אפלים ביותר בהיסטוריה של עם ישראל. בעת שיד רשעה תעז לכלוא את הרב ליאור, הסיעה כולה תתייצב אתו למאסר כשמאחוריה הציבור כולו".

הרב חיים שטיינר והרב יוסף ארציאל חברי צוות התגובות של רבני "דרך אמונה" פרסמו אף הם הודעת תמיכה בה נכתב כי:"הניסיון להפחיד רבנים כדי שלא יביעו את דעת התורה, חמור אף יותר על רקע הלגטימציה הניתנת בשם חופש הביטוי לכל דעה גם אם היא פוגעת במדינה, בבטחונה ובמוסר. אנו דורשים בשם מאות רבנים לבטל את צו המעצר שהוצא כנגד הרב ליאור שליט"א להפסיק את חקירתו ולהתנצל בפניו על הניסיון לזמנו לחקירה על דברי תורה".

הגוף היחיד שתמך בהחלטת המשטרה הייתה תנועת נאמני תורה ועבודה שדוברה התייחס לצו המעצר נגד הרב דב ליאור ואמר כי:"ההתעקשות המיותרת בתחילת הפרשה שלא לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק מובילה אותנו למקומות שאיש אינו רוצה להגיע אליהם. על רבני ישראל לכבד את חוקי חוקי המדינה כמו כל אזרח בישראל ולמחויבות זו גם משמעות הלכתית של דינא דמלכותא דינא, ולכן אי שיתוף פעולה עם רשויות החוק לא רק שיוצר רושם שיש אזרחים שהם מעליו, יש בו גם משום בעיה הלכתית. במקביל, מן הראוי שרשויות החוק יבדקו את עצמן האם אינן נוהגות באיפה ואיפה ביחסן להתבטאויות של אישי ציבור בישראל, מימין ומשמאל."