יקב הר אודם מרמת הגולן במיתוג חדש

אלפסי מציג את הסדרה החדשה (צילום: באדיבות נפתלי רזניקוב)

יקב הר אודם מרמת הגולן אותו ייסדה משפחת אלפסי מציג מיתוג מחדש וסדרת יינות חדשה הכוללים פנייה לקהל הדתי. כחלק מהשינוי נסגר מרכז המבקרים בשבתות וחגים, הוכנסו חידושים טכנולוגיה והחל שיווק ליהודי העולם.

עידן הראל 08/06/2010

סיפורו של יקב הר אודם הוא סיפור של משפחה שלמה אשר בחרה לשלב ידיים בעשייה משותפת להקמת יקב בוטיק משפחתי בצפון הגולן במושב אודם בשנת 2003.

הוגה הרעיון הוא מיכאל אלפסי אב המשפחה, חקלאי, אוהב יין ואיש מכירות, הבנים אדם וישי יינני היקב, הכורמים ומפעילי היקב וכל אשר בו כולל את אביהם מיכאל. עידית אם המשפחה מלווה, תומכת ומאפשרת את השיגעון ועומדת ושומרת על שפיות דעת בני המשפחה ממלאכה סוחפת זו. הבנות אפרת ויערה מלוות את מרכז המבקרים ביקב ולוקחות חלק בכל אירוע. יקב הר אודם צבר שבע שנות ניסיון וידע והחל לפני כשנה בתהליך מיתוג מקיף.

- פרסומת -

בסדרת וולקני, הושקו יינות הסדרה מבציר 2008 מהזנים הקברנה סובניון, המרלו, והשירז. היינות יושנו 12 חודשים בחביות.

בסדרת הר אודם, הושקו יינות הסדרה מבציר 2007 מהזנים הקברנה סובניון ומרלו. היינות יושנו 18 חודשים בחביות.

 מיכאל אלפסי פתח בדברי הסבר כלליים, ישי ואדם אלפסי הטעימו את יינות היקב ונתנו סקירה מקיפה על כרמי היקב, ועל מלאכת הייצור. מוזמנים רבים הגיעו ליהנות מטעמם המשובח של היינות ולהתרשם מעיצובם החדש.

מיתוג היקב נבע מהצורך לחדש את נראות היקב על המדף כחלק מתהליך בגרות, גדילה עשייה מקצועית ומתוך חקר תגובות השוק והצרכנים לפניה אליהם דרך התוויות. על מלאכת העיצוב הופקד סטודיו "Rotem Design" בראשו עומדת רותי רתם שידעה לכוון למקום חדש המחובר ליקב ולמשפחת אלפסי. בתחרות Windigo 2010 שהתקיימה במהלך תערוכת היין הבין לאומית Israel Wine Expo בגני התערוכה זכה היקב בתואר תו התווית. גם אתר האינטרנט של יקב הר אודם התחדש והותאם לתהליך המיתוג העכשווי ומושק אף הוא היום כחלק מתהליך כולל של שינוי שהיקב לקח על עצמו.

המעבר לכשרות: סימן אותות חיוביים מאוד בכל השווקים החל, ממרכז המבקרים שלמרות סגירתו בשבתות וחגים השלים את החסר תוך מס חודשים קצר ובשנה האחרונה אף הגדיל את פעילותו באופן משמעותי. הן ביכולת לפנות לציבור רחב יותר הכולל גם את הצרכנים המקפידים על כשרות היין ומעוניינים ביינות איכות, ומהווים פלח שוק משמעותי ומתפתח. וכמובן השוק היהודי בחו"ל.

מהלכים אלה אפשרו ליקב לחזק את המשך תהליך הגידול. תחילת הייצור בבציר 2003 עם 7000 בקבוקים, בציר 2009 מצפים ל-75000 בקבוקים. הגידול נעשה כחלק מהתפתחות היקב במטרה להיחשף לקהל רחב יותר.

חידוש טכנולוגי בשיווק: בחודשים האחרונים נוספה ליקב מערכת לניהול קשרי לקוחות הנקראת בקיצור ובלעז CRM. מערכת ה-CRM אמורה לשמר ולטפח את סל הלקוחות ולמלא את הצרכים לכל לקוח ולקוח. כל זאת בעזרתו ועבודתו המסורה של צרויה אבישי, מנהל המכירות ביקב.

יצוא : יקב הר אודם מייצא באופן שוטף למספר מדינות ברחבי העולם. הן ליעדים כשרים והן לשוק הכללי.

ארצות הברית, צרפת, איטליה, יפן, וצ'כיה. היקף כולל של 45% מהיצור השנתי. היקב מקדיש לנושא היצוא תשומת לב רבה מאוד ומנסה לטפח שווקים אלה כמה שאפשר. היקב מייצר יין בעל איכויות בין לאומיות גבוהות ובמחירים תחרותיים. למרבה הפלא היינות היקרים יותר מבוקשים יותר.

יקב הר אודם  ומרכז המבקרים – מושב אודם

טלפון: 04-6871122

אתר אינטרנט:www.harodem.co.il