י"ב שנים לפטירתו של המר ז"ל

במלואת שתים עשרה שנים לפטירתו של מנהיג המפד"ל, זבולון המר התכנסו חבריו ומוקירי זכרו לאזכרה וקריאת תהילים לעילוי נשמתו.

אלי מאור 11/01/2010

שתים עשרה שנה לאחר פטירתו של השר זבולון המר ז"ל, מראשי מנהיגיה של הציונות הדתית והמפד"ל וממעצבי דרכה חזרו והתכנסו בני משפחתו, חבריו, ידידיו ומוקירי זכרו ומשנתו והתפללו לעילוי נשמתו של ראש משפחה ומנהיג ציבור דגול שעיצב את דור הכיפות הסרוגות והטביע חותמו על החברה הישראלית כולה.

כמו בכל ימי השנה לפטירתו, עמדו מסביב לקברו של זבולון המר ז"ל בבית העלמין בפסגת הר הזיתים בירושלים, רעייתו תבדל"א מנחמניה, בניו, בנותיו, נכדיו ונכדותיו.

- פרסומת -

לצידם השתתפו הרב חיים דרוקמן שהקריא פרקי התהלים וערך את האזכרה, ח"כ זבולון אורלב, ח"כ לשעבר שאול יהלום, אליעזר שפר יו"ר איחוד בתי הכנסת בישראל שהיה שותף עמו בעשייה הציבורית, מנחם כהן – סמנכ"ל בכיר במשרד החינוך, העומד בראש מפעלי ההנצחה לזכרו של המר וחברים נוספים.

זבולון המר ז"ל נולד בחיפה בשנת 1936, למד בתיכון הדתי "יבנה" ושירת במסגרת הנח"ל. המר סיים באוניברסיטת בר-אילן תארים ביהדות ובתנ"ך וזכה בתואר דוקטור לשם כבוד בכמה אוניברסיטאות בישראל ובארה"ב.

בשנת ‎1961 נבחר לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן ובשנות ה-‎60 נבחר להנהיג את המשמרת הצעירה של המפד"ל. המר נבחר לכנסת השביעית וכיהן עד הכנסת ה-14 כנציג המפד"ל כאשר הוא מכהן במגוון תפקידים מיניסטריאליים:סגן שר החינוך, שר הסעד, שר הדתות ושר החינוך.

המר ז"ל היה זה שהנהיג חינוך חינם בבתי-הספר התיכוניים ובגני הטרום-חובה ומי שפעל להעמקת לימודי היהדות בבתי-הספר החילוניים.

זבולון המר נפטר ביום כ"ב בטבת תשנ"ח, 20 בינואר 1998.