הנקודה היהודית של קלוד מיכאל דדיה

 

הכוריאוגרף והרקדן קלוד דדיה הוסיף שם עברי לשמו, מקפיד להניח תפילין כל יום, עושה התבודדויות ומדבר קבוע עם הקב"ה. במדור חדש פוגש חיים שובל את סלבריטאי ארצנו לשיחות בנוגע לנקודה היהודית הטמונה בהם.

חיים שובל 22/12/2009

קלוד דדיה (בן 41) יליד לוד וכיום תושב שוהם, אב לתאומות מקסימות בנות 8 חודשים, איה ואורי.
דדיה מוכר לכולנו מהיותו שופט בתוכנית הטלוויזיה "לרקוד עם כוכבים" הוא כוריאוגרף ורקדן של מחזות זמר מצליחים, מנהל של שלושה בתי ספר לריקוד, אב לתאומות מקסימות שבין חיתול לחיתול שר ורוקד בלהקת אוף שימחעס ומי שהוציא לאור את קלטת הילדים "לרקוד עם קלוד".

מהיכן הגיע השם קלוד? האם יש לשם משמעות מיוחדת?

- פרסומת -

אני קרוי על שם סבא שלי שנולד בצרפת, אבל תמיד חיפשתי להוסיף לשם שלי שם עברי.

באחת מהטיסות, ישבתי ליד הרב הראשי הספרדי והתייעצתי איתו על השם מיכאל, הרב אמר שזה שם מצוין עבורי ושזה שם של אחד מהמלאכים והוספתי אותו לשמי, אני מתפלל שהמלאך מיכאל ישמור עלי ועל הסובבים שלי וייתן לי רק הצלחה ולכן חשוב לי להזכיר גם את השם הזה בכל מקום.

איזה ילד היית ומתי ואיך התחברת לעולם הריקוד?

הייתי קצת ילד היפראקטיבי שסבל מבעיות של קשב וריכוז ולכן התחברתי רק לדברים שעניינו אותי בלימודים. אמא שלי דחפה אותי לתחום האומנות: פיסול, ציור, ואפילו חוג קארטה, תוך עבודה במתנ"ס ראיתי את להקת המחול והתחברתי ללהקה בגלל ילדה שרקדה שם. עד שהפכתי למנהל הלהקה. הכל בעצם התחיל כתחביב הבמאי אורי פסטר לקח אותי לרקוד במחזמר גריז וחיבר אותי לעוד כמה מחזות זמר (מרי לו, הברווזון המכוער, מסביב לעולם ב- 80 יום). בין לבין רקדתי גם עם אומנים מהשורה הראשונה וכן הייתי כוריאוגרף של כמה מהם.

ה"שוס" הגדול בעיני זה החיבור שלך ללהקת אוף שימחעס איך זה קרה?

ב- 95 הבמאי משה קפטן לקח אותי להיות רקדן בלהקה ומהר מאוד התחברתי אליהם כרקדן ואף ככוריאוגרף. אנחנו מופיעים עד היום בארץ ובעולם. בשלוש שנים האחרונות, החלפתי את אחד מהזמרים ואני חבר היום גם בשלישיה הראשונה ששרה.

יש פרנסה בעולם הריקוד?

לצערי עולם הריקוד עצמו לא נתפס עדיין בארץ כמקצוע ולכן אני מתעסק בעוד הרבה דברים שקשורים לריקוד בכדי להתפרנס. אני מנהל שלושה בתי ספר לריקוד בלוד, באר יעקב ובחולון ובע"ה מתעתד לפתוח עוד שניים בהרצליה פיתוח וברמת השרון בקרוב. הוצאתי קלטת ילדים שהלחינה נורית הירש בשם "לרקוד עם קלוד", קלטת לילדים עד גיל 10 שמלמדת אותם לרקוד בהרבה סגנונות ועוד היד נטויה. ואולי יבוא יום ואתעסק גם בנדל"ן.

שפטת ברוקדים עם כוכבים במשך 4 עונות מה קרה השנה?

אכן פנו אלי לפני העונה הראשונה לחפש רקדנים צעירים לתוכנית ולעשות פיילוט בסטודיו ואחרי יומיים הודיעו לי שאני אחד מארבעת השופטים. השתדלתי להיות מקצועי אבל לקחתי בפרופורציה נכונה את דעתי על הרוקדים ועל הריקודים, אני מאוד מעריך את העבודה הקשה ובעונה הנוכחית ההפקה החליטה שצריך קצת לגוון. אבל הכל לטובה.

מה היית עושה אם לא היית רקדן?

הייתי מתעסק בעיצוב פנים, למדתי אדריכלות 4 שנים, אבל לא התאים לי לשבת במשרד ושמשהו אחר יחתום על עבודות שלי ולכן אני בריקוד היום. לפעמים חברים מתייעצים איתי ורוצים לשמוע את דעתי בעיצוב הבית שלהם.

איך נראה היום שלך?

אני פותח את הבוקר בתפילה והנחת תפילין, מדליק נר, ארוחת בוקר וכמובן עבודה שמתחלקת בין בתי הספר, אימונים, לימודים והופעות. בין לבין אני קופץ לראות את הבנות כדי להחליף, לחתל להאכיל, לחבק ולנשק אני מאוד אוהב את הטיפול בהם. בימי שלישי פעמיים "כי טוב" אני נמצא קבוע עם הבנות שלי וכמובן בימי ששי ושבת.

יש עוד דברים שאתה עושה חוץ מריקוד?

אני כותב דברים למגירה, מצייר ציורים שקשורים למסורת וכותב שירים (כתבתי את השירים לקלטת הילדים שהוצאתי).

מסתבר שיש לך קשר הדוק לדת ולמסורת?

ברור, אני מגיע ממשפחה מסורתית. אין יום שאני לא מתפלל ומדליק נר לבקשות, לברך את היקרים לי ולאנרגיות חיוביות, גם בלילה לפני השינה אני מדבר עם הקב"ה ואוסיף ואומר שאני אוהב להתבודד זה עושה לי טוב.

אני מריח ניצוץ של רבי נחמן?

אני אמנם מתחבר קצת לעולם הברסלבי והרבה פעמים רציתי לטוס לאומן, אך תחושת הבטן עצרה אותי כנראה שאני עדיין לא מוכן לזה, אני מאמין שכשזה יקרה זה יקרה עד הסוף. אני הולך עם כל דבר עד הסוף.

מה משמח אותך ואת מי אתה מעריץ?

כמובן שהבנות משמחות אותי הן הדבר הכי יקר לי ואני מעריץ את ההורים שלי מהם קיבלתי את החינוך הטוב ביותר, הם יודעים לכבד אותי כמו שאני מכבד אותם אני רואה את אמא שלי עם הבנות ויודע שאני יכול להמשיך את היום שלי רגוע כי הן בידיים טובות.

מה גורם לך עצב למרות שאני רואה שאתה כל הזמן מחייך?

יש לי חרדת נטישה ז"א פרידה מהקרובים אלי למרות שאני יודע שזה טבע העולם. במקרה עצובים, אני נוקט בשיטת ההתבודדות ומסתגר, החברים הקרובים שלי (גם בפייסבוק) כבר מכירים את הקודים שלי ויודעים מה עובר עלי.

יש משהו שאתה מצטער עליו? משהו שפספסת?

כן בגיל 24 טסתי לניו יורק לנסות את מזלי בחו"ל בתחום הריקוד. תוך 10 ימים הבנתי שאני זר שם ולא שייך. למרות שעברתי אודישן למחזמר, זה הבהיל אותי וחזרתי לארץ. אני קצת מצטער שלא נשארתי שם כדי לנסות ולהתמודד ואין לי ספק שהייתי מצליח ומסתגל לחיים שם. אבל הכל לטובה ואני בארץ.

מה החלומות שלך?

בפן המקצועי, אני פועל להקים עוד 2 בתי ספר כפי שאמרתי בהרצליה וברמת השרון ואני מקווה להוציא עוד קלטת ילדים ואולי אפילו להפיק תוכנית טלויזיה בפן המשפחתי אני רוצה עוד ילד, בן כמובן.

מה הטיפ של דדיה להצלחה ולחיים טובים?

צריך להתחיל את הבוקר בחיוך ואת היום באופן חיובי, לנסות לבדוק מה אנחנו יכולים לתת לעולם כי בסוף זה יחזור אלינו. משפט ששמעתי ומאוד מתחבר אליו: 'כדי לראות את הקשת בשמים צריך לחיות את הגשם'.