רב אלוף אשכנזי: "אני מצדיע לחיילי ישיבות ההסדר"

אשכנזי. מציעד ללוחמי ההסדר (צילום: עמיעד טאוב)

על רקע התבטאויותיו של מח"ט הצנחנים נגד ישיבות ההסדר השתתף הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי בטקס בישיבת ההסדר במודיעין, שיבח את לוחמי ישיבות ההסדר ואמר כי:"לוחמי ההסדר הם נדבך משמעותי בצה"ל".

עמיעד טאוב 12/12/2010

תשובה ניצחת לדבריו של מח"ט חטיבת הצנחנים אל"מ חליוה שאמר כי הוא "שונא את מסלול ההסדר" העניק הערב הרמטכ"ל רב אלוף אשכנזי שהשתתף בחנוכת משכן הקבע של ישיבת ההסדר "מאיר הראל " במודיעין והצהיר כי הוא מצדיע לחיילי ישיבות ההסדר. אשכנזי הוסיף כי התשובה לביטויים שנשמעו לאחרונה היא עצם הגעתו למקום.

הרמטכ"ל הגיע כשהוא חבוש בכיפה סרוגה גדולה ומלווה ברב הראשי לצה"ל, הרב רפי פרץ וכשעלה לבמה ציין את פועלם של חיילי ישיבות ההסדר ש"הפכו לכוח מרכזי בשדרת הפיקוד בצה"ל ולנדבך משמעותי בחומת המגן של צה"ל".

- פרסומת -

"אני נרגש לראות את המפעל הנפלא של ישיבות ההסדר ואת חיילי ישיבת ההסדר במודיעין בראשותו של אל"מ הרב אליעזר שינוולד, מפעל ההסדר הוא ביטוי נפלא לציונות, ליהדות ולאחדות העם ואת חיילי ההסדר אני פוגש בקורסים באימונים, ובסמטאות עזה כשהם חדורים בתחושת שליחות ובאמונה שאיננה נגמרת בצדקת הדרך".

במהלך נאומו, קרא הרמטכ"ל לתלמיד הישיבה סג"מ יועד קפלן לעמוד על רגליו וסיפר כי קפלן שנפצע באורח בינוני במבצע "עופרת נחושה" נאבק לחזור לשירות ולעבור קורס קצינים וכי אשכנזי עצמו העניק לו את סיכת המ"מ לאחר שנבחר למצטיין הקורס. אשכנזי ציין כי זהו הביטוי המוצלח ביותר לעוצמתם של חיילי ההסדר.

במהלך הענקת מגני ההוקרה, הוסיף אשכנזי בהומור כי יעקוב מקרוב אחר התקדמות מבנה הקבע של הישיבה שכן מיקום הישיבה צמוד למגרש הספורט בו משחק בנו פוטבול.

השר הרשקוביץ אמר כי: "דבריו של מח"ט הצנחנים מקוממים. השתלחותו בחייליו בני ההסדר אינה ראויה למפקד ועל-כן הוא אינו ראוי להיות מפקד בצה"ל. חטיבת הצנחנים היתה לפני חליווה ותהיה אחרי חליווה. בני ישיבות ההסדר נושאים על גבם לפעמים את הצבא כולו, ואם לא את הצבא כולו אז בוודאי חלק הרבה יותר גדול ממשקלו היחסי של מסלול ההסדר. הדרך של ישיבות ההסדר, שילוב ספרא וסייפא, הוכיחה את עצמה וממשיכה להוכיח את עצמה".

ח"כ זבולון אורלב שסייע בהקמת הישיבה אמר כי הוא מקווה כי :"בתוך זמן קצר יהיה מח"ט צנחנים חד שיבקש פרוטקציה מהרמטכ"ל שישלח אליו הרבה בני ישיבות הסדר".

ראש העיר, חיים ביבס אמר כי המילה ציונות היא אינה מילה גסה ובני ישיבות ההסדר מוכיחים זאת וכי הוא יסייע להקמת מבנה הקבע של הישיבה".

עוד השתתפו בטקס משפחות שרם ושינוולד שעל שם בניהם הראל שרם ז"ל ומאיר שינוולד ז"ל שנפלו במהלך שירותם הצבאי הוקמה ישיבת ההסדר, בני משפחתו של יונתן איינהורן ז"ל שעל שמו נקרא בית המדרש בישיבה, רבני העיר, ח"כ אורי אורבך, ח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי, בני בהגאון, יו"ר מכללת תלפיות יעקב סולר מנכ"ל מכללת תלפיות, חברי מועצת העיר ותושבים רבים.

בסיום האירוע, הוקרן סרט קצר על הישיבה וכן חולקו תעודות הוקרה.