הרב מוטי אלון מואשם בהתנהגות לא ראויה

(צילום: רז קיל)

לטענת חברי פורום "תקנה" המאגד את ארגוני הציונות הדתית ועוסק בהתנהגות לא ראויה של אישים בציונות הדתית חזר הרב מוטי אלון מה'גלות' שנכפתה עליו בצפון ועשה מעשים המנוגדים להלכה. בין הרבנים החתומים על ההודעה נגד הרב אלון: הרב שרלו, הרב לבנון, הרב גיסר, הרב שפירא הרב ליכטנשטיין והרב אייזמן.

עמיעד טאוב 15/02/2010

סערה בציונות הדתית בעקבות קריאה של פורום "תקנה" המאגד את ארגוני הציונות הדתית בנושאי מניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי ובראשו עומדת הרבנית יהודית שילת לאחר שחברי הפורום פרסמו מכתב חסר תקדים בחריפותו כנגד הרב מוטי אלון מייסד תנועת "מבראשית".

בשנת 2007, הודיע הרב אלון על פרישתו מראשות ישיבת "הכותל" ועורר חרושת שמועות בנוגע לסיבות הפרישה שכן באותה העת הוזכר הרב כמועמד לראשות מפלגה ציונית דתית מאוחדת ותנועתו "מבראשית" הייתה בשיא פריחתה.

- פרסומת -

הפרישה עוררה תדהמה בציבור שכן הרב אלון, אחיו של השר לשעבר, הרב בני אלון ובנו של השופט בדימוס מנחם אלון הוביל באותה עת פעילות תורנית ענפה שכללה שיעורים מלאי קהל 'סרוג' ב'כולל' של אוני' בר אילן ותוכנית טלוויזיה אהובה.

היום, התברר כי הרב אלון 'הורחק' מכל פעילות תורנית וחינוכית ע"י חברי פורום 'תקנה" שיוסד בשנת 2003 ע"י מיטב ארגוני הציונות הדתית וביניהם מרכז יב"ע, רשת צביה, רשת אמי"ת, אגודות השירות הלאומי ועוד על מנת:"לפתח מודל להתמודדות בתוך הקהילה עם פגיעה בתחום המיני מצד בעלי מרות וסמכות במי שנתון תחת מרותם".

בהודעה שפרסם פורום תקנה נכתב כי:"הרינו להביא בזה לידיעת הציבור כי הרכב מיוחד מטעם פורום "תקנה", עוסק מזה זמן רב בעניינו של הרב מרדכי (מוטי) אלון, בעקבות תלונות שהגיעו אל הפורום אודות מעשים המנוגדים לערכי קדושה ומוסר, ושלצערנו הגדול נמצא שיש בהן ממש, הרב הנ"ל נדרש בזמנו על ידי הפורום לחדול מכל פעילות רבנית ציבורית, מכל תפקיד חינוכי וניהולי, ומכל ייעוץ אישי ביחידות".

חברי הפורום מציינים כי בהתאם לעקרונות ההלכתיים-המוסריים המנחים את הפורום, ובהם הצורך בהגנה על הציבור, הגנה על המתלוננים, ושמירה על כבוד הנילון ומשפחתו, כגורמים שיש להתחשב בהם ולאזן ביניהם, נמנע הפורום מפרסום העניין, ונקט באמצעים דיסקרטיים, ברוח הכלל התלמודי "היכבד ושב בביתך".

ככל הנראה, החלה הרב אלון לחזור לאחרונה לפעילותו ועל כן החליט הפורום בהשתתפות עשרה מבכירי הרבנים בציונות הדתית לפרסם את הקריאה חסרת התקדים לציבור.

הרבנים שחתומים על המכתב הם:הרב יעקב אריאל, הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב איתן אייזמן, הרב אברהם גיסר, הרב אליקים לבנון, מר בני להמן, פרופ' ידידיה שטרן, הרב יצחק שילת, הרב יהושע שפירא, הרב יובל שרלו.

"מיותר לציין כי לאור ההיבטים האנושיים והרוחניים הטרגיים הכרוכים בפרשה זו, אנו רואים את ההודעה הזאת כצעד כאוב ומצער, אך נדרש לתיקון הפרשה ולקידום סיומה"כותבים הרבנים בהודעה שפרסמו.

מקורבי הרב אלון טוענים כי המדובר בעלילת דם שקרית וכי הרב אלון עשה טעות כשהסכים להחלטה להרחיקו על מנת למנוע חילול ה' אך אין בתלונה דבר וחצי דבר.